ابتکار تسلا در ساخت قاب‌های جدید آیفون

۲۲ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا تصمیم گرفته تا به جای دورریختن زائده‌های چرم، از آن‌ها برای ساختن قاب آیفون استفاده کند.

معمولا شرکت تسلا را به ماشین‌هایی که تولید می‌کند، می‌شناسند. ولی این کمپانی اخیرا تجهیزات جانبی موبایل و به‌خصوص آیفون هم تولید می‌کند.

تسلا قاب‌های جدیدی از جنس چرم طراحی کرده است اما نکته‌اش در این‌جاست که این چرم، همان دورریزهایی است که از ساخت صندلی و وسایل داخل ماشین، اضافه می‌ماند. این یک کار جالب و هوشمندانه است، چون در این صورت مقدار زباله‌های تولیدی کاهش پیدا می‌کند، ضمن این‌که یک وسیله‌ی کاربردی هم تولید می‌شود.

تسلا قاب‌های جدیدی از جنس چرم طراحی کرده است اما نکته‌اش در این‌جاست که این چرم، همان دورریزهایی است که از ساخت صندلی و وسایل داخل ماشین، اضافه می‌ماند.

رویه‌ی این قاب شبیه به قاب چرمی رسمی خود شرکت اپل برای آیفون هست، به علاوه‌ی این‌که پشت‌اش یک آرم درشت T به نشانه‌ی تسلا دارد، چند جیب برای قرار دادن کارت‌های اعتباری و همچنین به سامانه‌ی بازشناسی امواج رادیویی مجهز (RFID) است.

سامانه‌ی بازشناسی امواج رادیویی یک سامانه‌ی شناسایی بی‌سیم است که اطلاعات را بین یک تگ (Tag) متصل به یک شرکت، کالا یا شیء و یک بازخوان، رد و بدل می‌کند. از این وسیله معمولا در قاب گوشی برای اعلام اطلاعات کاربر به یک سامانه‌ی دیگر استفاده می‌شود و به‌ویژه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ (مال‌مارت یا مک‌دونالد) کاربرد دارد.

این یکی از اولین قاب‌های تولیدشده توسط نسلا برای گوشی‌های آیفون است.

tesla-iphone-leather-640x326

جالب است که تسلا هم در حوزه‌ی اتومبیل، رویکرد استفاده از منابع انرژی قابل بازیافت را پیش گرفته و هم در حوزه‌های جانبی‌اش قصد دارد که مقدار دورریزها را کم کند. سایر شرکت‌های خودروسازی هم پیش‌تر بهره‌برداری از انرژی سبز و امکان بازیافت را در نظر گرفته بودند.

منبع: Ubergizmo

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین

    چقدر زشت و معمولیه . . . از تسلا انتظار بیشتری می رفت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه