از نوکیا ۵۸۰۰ تا آیفون ۷؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پوشش خبری رویداد معرفی آیفون ۷ و اپل واچ سری ۲

شرکت اپل، چهارشنبه (۱۷ شهریور) طی مراسمی در تالار «بیل گراهام» (Bill Graham) شهر سانفرانسیسکو، از آیفون‌ ۷ و نسل جدید اپل واچ رونمایی کرد. طبق معمول دیجی‌کالا مگ این کنفرانس را هم به طور کامل پوشش داد.

wir09

پوشش زنده‌ی رویداد معرفی آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

آیفون ۷ رسما معرفی شد

آیفون ۷ پلاس رسما رونمایی شد

اپل واچ سری ۲ رسما معرفی شد

تغییرات آیفون ۷ نسبت به نسل‌های قبل

شب گذشته پس از ماه‌ها انتظار آیفون جدید شرکت اپل معرفی شد تا گمانه‌زنی‌ها پس از ماه‌ها پایان یابد. تقریبا اغلب ویژگی‌های جدید آیفون پیش از این در اخبار پیرامون این گوشی لو رفته بودند. نسل هفتم آیفون جک ۳٫۵ میلی‌متری ندارد، از پردازنده قوی‌تری بهره می‌برد، مدل پلاس آن دوربین دوتایی دارد و برای اولین بار در تاریخ این گوشی‌ها به تکنولوژی مجهز شده که آن را ضد آب می‌کند. در ادامه در یک جدول ویژگی‌های پنج مدل از گوشی‌های شرکت اپل را مقایسه کرده‌ایم.

wir10

[جدول مقایسه] آیفون جدید نسبت به مدل‌های قبلی چه تغییراتی داشته؟

دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس و آینده‌ی عکاسی موبایل

شاید آیفون جدید اپل در زمینه‌ی طراحی و دیزاین شبیه به نسل قبل باشد، ولی همچنان دلایل زیادی برای هیجان‌زده کردن ما دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس است. دوربین دوتایی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند چیزی جدیدی نیست. در یک سال گذشته نمونه‌هایی از دوربین دوتایی را در گوشی‌های هوآوی P9 و LG G5 دیده بودیم. بااین‌حال سیستم دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس حال به معنای واقعی به یکدوربین محاسباتی (Computational Camera) نزدیک شده است.

wir11

آیا دوربین آیفون ۷ پلاس مرزهای عکاسی موبایل را جابجا می‌کند؟

پادکستی به مناسبت معرفی آیفون ۷

در این پادکست، اتفاقات رویداد معرفی آیفون ۷ را مرور کردیم. ما در این گفت‌وگو، مهم‌ترین ویژگی آیفون‌های جدید و نسل بعدی اپل واچ را بازگو کردیم و از رنگ‌ مشکی آیفون، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دوربین دوتایی مدل ۷ پلاس گفتیم. در بخشی از بحث هم با جزییات بیشتری به دوربین‌های آیفون پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم این پادکست داغ را از دست ندهید.

wir14

دیجی‌کالا کست؛ بحثی داغ درباره‌ی آیفون ۷

سقوط سهام اپل پس از معرفی آیفون ۷

درست یک روز بعد از معرفی آیفون ۷ سهام اپل ۲٫۸۴ درصد سقوط کرد. روند رو به پایین سهام این شرکت در روز جمعه هم ادامه یافت به شکلی که مجددا نسبت به روز پنجشنبه شاهد ۲٫۲۶ درصد دیگر سقوط ارزش سهام بودیم.  این اتفاق برخلاف روندی بود که عموما پس از معرفی آیفون رخ داده است.

wir13

چرا سهام اپل پس از معرفی آیفون ۷ سقوط کرد؟

LG V20 رسما معرفی شد

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، شرکت ال‌جی گوشی V20 را امروز در مراسمی در شهر سانفرانسیسکو معرفی کرد. گوشی جدید این شرکت که قرار است جایگزین مدل V10 می‌شود، از سخت افزار بسیار خوبی بهره می‌برد و یکسری قابلیت‌های منحصر به فرد دارد.

wir08

گوشی ال‌جی V20 رسما معرفی شد

[نظرسنجی] G5 یا V20؟

شرکت ال‌جی، درست مثل سال گذشته، از پرچم‌دار دوم خودش رونمایی کرده است. گوشی LG V20 مشخصاتی بسیار شبیه به LG G5 دارد؛ طوری که انتخاب از بین این دو گوشی، کمی سلیقه‌ای می‌شود. بیایید قبل از هر چیز، نیم‌نگاهی به مشخصات LG G5 و LG V20 بیاندازیم.

wir07

نظرسنجی: ال‌جی G5 می‌خرید یا LG V20؟

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن دیجی‌کالا (نسخه iOS)

احتمالا تمام شما با اپلیکیشن دیجی‌کالا آشنا هستید. یک اپلیکیشن عالی که می‌تواند به معنای واقعی یک فروشگاه کامل را در جیبمان جای دهد. چند روز پیش به‌روزرسانی جدید این اپلیکیشن برای iOS منتشر شد که چند ویژگی کاربردی مهم را به ویژگی‌های خوب قبلی آن اضافه می‌کند. ازآنجاکه این قابلیت‌های جدید خیلی مغید هستند، ما در دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم تا مهم‌ترین آن‌ها را در قالب یک ویدیو کوتاه به شما معرفی کنیم.

wir06

با قابلیت‌های جدید اپلیکیشن دیجی‌کالا بیشتر آشنا شوید (نسخه iOS)

اولین گوشی لمسی سری ۶۰ نوکیا

ما در دیجی‌کالا مگ به اولین‌ها علاقه‌ی خاصی داریم. به همین دلیل برای مطلب «گجت‌های رترو» این هفته هم یکی از گوشی‌هایی را انتخاب کردیم که یک لقب اولین را به خود اختصاص داده است: نوکیا ۵۸۰۰ اکسپرس‌میوزیک که اولین گوشی لمسی سری ۶۰ نوکیا بود. البته نمی‌دانیم واقعا اعطا کردن لقب لمسی به این گوشی کار صحیحی است یا نه! تا جایی که به یاد داریم از پنل لمسی مقاومتی ۵۸۰۰ می‌شد به‌عنوان یک وسیله‌ی بدنسازی استفاده کرد.

wir04

نوکیا ۵۸۰۰؛ اولین گوشی لمسی سری ۶۰ نوکیا!

عکاسی از غذاها با گوشی موبایل

حال که تعداد عکس‌های هشتگ instafood در اینستاگرام از مرز ۴۶ میلیون فریم هم عبور کرده است می‌توانید مطمئن باشید که عکاسی از غذا با موبایل فقط یک مد زودگذر نیست. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد عکاسی معاصر از غذا با شما در میان بگذاریم. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا بار بعدی که یک بشقاب غذای عالی جلوی‌تان بود، دقیقا بدانید که برای عکس گرفتن از آن چه‌کاری باید بکنید.

wir03

عکاسی موبایل از غذا؛ با چشمانت میل کن!

اپلیکیشن‌های مدیریت عکس

خیلی خوب است که این روزها هر جایی گوشی موبایل همراهتان باشد، انگار یک دوربین عکاسی هم در اختیار دارید. ولی مدیریت کردن این همه عکسی که می‌گیرید می‌تواند به یک چالش تبدیل شود. خوشبختانه اپلیکیشن‌های خوبی طراحی شده که کار مدیریت عکس‌ها و پاک‌سازی فضای اشغال‌شده توسط آن‌ها را بسیار آسان و سریع می‌کنند.

wir02

۴ اپلیکیشن عالی برای مدیریت عکس‌ها در گوشی موبایل

اینترنت را چه کسی اختراع کرد؟

چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟ اصلا اینترنت چگونه بوجود آمد؟ آیا اینترنت در کوران جنگ سرد و زمانی که آمریکا از نابود شدن اطلاعاتش بر اثر حمله‌ی اتمی شوروی می‌ترسید اختراع شد یا زمانی که دانشمندان در مرکز تحقیقات هسته‌ای سرن سوییس در حال آزمایش روی بنیادی‌ترین رازهای عالم بودند؟ برای فهمیدن اینکه اینترنت دقیقا چگونه بوجود آمد و چه راهی را در تکامل طی کرد، حتما این ویدیو را ببینید.

wir12

[ویدیوهای آموزشی] چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟

جایگزین‌هایی برای مایکروسافت آفیس

ابزارهای مایکروسافت آفیس برای بسیاری از کاربران کارآمد و بی‌رقیب به نظر می‌رسند. اما در ادامه با نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای جایگزین آفیس آشنا می‌شوید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir05

با ۴ جایگزین رایگان برای مایکروسافت آفیس آشنا شوید

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از خانه‌ی هوشمند دی-لینک تا دوربین Coolpix S33 نیکون. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir01

نقد و بررسی ایسر اسپایر F5؛ کامپیوتر همه‌فن‌حریف ایسر

نقد و بررسی لپ‌تاپ اچ‌پی مدل Omen 15t-5200

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix S33؛ کامپکت ولی حرفه‌ای!

نقد و بررسی پکیج خانه‌ی هوشمند دی-لینک؛ همه‌چیز تحت کنترل!

[ویدیو] نقد و بررسی دیتا-پروژکتور اپسون EH-TW5300

نقد و بررسی تبلت هیبریدی ایسر One 10؛ آچار فرانسه‌ی خوش‌قیمت

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه