دونالد ترامپ می‌خواهد اپل محصولات‌اش را در آمریکا تولید کند

۲۹ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دونالد ترامپ

ایالات متحده‌ی آمریکا شغل‌های تولیدی محصولات اپل را سال‌ها پیش از دست داد. استیو جابز در سال ۲۰۱۱ میلادی به باراک اوباما گفته بود که “آن شغل‌ها دیگر برنمی‌گردند.” اما حالا دونالد ترامپ فکر می‌کند، بازگرداندن آن همه فرصت شغلی کار خودش است.

ترامپ در سخنرانی‌اش در دانشگاه لیبرتی (Liberty University) درباره‌ی تولید محصولات اپل در خارج از کشور آمریکا گفت و ادعا کرد که در آینده آن شغل‌ها را پس می‌گیرد. ترامپ گفت: “ما در این کشور مردم فوق‌العاده‌ای داریم که باهوش، زرنگ و پرانرژی هستند… ما کاری می‌کنیم که اپل کامپیوترها و محصولات دیگرش را در همین کشور بسازد، نه در کشورهای دیگر.”

دونالد ترامپ نمی‌تواند به همین راحتی کل سیستم تولید اپل را تغییر دهد. این هم صرفا یکی دیگر از فانتزی‌ها و ادعاهای پوچ او است. نطق جدید ترامپ فقط جنبه‌ی نمایشی دارد، اما سال‌هاست که او می‌‌گوید اپل باید محصولات‌اش در خانه‌اش، آمریکا، تولید کند. او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ به فاکس نیوز گفته بود اگر تیم کوک، مدیر عامل اپل، کارخانه‌هایی را در آمریکا تاسیس کند، خیلی خوب می‌شود. “اینکه ۱۰۰ درصد محصولات اپل خارج از این کشور ساخته می‌شود، واقعا غم‌انگیز است.”

البته بازگرداندن شغل‌های تولیدی اپل به آمریکا چندان هم دور از ذهن نیست. اپل بعضی از شغل‌ها را به کشورش آورده که شامل تولید بعضی از کامپیوترهای مک می‌شود. اما این شرکت وابستگی زیادی به تولیدکننده‌ها و زنجیره‌های تامین خارجی دارد. سخنان تند و تیز ترامپ نمی‌تواند اپل را متقاعد کند تا تغییری به این بزرگی در سیستم‌اش ایجاد کند. چرا که حتی یکی از موفق‌ترین رییس جمهوران تاریخ نتوانست نظر استیو جابز را در این باره تغییر دهد.

منبع: The Verge

مرتبط: واکنش بزرگان تکنولوژی به اظهارات اسلام‌ستیزانه‌ی دونالد ترامپ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Ali S

    همه دست به دعا بشیم که این روانی نشه رئیس جمهور وگرنه اپل و سامسونگ که هیچی کره زمین به باد میره

  2. Avatar علی

    ی سوال فنی اصلا شرکت اپل کجاست؟
    فکر کنم کره مریخ

  3. Avatar ronin

    خدا وکیلی اینو نیگا . فک کرده اگه رییس جمهور شد دیگه خدا شده
    به نظر من هر کی تو امریکا به این رای بده باید یه تست روانشناسی بده
    خو کدوم شرکت عاقلی میاد تو امریکا تولیدی راه بندازه که اپل دومیش باشه. نرخ مالیات برای درامد های بالا حدود ۵۵ درصده .یعنی باید بیشتر از نصف سودشو بده به دولت ، تازه هزینه های محیط زیست که تو امریکا سر به فلک میکشه به کنار ، کدوم امریکایی میاد برا ماهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار تو شرکت کار کنه؟ تازه بیشترین بازار اپل تو اسیاست و همینطور مواد اولیه ش . اگه مدیر عامل اپل به اندازه ی مغز فندق هم مغز داشته باشه میفهمه که باید تو همون چین محصولاتشو تولید کنه. ترامپ هم میتونه همینجوری ترامپتشو بزنه شاید کسی بهش رای بده.

  4. Avatar Nabi A

    ههه باز این آقای خوش خیال….
    بقدری حرف های مسخره و من دراوردی دارد که نگووو…
    مثلا ایشون ادعا دارن افراد برای سلام نباید بهم دست بدهند،چون ممکن است(بیماری های خییییلی خطرناک کشنده…???)به دیگران سرایت کند…
    و کلی حرف ها و فانتزی های دیگه…
    به همین خیال باش…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه