آزار و اذیت‌های اینترنتی روبه افزایش است

۲۱ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در این روزها که فعالیت کاربران اینترنت در فضای مجازی بیشتر شده، درگیری‌های بیشتری هم به وجود آمده است. اتفاقی که باعث شده آزار و اذیت‌های اینترنتی رشد چشم‌گیری پیدا کنند. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که به شخصی یا گروهی بی احترامی می‌کنند و به شکل‌های مختلفی اشخاص را آزار می‌دهند. ابزار و روش‌های مختلفی هم برای جلوگیری از آزار و اذیت اینترنتی به وجود آمده اما با این حال این گونه فعالیت‌ها رشد چشم‌گیری داشته است.

براساس تحقیقات صورت گرفته ۴۱ درصد از افراد بزرگ‌سال به این موضوع اشاره کرده‌اند که در فضای آنلاین مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. این آمار در سال ۲۰۱۴ تنها ۳۵ درصد از افراد بزرگ‌سال را به خودش اختصاص می‌داد. آمار جدید نشان می‌دهد که آزار اینترنتی در طول این چند سال ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

آزار و اذیت اینترنتی شامل تحقیر کردن‌های هدفمند، تهدید‌های فیزیکی و آزار جنسیتی می‌شود. در چند وقت گذشته شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر روش‌ها و ابزار مختلفی را برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در نظر گرفته‌اند و سعی‌کرده‌اند که جلوی افرادی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند را بگیرند؛ اما به نظر می‌رسد که چندان هم در این زمینه موفق نبوده‌اند.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که آزار و اذیت‌های آنلاین بیشتر شود؟

 

منبع: techcrunch
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر اسدی

    لپتاپ رو ببند بذا کنار، مشکل حل شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه