آیا پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌شود؟

۳ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که پلی‌استیشن ۴ فروش بسیار خوبی برای سونی به همراه داشته و این کنسول یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید، شایعات به عرضه پلی‌استیشن ۵ در سال آینده اشاره می‌کنند. البته این شایعات تنها یکسری حدس و گمان هستند و شاید اصلا چنین اتفاقی رخ ندهد.

سونی چند ماه پیش مدل ارتقا پیدا کرده پلی‌استیشن ۴ را راهی بازار کرد و مایکروسافت هم قصد دارد ایکس‌باکس اسکورپیو را تا چند ماه دیگر راهی بازار کند. البته ایکس‌باکس اسکورپیو را می‌توانیم قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ تا این لحظه نام ببریم که قدرت آن خیلی بیشتر از پلی‌استیشن ۴ پرو خواهد بود. در حالی که این کنسول‌ّ‌های جدید در راه هستند، کسی احتمال نمی‌دهد که این دو شرکت بخواهند نسل بعدی کنسول‌های بازی خودشان را به این زودی‌ها راهی بازار کند؛ اما شاید شرایط برای سونی کمی فرق می‌کند. این شرکت برای اینکه از کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو عقب نماند، شاید بخواهد پلی‌استیشن ۵ را زودتر راهی بازار کند.

پیش بینی‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که پلی‌استیشن ۵ نزدیک به ۱۰ ترافلاپس قدرت خواهد داشت و قدرت بیشتری نسبت به ایکس‌باکس اسکورپیو دارد. در ادامه گفته شده که این کنسول از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ هم پشتیبانی می‌کند.

البته بعید به نظر می‌رسد که این پیش بینی‌ها صحت داشته باشند. همان طور که گفتیم پلی‌استیشن ۴ پرو زمان زیادی نیست که راهی بازار شده است. شاید ۲ سال دیگر با تغییر نسل کنسول‌های بازی فاصله داشته باشیم. بد نیست بدانید که نسل قبلی کنسول‌های بازی نزدیک به ۹ سال طول کشید.

منبع: WSJ
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. SASIQSHMI

    دلایل های آمدن زودتر ps5 یک درحال از چرخه خارج شدنpro ps4 به دلیل xbox x که قابلیت ۴k رو اجرا می کنه نه پخش پس اینجا هر کی باشه که جذب xbox xمیشه دلیل دوم اکانت های هکی و کپی خور کردن دستگاه دلیل سوم اگر شما کامپیوتر گیمینگ داشته باشین هیچ وقت به سراغ کنسول نمیرین پس بدلیل گرافیگ پایین کنسول و قدرت گرافیگ کامپیوتر و رسیدن به حد تعادل باید به پای کامپیوتر و x xboxبرسه رفع نواقص ps4 pro که اگر بخواهد نسخه دیگر بدهد و کنسولps5 ندهد از رقبا عقب مانده و از رده بد جور خارج خواهد شد چون نمی تواند آنها رو بفروشد زیرا کنسول xbox x در حال پول در اوردن برای ماکرسافت است و راحتر می تواند به کنسول بعدی خود فکر کند و دلیل دوم آمدن کنسول ps5 است که نمی تواند نسخه جدید بدهد اما قطعی نیست این حرف اگر نگاه کنید هنوز سال ۲۰۱۸ تمام نشده نظرات به سرعت تغییر می کنند چون اول تحلیل گران گفتند ps5شایعه است به این زودی بعد گفتند شایعه نیس اما احتمالش کم هست بعد گفتند احتمالش کم هست اصلا نمیشه قطعی گفت با پیشرفت گرافیگ سرعت پردازنده و تلویزیون ها و کنسول های رقیب و پی سی گیمینگ ها خیلی زود شاهد ps5خواهیم بود

  2. محسن

    واقا باید گیمر باشی تا ببینی چقدر این خبر ناخوشاینده البته برای ما ایرانی ها .بخدا انقدر پول بازی ps4 دادم دهنم صاف شد حالا تا میره تو بازار ایران یکم قیمتها بشکنه زرتی ps5 میدن بیرون.امیدوارم تا ۲۰۲۲ سونی ps4 رو ساپورت کنه تا الان که تعداد باتزیهای خوب سونی به ۱۰ تا نمیرسه کنسولهای نسل قبل بیش از ۱۰۰۰ بازی داشتن که حداقل ۴۰تاش عالی بود ولی اگر به این زودی پلی۵ بیاد سونی۴ حکم مترسک داشته

    1. ممد

      بله کاملا درسته

  3. محمد

    سلام ببخشید یه سوال داشتم.می خواستم بپرسم من الان میخوام یهps4 pro بخرم به نظر شما صبر کنم واسه ps5 یا همین الان ps4 pro رو بخرم؟؟؟

    1. فرهاد

      قطعا دو تا سه سال دیگه طول میکشه پلی استیشن پنج بیاد و‌ تا بیاد و‌بعد وارد بازار ایران بشه حدود سه سال شاید طول بکشه و اگه بخواید صبر کنید قطعا مدت زمان خیلی زیادی باید صبر کنید و بسیار بسیار بعیده که زیر دو سال بخواد عرضه بشه.هنوز چهار ساله که پلی استیشن چهار عرضه شده و‌احتمالا چهار سال دیگه هم همین کنسول بالاترین مدل خواهد ماند

  4. امیر اسدی

    این چشم و هم چشمی الکی که بین مایکروسافت و سونی هست، فقط به ضرر بازی کننده ها کنسولی تموم میشه، مخصوصا توی کشور ما که هیچ چیزی قیمت کنسولها رو توجیه نمیکنه، باید یه قانونی باشه در مورد دوره عمر کنسولها. کنسولها کم کم دارند روند پرچمدار های تلفن همراه رو دنبال میکنن!!

    1. مهدی

      واقعا اینطوره…

  5. اعلا

    سونی شاید نگرانی هایی بابت ایکس باکس اسکورپیو داشته باشه داشته باشه مخصوصا هم که وضیعت مالی خوبی هم نداره وفروش کنسول یکی از معدود بازار هایی هست که برای سونی درامد زایی داره ولی وقتی از بعد یک گیمر به دنیای کنسول نگاه کنیم ps4pro رو در مقابل xbox escorpio می بینیم هر چقدر هم xbox قوی تر باشه رقیبش ps4pro و این قضیه رو هم در نظر بگیریم که xbox قراره قیمت خیلی بالایی داشته باشه ( حتما بالای۵۰۰دلار)و اخرین و مهم ترین و سرنوشت ساز ترین پارامتری که قرار اینده ی یک کنسول رو رقم بزنه بازی های اختصاصی اون کنسوله و اصلا فکر نمیکنم سونی فعلا به فکر کنسول جدید باشه چون همین الان ps4 درحال شکستن رکردps2 و سونی میدونه داره چیکار میکنه و چیکار کرده که به اینجا رسیده و این شایعه ps5 برای سال بعد اصلا حقیقت نداره

    1. سجاد جلیل نژاد

      سونی وضع خوبی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      طی گزارش مالی اخیر اعلام شده توسط سونی ، درآمد سونی و سود حاصل از اون ، به بیشترین مقدار خودش در بیست سال گذشته رسیده .
      نمیدونم از کجا به این نتیجه رسیدید که وضع سونی خرابه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه