موشک هسته‌ای جدید روسیه می‌تواند فرانسه را نابود کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روسیه به تازگی توان موشکی خودش را تقویت کرده و نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را نشان داد. این موشک توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارد و می‌تواند کشور فرانسه را کاملا نابود کند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در جریان معرفی این موشک گفت که شرایط منطقه روسیه را واداشت تا توان موشکی خودش را تقویت کند. این کشور توسط نیروهای ناتو و سپر دفاعی موشکی آمریکا احاطه شده و به همین دلیل تصمیم گرفته نسل جدید موشک‌های بالستیک قاره پیمای خودش را رونمایی کند.

satan-2-2

وزن این موشک به ۱۰۰ تن می‌رسد و توانایی پیمودن مسافت بسیار زیادی را هم دارد. براساس اطلاعات منتشر شده این موشک که Satan 2 نام دارد، می‌تواند ۱۰ هزار کلیومتر را با سرعت ۲۰ ماخ (۲۴۵۰۰ کیلومتر بر ساعت) طی کند که هفت برابر بیشتر از سرعت هواپیمای SR-71 Blackbird است. همچنین مشخص شده که این موشک توانایی حمل همزمان ۱۰ کلاهک هسته‌ای را دارد. البته می‌تواند به جای حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای کلی موشک دفاعی داشته باشد تا بتواند در برابر سیستم‌های دفاعی ضد موشک از خودش مراقبت کند.

کشور روسیه به این موضوع اشاره کرده که موشک جدیدش می‌تواند ایالت تگزاس و یا کشور فرانسه را نابود کند.

منبع: newatlas

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar کامران

    روس ها بهترین متخصص های سلاح های پیشرفته هستند با این تفاوت که تبلیغات آمریکایی ها بیشتر است خصوصا در فیلم های هالیودی.

  2. Avatar مهدی

    عجیب حس میکنم که جغرافیا دروغی تاریخی است…کاش هیچ مرزی نبود

  3. Avatar Ali

    یه کم غیر واقعی به نظر می رسد، هرچند غیر ممکن نیست. ولی چنین موشکی با چنین ویژگی هایی معرفی شود ولی هیچ یک از کشور های جهان یا حتی حداقل کشور های غریبه آن واکنشی نشان نداد.
    اول از همه اینکه موشکی با وزن ۱۰۰تن وبا قابلیت سرعت ۲۰ ماخ غیر واقعی به نظر میرسد و حداقل با توجه به فناوری فعلی روسیه امکان پذیر نیست و موشکی و موتور حرکتی آن می‌بایست انرژی و فشاری را تحمل کند تا به وزن شتاب مورد نظر بدهد!
    و دوم اینکه اعلام شد که این موشک قابلیت حمل هم زمان ده موشک اتمی را دارد! که اگر اینطور باشد در ساختار آیرودینامیک و سرعت موشک و حرکت آن ناپایداری ایجاد میکند و اگر خودش سقوط نکند. به راحتی توسط پدافند های هوایی قابل ردگیری است.
    سوم اینکه این موشک هنوز هیچ جایی آزمایش نشده و شاید هم قابل آزمایش نباشد. بنابراین احتمال طرح آزمایش بودن و هنوز ساخته نشدن آن وجود دارد.
    در هر صورت اینطور نیست که در یک جنگ بین قدرت های بزرگ جنگ یک طرف بوده و کشور دیگر فقط نظاره گر باشند و از خود واکنشی نشان ندهند. وار آخر همه کشور های بزرگ از نتایج یک جنگ اتمی باخبر ند و میدانند که این جنگ پیروزی ندارد.

    1. Avatar علی

      موشک های بالستیک قابلیت حرکت بالای جو رو داره و ب همین دلیل توصت رادار و ماهواره قابل ردگیری نیست.این موشک ها بصورت عمودی ب بالای جو میره و ب بالای نقطه مورد نظر میره ب صورت عمودی پایین میاد با سرعت وحشتناک ب همین دلیل توصت موشک های ضدموشک قابل نابود شدن نیست

    2. Avatar امیرحسین

      به علاوه گفته دوست خوبمون جناب علی، موشک های اتمی باید در فاصله هایی بالا تر از زمین منفجر بشن پس پدافند هیچ کمکی نمیتونه بکنه چون برد پدافند برد دفاعی هست که نهایتا چند ده کیلومتر برد مفید بیشتر نداره برای بمب های هسته ای پدافند تاثیری نداره

  4. Avatar gold

    فقط واسه ایران ضرر داره وقتی روسیه وآمریکاوچین وژاپن وهند و…..داشته باشن جهان در امنیت است !!!!!

  5. Avatar نوید

    یا خدا ! این دیگه چیه : |

  6. Avatar علي

    عجب چیزیه

  7. Avatar حسن

    این عکس خیلی غیر واقعی هستش.
    موشک ۱۰۰ تنی با این قابلیت بالا اونقدر مهم هست که با این ترولی های مسخره جابه جاش نمی کنن.
    در ضمن حمل ۱۰ کلاهک میلیون دلاری با یک موشک بسیار پر ریسکه چون اگر هدف موشکهای دفاعی بشه ۱۰ تا کلاهک با هم از بین میرن.

    1. Avatar محمد

      عزیز ماک ها(نوعی تریلی)توان جابه جای ۱۲۰ تن رو دارن
      در ضمن اگر حتی مورد هدف قرار بگیره اخر طوفان ۱۰۰۰کیلومتری ناشی از انفجار هر یکی از کلاهک ها(که ۱۰ تا باهم میشه ۱۰۰۰۰ کیلومتر بر ساعت) باعث تخریب شدید منطقه میشه در مورد موشک satan1 و زیوس هم بخونید ساخت روسیه هستند

    2. Avatar محمد

      خیلیم ریسکش کمه ، در ضمن این موشک ها اینقد هزینه دارن که در صورت حمل یه کلاهک صرفه نداره ، همچنین موشک های جدید برای گمراهی سپر های موشکی به وسیله سیستم جنگ الکترونیکشون چندین کلاهک مجازی ایجاد میکنن تا درصد آسیب پذیریشون کاهش پیدا کنه

    3. Avatar سید علی موسوی

      نه اتفاقا، ممکنه عکس مال پروتو تایپ باشه.

      اما در مورد دوم قطعا اشتباه میکنین، به این نوع موشک ها موشک های MIRV (Multipe Independant Re-entry Vehicle) میگن که هر کلاهک جداگانه یه هدف رو میزنه، یعنی اینجا که ۱۰ تا کلاهک داره، قبل از ورود به جو، ۱۰ کلاهک از هم جدا میشن و هر کدومشون یه نقطه رو هدف گیری میکنن، اینطوری به جای تمرکز قدرت رو یه نقطه، مثلا میشه ۱۰ تا پایگاه نظامی مختلف رو با هم زد. آمریکا هم داره آخرش پیس کیپر ۲ ه که اونم ۸ تا کلاهک همزمان داره

  8. Avatar پرهام

    کاش همه ی جهان یک کشور بود

    1. Avatar Mahdi

      نگران نباش دوست من
      روزی خواهد رسید که همینطور خواهد شد و همه به زیر یک پرچم خواهند رفت.
      و ما اون روز رو خواهیم دید؛ چه با جسممون، چه با روحمون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه