آینده‌ی سلامت و تناسب اندام الکترونیکی

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چگونه گجت‌های پوشیدنی بر سلامت زندگی کاربرانشان تاثیر می‌گذارند؟

ترکیب تکنولوژی‌های مختلف با ایده‌های گوناگونی که وجود دارند، حوزه جدیدی را در دنیای تکنولوژی به وجود آورده است. سال گذشته بیشتر شرکت‌ها روی ساخت ساعت هوشمند و دست‌بندهای سلامتی و تناسب اندام تمرکز داشتند. امسال شرایط بسیار متفاوت است. سنسورها و وسیله‌های سلامتی مختلفی راهی بازار شده‌اند. در نمایشگاه IFA امسال ایده‌های جدیدی در این حوزه دیده شدند. نمایش سنسورهای خواب و سنسورهای رده بالایی که ضربان قلب و فشار خون را بررسی می‌کردند، تنها بخشی از آن‌ها بود.

IFA-Wear-watch1

بازار حوزه سلامت سالانه ۴۶.۶ درصد رشد دارد
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان P&S بازار سنسورهای پوشیدنی رو به رشد است. ارزش این بازار در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۵۷ میلیون دلار بوده که این میزان در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۴۶.۶ درصدی مواجه بوده است. به احتمال زیاد ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار خواهد رسید. این موضوع بیانگر رشد استقبال مردم از تکنولوژی‌ها و سنسورهای سلامتی است.
با گسترش اینترنت اشیا درخواست برای استفاده از سنسورهای سلامتی بسیار بیشتر شده است. این سنسورها بسیار کوچک شده‌اند و به همین دلیل می‌توان سنسورهایی مانند تشخیص تصویر، تشخیص حرکت و سنسور تشخیص فاصله را در یک محصول قرار داد. براساس اطلاعات منتشر شده از سازمان P&S بازار سنسورهای پوشیدنی شامل سنسور تشخیص حرکت، تشخیص تصویر و سنسورهای مربوط به سلامتی می‌شوند. درحالی که سنسورهای حرکتی سهم زیادی در بازار محصولات پوشیدنی در سال ۲۰۱۴ داشته‌اند، استفاده از سنسورهای مربوط به سلامتی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رشد چشم‌گیری داشته است.

IFA-Wear-watch3

سنسورهای پوشیدنی در حال حاضر مدل‌های بیشتری پیدا کرده‌اند. این سنسورها روی دست‌بندها، لباس‌های هوشمند، کفش هوشمند و عینک هوشمند به‌کار می‌روند. همچنین برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها طراحی شده که کاربران می‌توانند به اطلاعات آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف دسترسی داشته باشند. افزایش تنوع سنسورها و وسایلی که به آن‌ها مجهز می‌شوند، باعث شده که افراد زیادی این وسایل را خریداری کنند. براساس اطلاعات منتشر شده بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رشد ۴۷.۱ درصدی در این حوزه به وجود خواهد آمد.
در ادامه این اطلاعات گفته شده که مردم اروپا ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کجت‌ها و سنسورهای مختلفی که در لباس‌های گوناگون به کار می‌روند، از ساعت‌های هوشمند که روی مچ دست آن‌ها قرار می‌گیرند، استفاده کنند. ساعت‌های هوشمند می‌توانند تمام سنسورها را در یک‌جا در اختیار کاربران قرار بدهند.

IFA-Wear-watch2منبع: IFA

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar میثم

    دیجیکالا شما بی نظیرین……عالی……..دمتون گرم ممنون و مرسی از برنامه خوبتون♥♥♥♥

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه