از فاجعه‌ی Call of Duty تا عرضه‌ی افرو سامورایی؛ یک هفته با بازی

۱۸ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که فصل پاییز را دوست نداشته باشد. هرکسی به هر طریقی شده بهانه‌ای جور می‌کند تا از این فصل خوش‌‌اش بیاید. اما در این بین دلیل بازی‌کننده‌ها برای دوست داشتن فصل پاییز از همه موجه‌تر است! اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی باشید، حتما می‌دانید که بهترین و مهم‌ترین بازی‌های هر سال، عموما در آخرین روزهای شهریور ماه و فصل پاییز عرضه می‌شوند.

اگر در هفته‌ی گذشته به هر دلیلی از اخبار مربوط به دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی غافل بودید، با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید اطلاعات‌تان را بروز کنید.

انگار ناشران و استودیوهای بازی‌سازی می‌دانند که طرفداران‌شان ممکن است در این فصل حواس‌شان به درس و مدرسه منحرف بشود؛ برای همین هم سنگ تمام می‌گذارند تا دوباره مخاطبان اصلی‌شان را به بازی برگردانند. به‌هرحال با شروع فصل پاییز شمارش معکوس برای عرضه‌ی نیم دوجین بازی درست و درمان کلید خورده. می‌خواهید بدانید در این فصل چه بازی‌هایی عرضه می‌شود تا برای تهیه‌شان برنامه‌ریزی کنید؟ نگاهی به ۲۱ بازی که باید پاییز امسال تجربه کنید بیاندازید.

Games_Fall_822

اما می‌رسیم به مهم‌ترین اخبار و حواشی پیرامون صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت:

blackops3

پایان خط ندای وظیفه برای ایکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳

سه چهار سالی از شروع نسل هشت‌ام بازی‌های ویدیویی و عرضه‌ی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ می‌گذرد. با این حساب هنوز در کشورمان تعداد زیادی بازی‌کننده هستند که تصمیم به اسباب‌کشی به نسل هشتم و تهیه‌ی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ نگرفته‌اند. احتمالا این دسته از بازی‌کننده‌ها بر این باورند که هنوز لزومی به این نقل مکان وجود ندارد و تا زمانی که بازی‌ها روی هر دو نسل عرضه می‌شود، کنسول‌های کلاسیک‌شان را نگه خواهند داشت. اما حجم جدیدترین ضدحال شرکت «اکتیویژن» و استودیوی بازی‌سازی «تری‌آرک» آن‌قدر زیاد بوده که این دسته از بازی‌کننده‌ها باید در تصمیم‌شان تجدید نظر کنند. در اخبار آمده جدیدترین قسمت «ندای وظیفه» (Call of Duty) یا همان «عملیات سری۳» (Black OPS 3) روی کنسول‌های ایکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳ بخش داستانی و تک نفره نخواهد داشت. احتمالا این خبر برای تعداد زیادی از بازی‌کننده‌های ایرانی که ندای وظیفه را با هدف تجربه‌ی بخش تک‌نفره‌اش تهیه می‌کنند اصلا خوشایند نیست. می‌خواهید بدانید اکتیویژن چرا این تصمیم را گرفته؟ ادامه‌ی خبر…

the-last-of-us

برای بار صدم! آخرین ما قسمت دوم هم دارد!

اکثر بازی‌کننده‌های کنسول پلی‌استیشن۳ بازی «آخرین ما» (The Last of Us) را به‌خاطر دارند. نسخه‌ی به‌سازی شده‌ی این بازی برای پلی‌استیشن۴ هم عرضه شد تا بازی‌کننده‌های بیش‌تری بتوانند آن را تجربه کنند. اما اگر از آن دسته بازی‌کننده‌هایی هستید که این عنوان را تجربه نکرده‌اند، بد نیست بدانید بازی جوری تمام می‌شود که کاملا مشخص است، سازنده‌ها ادامه‌ای را برای قصه‌ی بازی درنظر دارند. طی دو سال گذشته که از زمان عرضه‌ی آخرین ما می‌گذرد، چندین و چند اتفاق مختلف افتاده که از پروژه‌ی ساخت و تولید قسمت دوم آخرین ما خبر می‌دهند. اما اخیرا اتفاق جالب دیگری افتاده که صحت این خبر را بیش از پیش تایید می‌کند. می‌خواهید درباره‌ی این موضوع بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

fif16

فیفا۱۵+۱

هفته‌ی پیش برای طرفداران پروپاقرص فوتبال خیلی اهمیت داشت. در این هفته جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های فیفا برای تمام پلت‌فرم‌ها عرضه شد. البته طبق معمول عرضه‌ی نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بازی با راه افتادن بازارهای سیاه همراه بود تا مشتاقان فوتبال و «فیفا۱۶»، بازی محبوب‌شان را با قیمت‌های نجومی و بالای سیصد هزار تومن تهیه کنند. برای آن دسته از بازی‌کننده‌هایی که درباره‌ی فیفا۱۶ اطلاعات زیادی ندارند، باید بگوییم که قسمت جدید فیفا اکثر فرمول‌های قدیمی‌اش را به‌سازی کرده تا تجربه‌ای منحصربفرد در اختیار کاربران قرار دهد. فیزیک توپ دست‌خوش تغییرات فراوان شده است تا در کنار انیمیشن‌های روان‌تر، متنوع‌تر و با جزییات‌تر بازی‌کنان، تجربه‌ی فوتبال ناب را بیش از پیش به واقعیت نزدیک‌تر کند. می‌خواهید ویدیوی پیش از عرضه‌ی فیفا۱۶ را مشاهده کنید؟ ادامه‌ی خبر…

hitman

آقای ۴۷؛ نه به این زودی‌ها

خبر بعدی خیلی خوشایند نیست. جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «هیتمن» برای چندمین بار تاخیر خورد. طراحان استودیوی بازی‌سازی Io-Interactive ضمن این‌که یک بار دیگر تاکید کرده‌اند بازی جدیدشان، از حیث ابعاد بزرگ‌ترین عنوانی است که تا‌به‌حال در این مجموعه ساخته‌اند، تایید کردند که هیتمن جدید تا ماه مارس سال آینده‌ی میلادی، یعنی اواسط اسفند ماه امسال عرضه نخواهد شد. هرچند این خبر خیلی به مذاق بازی‌کننده‌ها خوش نیامده، اما احتمالا اگر بدانید مرحله‌ی پاریس بازی به تنهایی شش برابر بزرگ‌تر از یکی از مراحل وسیع «هیتمن: آمرزش» خواهد بود، راحت‌تر بتوانند زمان باقی مانده تا انتهای فصل سرما را به انتظار بنشینید.

afro-samurai-keyart-large

انتقام کوما

اما خبر بعدی به انتشار عنوانی مربوط می‌شود که احتمالا در میان بازی‌کننده‌های داخلی چندان شناخته شده نیست؛ اما تجربه‌اش می‌تواند برای بازی‌کننده‌ها سرگرم‌کننده باشد. قسمت دوم از مجموعه بازی‌های «افرو سامورایی» (Afro Samurai 2) با نام «انتقام کوما» (Revenge of Kuma) برای پلت‌فرم‌های رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن۴ عرضه شده است. البته تاکید می‌کنیم برای تجربه‌ی این بازی بهتر است از طرفداران پروپاقرص مجموعه‌ی انیمیشنی افرو سامورایی باشید و قسمت اول این مجموعه را هم بازی کرده باشید. البته این بازی خیلی به مذاق کارشناسان خوش نیامده و نمره‌های پایینی هم برای آن درنظر گرفته شده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه