چرا iMessage اندرویدی نشد؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روزهای منتهی به کنفرانس امسال توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2016) پر از اخبار و شایعات درباره اقدامات احتمالی این شرکت بود. بعضی از این شایعات مثل تغییر نام سیستم‌عامل کامپیوترهای اپل درست از آب درآمدند و برخی دیگر مثل معرفی آی‌مسیج برای گوشی‌های اندرویدی به حقیقت نپیوستند. حال براساس اظهارات یکی از مدیران شرکت اپل دو دلیل برای این تصمیم و عرضه نشدن آی‌مسیج برای سایر سیستم‌های‌عامل‌ عنوان شده است.

در واقع دلیل اول این است که آی‌مسیج یک پلتفرم پیام‌رسان جذاب است و با ویژگی‌های جدیدی که به آن افزوده می‌شود جذاب‌تر هم خواهد شد. اینکه چنین پلتفرمی برای کاربران آیفون اختصاصی باقی بماند باعث جذب کاربران سایر سیستم‌های‌عامل‌ به آیفون و فروش بیشتر گوشی‌های شرکت اپل می‌شود.

دلیل دومی هم که برای این تصمیم عنوان شده این است که در حال حاضر آی‌مسیج آنقدر بزرگ است که حجم داده بسیار عظیمی تولید می‌کند و هوش مصنوعی اپل که در این سیستم به کار گرفته می‌شود با این حجم وسیع سر و کار دارد. اینکه کاربران سیستم‌های‌عامل‌ دیگر از جمله اندروید هم به این حجم اضافه شوند شرایط چندان مطلوبی برای اپل ایجاد نمی‌کند.

با وجود این دو دلیل کفه مضرات گشودن درهای آی‌مسیج به روی سیستم‌های‌عامل دیگر نسبت به مزایای آن سنگینی می‌کند. حال می‌توان تصمیم اپل را بهتر درک کرد.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar farid

    بیشتر به این دلیل که اپل با نداشتن زیرساخت های لازم در سایر پلتفرم ها نه می تونه امنیت اون رو با اطمینان تامین کنه و نه الگوریتم های داده کاوی رو اجرا کنه ، چون عمکلرد آی مسیج و بعضی دیگر از برنامه ها با خود آی او اس گره خورده ست ، در واقع اپل می تونه آی مسیج رو برای اندروید منتشر کنه اما نمی تونه از پیام های این برنامه در اندروید چیزی جمع آوری کنه! نه اینکه حجم اطلاعات زیاد باشه که بقول این مطلب هوش مصنوعی اپل نتونه پردازش کنه .
    در واقع الگوریتم های هوش مصنوعی برای داده کاوی در لایه های پایین تری اجرا میشن که نه نتها از آی مسیج بلکه از همه ی برنامه ها به جمع آری اطلاعات می پردازن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه