آمازون، فروشگاه اینترنتی Souq را خرید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آمازون یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی حال حاضر است که سرویس‌هایش را به مردم مناطق مختلف ارائه می‌دهد. در هفته‌های گذشته، شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر این‌که آمازون قصد ورود به بازار منطقه‌ی خاورمیانه را دارد. این شایعات به‌شکل خاص به خرید فروشگاه اینترنتی «سوق» (Souq) واقع در کشور امارت متحده عربی توسط آمازون اشاره داشتند. آمازون تا به حال بطور رسمی در بازار منطقه‌ی خاورمیانه، حضور نداشته است؛ اما روز گذشته خبری منتشر شد که رسما تایید می‌کند آمازون فروشگاه اینترنتی سوق را خریده است. این خبر به معنی آغاز فعالیت آمازون در منطقه‌ی خاورمیانه است.

هفته‌ی گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که آمازون برای خرید فروشگاه اینترنتی سوق، پیشنهادی ۶۵۰ میلیون دلاری داده است. این‌طور که از اخبار منتشر شده برمی‌آید پس از مذاکرات فشرده، آمازون و سوق درنهایت موفق شده‌اند روی موضوع مبلغ این قرارداد به توافق نهایی برسند.

سوق یک فروشگاه اینترنتی انگلیسی-عربی زبان است که پیش از این خیلی‌ها آن را به عنوان آمازون خاورمیانه میشناختند. از طرفی، به دلیل عدم حضور آمازون در منطقه خاورمیانه، هیچ رقابتی میان آمازون و سوق وجود نداشته و همین موضوع به نهایی شدن این قرارداد کمک کرده است. سوق از ساختار مشابه آمازون بهره می‌برد و در پی معامله‌ی صورت گرفته، تمام تلاشش را برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خاورمیانه به کار می‌گیرد.

در مورد معامله‌ی صورت گرفته، هیچ‌کدام از این دو شرکت اطلاعات بیش‌‎تری را منتشر نکرده‌اند. مثلا معلوم نیست که سرانجام آمازون، برای خریداری سوق چه مبلغی پرداخت کرده است. پیش از این اخباری منتشر شده بود که موسسان سوق، برای خریدار این فروشگاه اینترنتی مبلغی یک میلیارد دلاری را مدنظر داشته‌اند؛ اما از آنجایی که احتمالا خریداری با این مبلغ پیدا نشده، قیمت نهایی پایین آمده است. هم‌چنین مشخص نیست که آیا آمازون قصد دارد نام سوق را به نام تجاری خودش تغییر بدهد یا خیر.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    کاش اشاره می‌کردید که -دست‌کم منبع خبر و شماری دیگه از منابع-سوق رو بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه می‌دونند

    1. Avatar محمدرضا

      لول :))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه