فروش سیتروئن C3 به زودی در ایران آغاز می‌شود

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
سایپا سیتروئن C3
سیتروئن C3 در کلاس سوپرمینی و هاچ‌بک شهری طبقه‌بندی می‌شود. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و تا امروز ۳ نسل از آن‌ روانه بازار جهانی شده و قرار است سایپا سیتروئن C3 را به زودی روانه بازار کند.

گروه‌ خودروسازی سایپا درنظر دارد فروش محصول جدید سیتروئن C3 را طی روزهای آینده آغاز کند. گمان می‌رود این خودرو بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود.

به گزارش ایران‌جیب دکتر حسین علی مومنی معاون استراتژیک، بازاریابی و فروش شرکت سایپا سیتروئن در مورد برنامه فروش این خودرو گفت: « ما در این مدت بازخوردهای خوبی را از مشتریان ایرانی دریافت کرده‌ایم و می‌دانیم که به خاطر جذابیت ظاهری و فنی، سیتروئن C3 می تواند موفق ظاهر شود. ما در حال آماده سازی مراحل پیش فروش و ثبت نام این خودرو هستیم. در حال حاضر مراحل اداری و قانونی جهت اعلام شرایط فروش در دست انجام است و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، امیدواریم بتوانیم تا اواخر اردیبهشت پیش فروش C3 را اجرایی نماییم. همچنین برنامه داریم که در فاز اول پیش فروش، دو هزار دستگاه از این خودرو را در اختیار مشتریان قرار دهیم.»

C3 محصول شرکت سیتروئن فرانسه است که در کلاس خودروهای سوپرمینی و هاچ‌بک شهری طبقه بندی می‌شود. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و تا امروز ۳ نسل از آن‌ روانه بازار جهانی شده است. نسل جدید سیتروئن C3 از سال ۲۰۱۶ در بازار جهانی حاضر شده و گروه خودروسازی سایپا قصد دارد این ماشین را به زودی به سبد محصولات خود اضافه کند. در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب ۹۶ نگاهی به هاچ‌بک کوچک، شیک و جذاب C3 داشتیم.

سیتروئن C3 نمایشگاه

حضور سیتروئن C3 در نمایشگاه خودرو تهران

سایپا تصمیم دارد مدل ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری سیتروئن C3 را به بازار عرضه کند. پیشرانه این خودرو قادر است تا حداکثر قدرت ۱۶۳ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۴۳ نیوتون‌متر در تلرانس ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این ماشین به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک EAT6 مجهز می‌شود. هم‌چنین سیستم فرمان این ماشین از نوع برقی EPS است. سیتروئن C3 مصرف سوخت صدی ۶.۷ لیتر را در کارنامه خود ثبت کرده و مخزن سوخت این هاچ‌بک فرانسوی ۴۵ لیتر حجم دارد.

از ویژگی‌های ایمنی سیتروئن C3 می‌توان به ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل ABS چهار کاناله، سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم ضد لغزش در زمان شتاب‌گیری ASR، سیستم کمکی ترمز EBA و سامانه کمکی حرکت در سربالایی HAC اشاره کرد. سیتروئن C3 از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای بهره می‌برد. سیستم ترمز ضد سرقت ایمبولایزر، قفل کودک و مرکزی هم از دیگر ویژگی‌های ایمنی و امنیتی این خودرو تازه‌وارد هستند.

سیتروئن C3 ایران

از تجهیزات و امکانات سیتروئن C3 می‌توان به مواردی هم‌چون قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه در نمایشگر لمسی خودرو، چراغ مه شکن جلو و عقب، روکش چرمی فرمان، چراغ‌های خودکار جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل خودرو، چراغ خوش آمدگویی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، گرمکن شیشه عقب، سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) و چراغ هشدار در صورت ترمز شدید اشاره کرد.

پایه قیمت C3 مدل ۲۰۱۸ از ۲۲،۹۹۰ دلار شروع می‌شود و به ۲۳،۴۹۰ دلار می‌رسیم؛ بنابراین با درنظر گرفتن نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان، قیمت سیتروئن C3 روی کاغذ بدون هیچ مبلغ اضافی بین ۹۶ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان تا ۹۸ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان در بازار ایران است. در بازار خارجی از خودروهای رقیب سیتروئن C3 می‌توان رنو کولیو، فولکس‌واگن پولو، سئات ایبیزا و فورد فیستا نام برد. هم‌چنین خودروهای DS3، پژو ۲۹۸ و سیتروئن C4 کاکتوس از جمله خودروهایی هستند که روی پلت‌فرم مشابه C3 طراحی شده‌اند.

سیتروئن سی ۳

به طور کلی سیتروئن C3 را می‌توان یک هاچ‌بک اسپرت با طراحی منحصربه‌فرد دانست که از مشخصات فنی مطلوب و امکانات رفاهی متوسط بهره می‌برد. گمانه‌زنی‌ها از بازه قیمتی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومانی این خودرو در ایران خبر می‌دهند. درصورت تایید، به نظر می‌رسد این مبلغ برای این هاچ‌بک فرانسوی تند باشد و تنها بازار انحصاری خود را در اختیار بگیرد. با این حال برای مشخص شدن قیمت و شرایط فروش، باید منتظر آغاز پیش‌فروش سیتروئن C3 توسط سایپا باشیم.

نظر شما درمورد محصول جدید سایپا سیتروئن C3 چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه