تبلت‌های بزرگ‌تر از تبلت سامسونگ هم وجود دارند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر زمان عرضه‌ی اولین آیپد اپل را به خاطر داشته باشید، احتملا شکایت‌ها و حرف و حدیث‌هایی که درباره‌ی این تبلت زده شد را به یاد می‌آورید. مردم به اندازه‌ی ۹٫۷ اینچی آیپد ایراد می‌گرفتند و آن را یک آیپاد بزرگ می‌خواندند.

پنج سالی گذشته است و اولین مدل آیپد، امروز چندان هم بزرگ به نظر نمی‌رسد. آپید پرو به کنار، تبلت ۱۸٫۴ اینچی که سامسونگ دیروز معرفی کرد، شبیه هر چیزی است به غیر از تبلت. تبلت سامسونگ صفحه‌ای Full HD دارد، سیستم عامل‌اش اندروید است و اسلات سیم‌کارت‌اش هم به شما اجازه می‌دهد تا در قطار و مترو تمام زندگی‌تان را به مردم نشان دهید.

با این حال، مهم‌ترین مشخصه‌ی تبلت سامسونگ، وزن ۲٫۶۵ کیلوگرمی آن است. البته این تبلت، بزرگترین تبلتی نیست که تا به امروز ساخته شده. تبلت‌هایی بسیار بزرگ‌تر از تبلت سامسونگ هم وجود دارند.

می‌توانید در ادامه تعدادی از تبلت‌های بزرگ ساخته شده را ببینید.

Samsung

سامسونگ تبلت ۱۸.۴ اینچی‌اش را برای فیلم دیدن ساخته است. یک اسلات سیم کارت هم آن را قابل حمل می‌کند. البته حمل کردن تبلت سامسونگ با توجه به وزن ۲.۶ کیلویی‌اش، چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد.

2 Nabi

تبلت‌های Nabi که توسط شرکت Fuhu ساخته می‌شوند در مدل‌های ۲۰ و ۲۴ اینچی عرضه شده‌اند. با این حال باطری این تبلت‌ها بیشتر از ۳۰ دقیقه دوام نمی‌آورد.

3- ipad

آیپد پروی اپل قرار است از بازی کردن گرفته تا طراحی یا ویرایش ویدیو به کار مردم بیاید. اپل برای تعامل با این صفحه‌ی ۱۳.۳ اینچی، یک قلم هم ساخته است.

4- Asys

تبلت Transformer AiO شرکت ایسوس نه تنها یک تبلت ۱۸.۴ اینچی اندرویدی است، بلکه می‌توان آن را در یک داک قرار داد و از آن به عنوان مانیتوری برای کامپیوتر استفاده کرد.

5 - Fuhu

سری تبلت‌های BigTablet شرکت Fuhu از ۳۲ اینچ شروع می‌شوند و تا ۶۵ اینچ پیش می‌روند. مدل ۶۵ اینچی هم چهار هزار دلار قیمت دارد. این تبلت‌ها بیشتر به عنوان مانیتور کاربرد دارند، اما می‌توان به عنوان تبلتی جداگانه هم از آن‌ها استفاده کرد.

6- Lenovo

تبلت Horizon 2 شرکت لنوو یک کامپیوتر کامل و قوی است. این تبلت ۲۷ اینچی بیشتر به درد بازی می‌خورد و با توجه به سیستم عامل ویندوزش، به خوبی می‌توان روی آن هر کاری انجام داد. همراه این تبلت یک کیبورد و ماوس هم عرضه می‌شود.

7- panasonic

اصولا وقتی می‌خواهید تبلت بخرید، انتظار ندارید چند برابر یک ابرکامپیوتر برای‌اش هزینه کنید، اما این تبلت ۲۰ اینچی پاناسونیک، ۶ هزار دلار قیمت دارد. این تبلت پاناسونیک وضوح تصویرش ۴K است. پاناسونیک این تبلت را برای استفاده در محیط‌های کاری ساخته است و به همین دلیل، حسابی سفت و سخت طراحی‌اش کرده.

8 - toshiba

توشیبا قبل از اینکه تبلت‌های اندرویدی مد شوند مشغول ساخت تبلت بود. تبلت ۱۳.۱ اینچی Excite 13 اصولا به درد کسانی که می‌خواستند ایمیل‌شان را چک یا در وب گشت و گذار کنند نمی‌خورد. به همین دلیل هم کسی تحویل‌اش نگرفت.

9 - Vaio

این تبلت سونی هم در اصل یک کامپیوتر است. این تبلت ویندوزی سخت‌افزار و قیمت چندان بدی هم نداشت و به همراه موس و کیبورد عرضه می‌شد. با این حال، وزن بسیار بالای‌اش حمل آن را غیرممکن کرده بود.

منبع: Wired

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar پاشا

    به به

  2. Avatar علیرضا پورجبار

    هیچکدام…
    فقط Microsoft Surface Pro 4

    1. Avatar محمد امین

      اره منم خیلی قبولش دارم

    2. Avatar kkk

      iPad pro

      1. Avatar علیرضا پورجبار

        اپل زمانی میتونه با سرفیس مایکروسافت رقابت کنه که تو خط تولید خودش از ویندوز استفاده نکنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه