اختلاف ۲ تا ۳ درصدی طول عمر باتری در آیفون‌های ۶s تایید شد

۲۱ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون 6s

آزمایش‌های بنچمارکی که توسط ArsTechnica انجام شده، بیانیه‌ی اپل درباره اختلاف ۲ تا ۳ درصدی باتری‌ در تراشه‌های A9 سامسونگ و TSMC را تایید می‌کند.

از زمانی که مشخص شد در آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس اپل از تراشه‌های متفاوتی استفاده شده و عمر باتری آنها با هم تفاوت زیادی دارد، سروصدای زیادی در رسانه‌های خبری و اجتماعی به پا شده است؛ و مردم به این مسئله با عنوان Batterygate# اشاره می کنند. پس از این ماجرا اپل بیانیه‌ای صادر کرد و در آن توضیح داد اختلاف عمر باتری ناچیز بوده و حدودا ۲ تا ۳ درصد است؛ در حالی آزمایش‌های بنچمارک نتایج دیگری نشان می‌دهند.

این کاملا طبیعی است که اپل چنین ادعایی داشته باشد، اما اعضای وب‌سایت Ars Technica برای اطمینان بیشتر بنچمارکی انجام دادند که نتایج آن از صحت گفته‌های اپل خبر می‌دهد. پس از صدور بیانیه‌ی اپل، ArsTechnica بنچمارک جدیدی روی آیفون ۶s انجام داد تا بفهمند که آیا گفته‌های اپل درست است یا خیر.

بنچمارک آیفون

نتایج آنها تایید می‌کند که تراشه‌ی A9 شرکت TSMC به میزان ۲ تا ۳ درصد عمر باتری بیشتری دارد. به عنوان مثال، در یک تست Wi-Fi باتری آیفون با تراشه‌ی A9 سامسونگ به میزان ۲٫۲ دقیقه کمتر از TSMC دوام آورد؛ و در یک تست GFXBench هم باتری تراشه‌ی TSMC به میزان ۴٫۳ درصد عمر بیشتری داشت.

تنها در تست Geekbench بود که اختلاف ۲۸ درصدی میان دو تراشه بیشتر و آشکارتر بود. نتیجه‌ی این آزمایش‌ها این شد که اگر به پردازنده‌‌های مرکزی و گرافیکی تراشه‌ی سامسونگ فشار زیادی وارد نشود، تفاوت میان عمر باتری ناچیز خواهد بود. اما اگر کاربر در کل روز بازی‌هایی با گرفیک بالا بازی یا ویدیو‌هایی با رزولوشن بالا تماشا، تفاوت میان باتری‌ها آشکارتر خواهد شد.

منبع: ArsTechnica

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. saeed

    سلام ، ۶s گرفتم، گوشیم خیلی زود به زود شارژ خالی میکنه میخواستم راهنمایی کنید ایا مشکل از گوشی من است یا بصورت معمول اینگونه است. لطفا بفرمایید چه کنم مطمن شم

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      باید یکم بیشتر راجع به مشکلتون توضیح بدید. منظورتون از «خیلی زود» چه مدت است؟

      1. saeed

        در شرایط که با ٣g استفاده میکردم در حدود ٢٠ دقیقه استفاده در اینترنت ٢٠ درصد استفاده شد ، و در زمانی که دوربین روشن است ،در حالت photo هر دقیقه ۳ تا ۴ % کم می شود. و همه این ها زمانی بود که low power mode روشن بود ، و در حالت standby که هر ٣ ساعت ٢٠٪ .. دیگر مشکل در استفاده یکسان به طور مثال از اینترنت،،،معمولا زیاد اتفاق میوفتد در ١ دقیقه ٢ درصدتا ٣ کم شود و چند لحظه ١ بار اینگونه میشود ،،، و کلا استفاده سنگین ندارم و این ها همه در شرایط عادی و نور صفحه متوسطانجام شده،، مرسی از راهنمای

      2. saeed

        ورژن ای او ای ٩.٠.٢ هست و ا بار ریست کردم و باز تغییری نکر د،مرسی

      3. Dani

        باتزیتون مشکل داره فک کنم ولی حتما از یه متخصص بپرس منم باتریم مشکل داشت ولی
        ۱-اگه صفحه گوشیت رو محکم فشار بدی رنگ پخش شد
        و
        ۲-بر امدگی حس کردی
        حتما باتریته ولی بازم میگم از یه نفر کاملا آگاه بپرس

  2. سامان

    خبر تو سایت TomsHardware برعکسه
    […]

  3. مازیار

    موضوع دیگه ای که اهمیت داره نرم افزار های بنچمارکه که مشخص می کنه اعدادی که این نرم افزار ها ارائه میدن ممکنه کاملا با کار تجربی فرق کنه. تنها یک سایت برای تعیین عمر باطری وجود داره که بصورت تجربی گوشی ها رو تست می کنه که فعلا این سایت عمر باطری این دو چیپست رو بررسی نکرده
    http://www.gsmarena.com

  4. محمد

    راهی هست که قبل خرید متوجه شد تراشه ماله کدوم شرکته؟ پارت نامبر ها کمکی میکنن؟

    1. مازیار

      اصلا امکانش قبل خرید وجود نداره. به نظر میاد کاملا عمدی از سوی اپل بوده وگرنه اگه اعلام میکرد خیلیا بخاطر تعصب و همین مشکل باطری شرکت TSMC رو به Samsung ترجیح میدادن.

  5. فرزاد شریف زاده

    “نتیجه‌ی این آزمایش‌ها این شد که اگر به پردازنده‌‌های مرکزی و گرافیکی تراشه‌ی سامسونگ فشار زیادی وارد نشود، تفاوت میان عمر باتری ناچیز خواهد بود. اما اگر کاربر در کل روز بازی‌هایی با گرفیک بالا بازی یا ویدیو‌هایی با رزولوشن بالا تماشا، تفاوت میان باتری‌ها آشکارتر خواهد شد.”
    و با توجه به اینکه کاربر بیچاره هزینه حدود ۶۹۹ دلار در اروپا و آمریکا و حدود ۳ میلیون در ایران هزینه کرده تا یه گوشی بدون لگ و قوی برای بازی های دارای گرافیک بالا یا فیلمبرداری و دیدن فیلم ها با کیفیت خوب داشته باشه، نادانسته سرش کلاه رفته !!!
    در حقیقت شرکت ArsTechnica با زرنگی تمام حرفهای اپل رو تائید کرده و گفته اختلاف ۲-۳ درصد است، اما اگر بازی گرافیکی با فیلم با کیفیت بالا نبینیم !!!
    با توجه به اینکه این مورد خیلی مهم هست و اپل هیچ حق انتخابی برای مشتریانش قائل نشده و هیچ توضیحی از ابتدا نداده بوده، این به نوعی نادیده گرفتن حق مشتری است !

    1. محمد

      کلا از خرید ۶s پشیمون شدم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه