ارزش سهام اپل در ۱۰ سال گذشته بیش از ۷ برابر شده است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سهام اپل

اگر کمی بیشتر از ده سال پیش هزار دلار در اختیار داشتید، که البته اصلا هم موضوعی غیرممکن نبود، و آن هزار دلار را تبدیل به سهام اپل می‌کردید، اتفاقات خوبی انتظار شما را می‌کشید. البته بدون شک ده سال پیش و قبل از زمان عرضه‌ی اولین آیفون، کسی تصورش را نمی‌کرد شرکت اپل به بزرگترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود؛ صنعتی که جریان پیشرفت تکنولوژی و هم‌چنین زندگی روزمره‌ی ما را تغییر داه است. خبرگزاری CNBC به تازگی محاسبه کرده است که آن هزار دلار سهام اپل شما، پس از ده سال ارزشی ۷۰۰۰ دلاری پیدا می‌کرد.

هزار دلار سهام اپل شما در ده سال پیش، امروز ارزشی ۷۰۰۰ دلاری پیدا کرده است.

در برنامه‌ای که شبکه‌ی CNBC به تازگی پخش کرده، «وارن بافت»، سرمایه‌گذار معروف، به این موضوع اشاره می‌کند که تمام افراد یک آیفون به دست دارند و حاضر هم نیستند آن را با چیز دیگری عوض کنند. وارن بافت می‌گوید که نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره‌ی کاهش فروش دوره‌ای آیفون‌ها، کاملا بی‌مورد است.

وارن بافت که شرکت او چند ماه پیش سهام خریداری شده‌ی خود را در اپل به ۲۴۰ میلیون سهم (به ارزش حدودی ۴۵ میلیارد دلار) رسانده، به تازگی گفته که اخیرا هم باز میزان سهام خود را در اپل بیشتر کرده است.

رشد سهام اپل

این سرمایه‌گذار امریکایی هم‌چنین به گوگل اشاره می‌کند و می‌گوید که به اشتباه، به جای اینکه در گوگل سرمایه‌گذاری کند، سال‌ها پیش در IBM سرمایه‌گذاری کرده بود.

بافت می‌گوید: «اینکه این همه زمان صرف و حساب می‌کنید چند عدد آیفون ۱۰ قرار است در سه‌ماهه‌ی آینده به فروش رود، کاملا اشتباه است.»

اپل هنوز هم در رتبه‌ی نخست سازندگان موبایل قرار دارد.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه