آیپد پرو برخلاف انتظار اپل، فروش خوبی در چین نداشته است

۲ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اپل همیشه بازار خیلی خوبی در چین داشته و میلیون‌ها دستگاه آیفون‌ ۶ و ۶s فقط در این کشور فروخته است. ولی حالا در کمال تعجب می‌بینیم که آیپد پرو در یک‌ ماه اول اصلا فروش خوبی در چین نداشته است.

موسسه‌ی اطلاعات آماری TalkingData در پکن، روی سایت Mashable اعلام کرده که تبلت ۱۲٫۹ اینچی اپل (همان iPad Pro) با وجود تبلیغات و هیاهوی زیادی که سرش بود، در ماه اول تنها ۵۰ هزارتا فروخته است. این در مقایسه اصلا خوب نیست، چون این شرکت سال گذشته همین موقع ۵۵۰ هزار آیپد ایر ۲ (iPad Air 2) در چین به فروش رسانده بود؛ یعنی ده برابر بیش‌تر از مورد جدید.

در چین شرکت‌های تولیدی متعددی هستند که دستگاه‌هایی مشابه اما با قیمت خیلی نازل‌تر به بازار عرضه می‌کنند.

این را هم در نظر داشته باشید که آیپد مینی ۴ (iPad Mini 4) که چند ماه قبل از آیپد پرو وارد بازار شده بود، در «هفته‌ی اول» همین تعداد فروش داشته و تا آخر ماه ۹۲ هزارتا از این دستگاه‌ها به فروش رفته بود. یعنی معادل دو برابر آیپد پرو.

البته آیپد پرو در مقایسه با آیپد مینی ۴ و آیپد ایر ۲ خیلی گران است؛ ۹۰۰ دلار آمریکا. این یک عامل مهم در افت فروش تلقی می‌شود، ضمن این‌که یک دلیل دیگر هم در پس ماجرا وجود دارد.

در چین شرکت‌های تولیدی متعددی هستند که دستگاه‌هایی مشابه اما با قیمت خیلی نازل‌تر به بازار عرضه می‌کنند. لنوو (Lenovo) یک شرکت کاملا چینی است و هنوز هم سالانه میلیون‌ها دستگاه تبلت و دسکتاپ و غیره در این کشور به فروش می‌رساند.

طبق اظهارات تحلیل‌گر KGI Securities، اپل انتظار داشته تا آخر سال (هفته‌ی اول دی‌ماه) ۲٫۶ میلیون دستگاه آیپد پرو در چین بفروشد که پیش‌بینی شده بود بیش‌تر این خریدها برای کاربری حرفه‌ای و تجاری باشد. اما به نظر می‌رسد که طراحی خاص این دستگاه به علاوه‌ی قلم استایلوس آن، نمایشگر بزرگ و قابلیت‌های پیشرفته‌اش کاملا موافق با نقشه‌های اپل جلو نرفته و مسیر نامعلومی را پیش رو دارد.

با وجود این‌ها هیچ اطمینانی وجود ندارد که آیپد پرو بتواند اپل را از بحرانی که آیپد ایر و آیپد مینی ۴ درگیرش بودند، نجات بدهد. در عوض میدان مجادله‌ی تازه‌ای بین آیپد پرو، Surface Pro 3 (از مایکروسافت) و Pixel C (از گوگل) به راه افتاده است.

talkingdata-ipad-pro-831x505

آمار یک ماه فروش آیپدها در چین

منبع: Digital Trends

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه