از راهنمای خرید گوشی تا رکوردشکنی نوت ۷؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

نوت ۷ در دیجی‌کالا

تنها چند روز پس از معرفی جهانی گلکسی نوت ۷، ما در دیجی‌کالا مگ فرصت ملاقات با این فبلت جدید سامسونگ را داشتیم. از قضا مدیر آموزش سامسونگ در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا هم مهمان ما بود و ما از او خواستیم اطلاعات بیشتری از این پرچم‌دار جدید به ما بدهد.

wir_09

نوت ۷ به دیجی‌کالا آمد؛ هندزآن جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ

گلکسی نوت ۷؛ مصاحبه‌ی اختصاصی دیجی‌کالامگ با مدیر آموزش سامسونگ

رکورد شکنی نوت ۷ در کره‌ی جنوبی

براساس جدیدترین گزارش‌ها گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۷ که امکان پیش‌خرید آن پس از معرفی‌اش در روزهای گذشته فراهم شده بیشترین میزان پیش‌خرید را در کشور کره جنوبی در میان گوشی‌های سری گلکسی داشته است. این گوشی بیش از ۲۰۰ هزار سفارش پیش‌خرید را ظرف صرفا دو روز دریافت کرده. این رقم چیزی حدود دوبرابر میزان پیش‌خریدی است که گوشی گلکسی S7 در مدت زمان مشابه داشت.

wir_13

گلکسی نوت ۷ در کره‌جنوبی رکوردشکن شد؛ بیش از ۲۰۰ هزار سفارش در دو روز

تلگرام

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام این هفته هم خبرساز شد. شرکت افرانت در مراسمی از دیتاسنتر مخصوص خودش که هدف آن میزبانی سرورهای اپلیکیشن تلگرام در ایران بود، رونمایی کرد.  در این مراسم که وزیر ارتباطات هم در آن حضور داشت، گفته شد که این دیتاسنتر میزبان سرورهای سرویس‌های خارجی از جمله تلگرام خواهد بود تا اطلاعات کاربران ایرانی در کشور نگه‌داری شوند.

wir_14

زمانی‌که این سروصدای این خبر بهبه توییتر و حساب شخصی «پاول دورف» (Pavel Durov) بنیانگذار تلگرام رسید او نسبت به خبرهای منتشر شده واکنش جالبی نشان داد. او در اولین پست خودش گفت که هیچ اطلاعی از شرکت افرانت و فعالیت‌هایش ندارد.خبر اصلی و پاسخ پاول دورف را بخوانید.

آیا سرورهای تلگرام به ایران می‌آیند؟

مدیرعامل تلگرام ادعای انتقال سرورهای این پیام‌رسان به ایران را رد کرد

ال‌جی یا سامسونگ

رقابت بین ال‌جی و سامسونگ از دیرباز معروف بوده است. این دو کمپانی کره‌ای برای بیش از ۵۰ سال است که با هم رقابت جدی دارند و بارها ماجراهایی در مورد کشمکش‌های میان آن‌ها بر سر ادعای دزدیده شدن مدارک سری، جاسوسی یا مواردی نظیر این‌ها به گوش رسیده است. این هفته قصد داریم به موضوعی نسبتا متفاوت بپردازیم. موضوع این هفته‌ی ما مقایسه‌ی دو محصول خاص یا دو سیستم‌عامل و چیزهایی شبیه این نیست، بلکه قصد داریم به رقابت دیرینه‌ی دو غول تکنولوژی کره‌ای بپردازیم تا ببینیم به نظر شما کدام شرکت در نهایت پیروز خواهد بود: ال‌جی یا سامسونگ؟

wir_02

شما بگویید؛ ال‌جی یا سامسونگ؟

بیوگرافی مدیرعامل سابق مایکروسافت

مخالف و موافق زیاد دارد؛ از نظر بعضی او مدیر یک شرکت بزرگ است که علی‌رغم عدم حضور در جمع موسسان، توانسته خود را در جمع ثروتمندترین‌ها جا کند؛ اما عده‌ای دیگر با اشاره به نمونه‌ی خرید بخش موبایل نوکیا معتقدند او مانعی بزرگ بر سر پیشرفت مایکروسافت بوده و تصمیمات نسنجیده‌اش طی این سال‌ها به وجهه‌ی شرکت آسیب زده.

wir_03

استیو بالمر؛ مدیر عامل سابق مایکروسافت، احساساتی، عشق بسکتبال، جوگیر!

کپی پیست حرفه‌ای

کلیپ بورد استاندارد اکثر سیستم‌عامل‌ها برای کاری که به بخشی ضروری از استفاده‌ی ما از کامپیوترها تبدیل شده به نظر بسیار محدود می‌رسد. پس از این‌همه سال این کلیپ بورد هنوز تنها می‌تواند یک آیتم را در خود حفظ کند. کافی است یک مورد جدید را کپی یا کات کنید تا محتوای قبلی کلیپ بورد برای همیشه از دست برود. خوشبختانه هم برای ویندوز و هم برای مک، ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ی شما را در عملیات کپی پیست به سطحی جدید وارد کنند.

wir_04

چگونه مثل حرفه‌ای‌ها کپی پیست کنیم!

افزایش ظرفیت فلش‌مموری

فلش مموری USB که گاه با نام‌های دیگری نظیر کول دیسک یا تامب درایو هم از آن یاد می‌شود، ابزاری بسیار کارآمد است برای همراه داشتن فایل‌های مورد نیاز در کیف یا جیب لباس. ولی مهم‌ترین مشکل این نوع از حافظه‌ها این است که اغلب ظرفیت چندان زیادی ندارند و به‌سرعت پر می‌شوند. ولی اگر یک فلش مموری با ۵۰٪ فضای بیشتر در اختیار داشته باشید چطور؟ با ۵۰٪ ظرفیت بیشتر می‌توانید به‌راحتی فایل‌های بیشتری را از خانه به محل کار یا از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر ببرید. اشتباه نکنید، نیاز نیست یک فلش مموری جدید با ظرفیت بالاتر بخرید. در این مطلب به شما روشی را معرفی خواهیم کرد که بتوانید فایل‌های بیشتری را روی همان فلش قدیمی‌تان ذخیره کنید.

wir_05

چگونه ظرفیت فلش مموری را بیشتر کنیم؟!

اپلیکیشن Photoshop Fix

در مراسم اپل برای رونمایی از آیفون جدید در سال ۲۰۱۵، مخاطبان نه‌تنها از دیدن سخت‌افزارهای جدید شگفت‌زده شده بودند، بلکه یکی از اپلیکیشن‌های به کار رفته در این رونمایی هم آن‌ها را به‌شدت به وجد آورده بود. کمپانی ادوبی در این مراسم اپلیکیشن رایگان جدید خود به نام «فتوشاپ فیکس» (Photoshop Fix) را برای آیفون و آیپد معرفی کرد که می‌توانست به شکلی کارآمد اخم چهره‌ی سوژه‌ی عکاسی را باز کند. آیا واقعا اپلیکیشن فتوشاپ فیکس می‌تواند شادی را در عکس‌های شما بیشتر کند؟

wir_11

نقد و بررسی اپلیکیشن Photoshop Fix؛ بدون جراحی زیباتر شوید!

اپلیکیشن Drupe

اگر به یاد داشته باشید چندی پیش فهرستی از ۲۰ اپلیکیشن فوق‌العاده خوب اندروید برای شما منتشر کردیم. در این فهرست اپلیکیشنی به نام «دروپ» (Drupe) وجود داشت که از همان ابتدا نظر ما را به خود جلب کرد. دروپ یک اپلیکیشن رایگان اندرویدی است که قصد دارد تعامل با دیگران را از همیشه ساده‌تر کند. فارق از این‌که در کدام اپلیکیشن یا بخش از گوشی باشید، همواره می‌توانید با کشیدن انگشت از لبه‌ی صفحه‌نمایش به سمت داخل اپلیکیشن دروپ را نمایان کنید. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد به شیوه‌ای نوآورانه و ساده با مخاطبانی که روی گوشی اندرویدی خود دارید تعامل کنید.

wir_08

نقد و بررسی اپلیکیشن Drupe؛ دسترسی به دوستان در سه سوت!

فیلترهای اپلیکیشن VSCO

فیلترهای اپلیکیشن VSCO راهی ساده هستند برای اعمال ویرایش‌هایی طبیعی و زیبا به عکس‌هایی که با دوربین گوشی موبایل خود ثبت می‌کنید. اگر دوست دارید ویرایش عکس‌های خود را ظریف و ساده نگه‌دارید، مطمئنا مجموعه‌ی پیش‌تنظیمات زیبای این اپلیکیشن ویرایش عکس شما را مجذوب خود خواهد کرد. این فیلترها ظاهر عکس‌های گرفته‌شده با نگاتیو را تداعی می‌کنند. در این آموزش فرا خواهید گرفت که چگونه از فیلترهای VSCO برای رسیدن به نتایجی زیبا با حس و حالی شگفت‌انگیز و جذابیت بصری ویژه استفاده کنید.

wir_12

چگونه با فیلترهای VSCO عکس‌های زیبا تولید کنیم؟

آینده‌ی عکاسی موبایل

با استقبال مردم هزاره‌ی جدید از قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های هوشمند نیاز به دوربین‌های کامپکت به‌شدت کاهش یافته است. شاید باور نکنید ولی گزارشی که در ابتدای امسال منتشر شد، نشان می‌دهد که در حال حاضر ۹۰٪ از مردم در عمر خود تنها از گوشی هوشمند برای عکاسی استفاده کرده‌اند. این رقم هر سال با معرفی گوشی‌های موبایل قدرتمندتر رو به رشد است. این روزها تولیدکنندگان اهمیت بالایی برای کیفیت دوربین قائل هستند تا اطمینان حاصل کنند گجت‌های آن‌ها نظر توده‌های مردم را جلب خواهد کرد. امروز قصد داریم به برخی از ترندهای جدید در حوزه‌ی تکنولوژی بپردازیم که پتانسیل ایجاد تحول در صنعت عکاسی موبایل را دارند.

wir_10

تکنولوژی‌هایی که عکاسی موبایل را متحول خواهند کرد

راهنمای خرید گوشی

مثل اینکه، تب خرید کالای جدید به دمای هوا ربط دارد که با رسیدن تابستان بالا می‌رود. اصلا ربطی هم ندارد که می‌خواهیم چه بخریم؛ ماشین، ملک، وسایل ورزشی، لباس، کالای دیجیتال یا حتی موبایل کالایی هستند که انگار خریدشان در تابستان جور دیگری می‌چسبد. حالا بیاید از کالاهای دیگر فاکتور بگیریم و به گوشی موبایل برسیم.

wir_06

راهنمای خرید گوشی (تابستان ۹۵)

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از هدست واقعیت مجازی HTC Vive تا شارژر همراه لیمیتد ادیشن «بتمن در مقابل سوپرمن» شرکت EMTEC. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به تیتر بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir_01

[ویدیو] نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی HTC Vive در دیجی‌کالا

نقد و بررسی هدفون روگوشی Moshi Avanti

نقد و بررسی تبلت ویندوزی Dell Venue Pro 10

نقد و بررسی گوشی TP-Link Neffos C5 Max

نقد و بررسی شارژر همراه EMTEC مدل «بتمن در مقابل سوپرمن»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar تیمره

    سلام عالی بود ممنونم
    استفاده کردیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه