احتمال واگذاری بخش موبایل سونی

۱۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر عامل سونی در گفت و گو با رویترز به طور ضمنی از احتمال فروش بخش گوشی هوشمند این شرکت سخن گفت.

ما تا زمانی به فعالیت در این زمینه ادامه می‌دهیم که از سال آینده به بعد به نقطه‌ی سربه‌سر برسیم.

تا جایی که به گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود، گوشی‌های سونی از برندهای دیگری مثل سامسونگ و HTC و حتی شرکت‌های جدید چینی مثل شیائومی و هواوی، عقب مانده و میزان محبوبیت و فروش محصولات این شرکت وضعیت خوبی ندارد. حتی شرکت نوپای وان‌پلاس هم در بازار هیجان بیشتری از سونی ایجاد کرده است.

در گذشته اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه احتمالا سونی در نظر دارد بخش تجاری گوشی‌های هوشمندش را بفروشد. این شایعه اخیرا به نوعی توسط «کازوئو هیرایی» (Kazuo Hirai)، مدیر عامل سونی تایید شده است. رویترز خبری منتشر کرده که در آن هیرایی عنوان می‌کند بخش گوشی هوشمند سونی یک سال فرصت داشت تا به نقطه‌ی سربه‌سر برسد، در غیر صورت آنها گزینه‌های دیگری را در نظر می‌گیرند.

هیرایی می‌گوید: “ما تا زمانی به فعالیت در این زمینه ادامه می‌دهیم که از سال آینده به بعد به نقطه‌ی سربه‌سر برسیم. در غیر این صورت، گزینه‌های دیگری روی میز هستند.” او صراحتا نگفت که منظورش از”گزینه‌های دیگر” چیست، اما اگر روزی سونی بخش گوشی هوشمندش را بفروشد تعجب نخواهیم کرد.

در گذشته هم مواردی بوده که سونی بخش‌هایی از شرکت را که وضعیت رو به رشدی نداشته، واگذار کرده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴، این شرکت بخش کامپیوتر VAIO را به یک شرکت سرمایه‌گذاری در ژاپن فروخت. بنابراین تعجبی نخواهد داشت اگر بخش گوشی هوشمند هم به همین سرنوشت دچار شود. در هر صورت، امیدواریم ۲۰۱۶، سال خوبی برای گوشی‌های سونی باشد، در غیر صورت ممکن است این برند را در گوشی‌های هوشمند از دست بدهیم.

منبع: Reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar میثم

    سلام, داخل تمامی مطالب سایت فقط آدرس اصلی سایت منبع رو قرار میدید…. اگه ممکنه آدرس کامل مطالب منبع رو درج کنید

    1. Avatar optimus

      هلـــــــو بیا برو تو گلـوئه دیگه!! چنین کاری کاملا غیر حرفه ای هستش. شما اگه به صحت خبر یا ترجمه اش شک داری میتونی خودت بری تو سایت درج شده بگردی و مطمئن شی.

  2. Avatar رضا عقابی

    به نظر من سونی بهترین گوشیه ی جهانه .اگه بخش گوشی اش را بفروشد من خداییش ناراحت میشم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه