اتومبیل‌های خودران در آریزونا دیگر نیازی به راننده ندارند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اتومبیل خودران

با وجود پیشرفت دنیای اتومبیل خودران، هنوز دولت‌ها اجازه نمی‌دهند تا این ماشین‌ها بدون راننده در شهر حرکت کنند. خودروسازها برای تست محصولات خود باید از نیروهای انسانی پشت فرمان ماشین استفاده کنند تا درصورت بروز مشکل، وارد عمل شوند؛ این یعنی هنوز ماشین‌های خودران آن‌قدرها قابل اطمینان نیستند. با این وجود شاید برایتان جالب باشد که در ایالت آریزونا مجوز رانندگی اتومبیل‌های خودران بدون سرنشین داده شده است.

وقتی از اتومبیل‌های خودران صحبت‌ می‌کنیم، تصویری از ماشین‌های آینده در ذهنمان ترسیم می‌شود؛ اتومبیل‌هایی با ظاهر نوآورانه ولی ساده مثل تسلا که می‌توانند بدون نیاز به کنترل فرمان، دنده و پدال‌ها به حرکت خود ادامه دهند و ما را به مقصد برسانند. با این حال، هنوز هوشمندی این خودروها به سطحی نرسیده که بتوان به آن‌ها اطمینان کرد تا بدون راننده به راه بیفتند. با این حال، ایالت آریزونا آمریکا با دادن مجوز به شرکت‌ها برای تست خودروهای هوشمندشان در جاده‌ها، سنت شکنی کرده و این خبری خوش‌حال‌کننده برای بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی است.

بیش از ۶۰۰ اتومبیل خودران در ایالت آریزونا درحال تست در جاده‌های شهر هستند. از کمپانی‌های به‌نام می‌توان به اینتل، وایمو، جنرال‌موتورز و اوبر اشاره کرد. البته آریزونا اولین ایالتی نیست که این مجوز را صادر کرده؛ چراکه کالیفرنیا در ماه آوریل پارسال اجازه تردد اتومبیل‌های خودران بدون سرنشین را صادر کرده بود.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه