آپدیت جدید برای ویندوز RT عرضه می‌شود

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ویندوز RT سیستم‌عاملی برای دستگاه‌های موبایل به‌حساب می‌آید. مایکروسافت این سیستم‌عامل را مخصوص تبلت‌ها و محصولات تبدیل شوند(لپ‌تاپ-تبلت) طراحی کرده بود. 

 

مایکروسافت اعلام کرد که در آپدیت جدید ویندوز RT قابلیت‌های تازه‌ای به این سیستم‌عامل اضافه می‌شود.

 

این سیستم‌عامل نسخه مخصوصی از ویندوز ۸.۱ به‌حساب می‌آید که براساس پردازنده‌های ARM ساخته شده بود. ویندوز RT در ژانویه سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه CES معرفی شد و مایکروسافت آن‌را درکنار ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲ راهی بازار کرد. مایکروسافت در زمان عرضه این سیستم‌عامل تبلت‌های Surface RT را هم منتشر کرد. این سیستم‌عامل با ویندوز ۸ بسیار متفاوت بود و کاربران تنها می‌توانستند از برنامه‌های استفاده کنند که مخصوص ویندوز RT طراحی شده بود. این سیستم‌عامل به شکلی طراحی شده بود که بتواند با دستگاه‌های موبایل کار کند و مدت زمان باتری بیشتری را برای کاربران به همراه بیاورد. البته از آن‌جایی که برنامه‌های مختلفی برای این سیستم‌عامل تولید نشد، کاربران از ویندوز RT استقبال نکردند. برنامه‌های ویندوز ۸ یا هر ویندوز دیگری روی ویندوز RT اجرا نمی‌شد. این درحالی بود که تبلت‌های Surface Pro با داشتن نسخه اصلی ویندوز ۸ با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شدند.

RT2

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ برای سیستم‌های ویندوز RT عرضه نمی‌شود؛ اما قصد دارد با عرضه یک آپدیت جدید برای این سیستم‌ها، قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران به وجود بیاورد. به‌تازگی این شرکت اطلاعات بیشتری درباره Windows 8.1 RT Update 3 منتشر کرد. درحالی که ویندوز RT یک سیستم‌عامل مرده به حساب می‌آید و افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کنند و حتی محصولاتی هم با این سیستم‌عامل عرضه نمی‌شود، مایکروسافت قصد دارد در شهریور ماه با عرضه یک آپدیت جدید، کاربران را هیجان‌زده کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، در این آپدیت یک منوی استارت جدید و یک صفحه قفل (Lock Screen) تازه به ویندوز RT اضافه می‌شود. البته هنوز مشخص نشده که آیا منوی استارت جدید به ویندوز ۱۰ شبیه است یا خیر. البته اضافه شدن منوی استارت به این سیستم‌عامل برای بسیاری از کاربران یک اتفاق بسیار خوب به حساب می‌آید.

ویندوز ۱۰ با قابلیتی به نام حالت تبلت (Tablet Mode) عرضه شده که منوی استارت آن می‌تواند به حالت تمام صفحه یا حالت کوچک‌تر به نمایش در بیاید. براساس اطلاعات منتشر شده این قابلیت در ویندوز RT وجود ندارد.
روند به‌روز رسانی ویندوز RT توسط مایکروسافت شباهت زیادی به آپدیت ویندوزفون ۷.۸ دارد. این شرکت برخی از ویژگی‌های ویندوزفون ۸ را در قالب آپدیت‌هایی در اختیار کاربران ویندوز فون ۷ قرار دارد. عرضه نشدن آپدیت ویندوز ۱۰ برای سیستم‌های ویندوز RT به معنی مرگ این سیستم‌عامل به حساب می‌آید. آپدیت سوم ویندوز RT‌ در شهریور ماه عرضه می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه