اسب خشمگینی که ۴۶۰ اسب‌بخار قدرت دارد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موستانگ یعنی نماد یک خودروی اصیل آمریکایی؛ نمادی که یک پیشرانه حجیم، غرش دلهره آور و هرزگردی را برایمان تصویر سازی می‌کند. سال ۱۹۶۴ میلادی بود که اولین نسل فورد موستانگ تولید و به عنوان مدل ۶۵ میلادی به بازار عرضه شد. خودروی پرقدرتی که ظاهر ساده و درعین حال جذاب و بی‌نظیری داشت و هر ماشین‌بازی را برای سوار شدنش وسوسه می‌کرد.

حالا که بیش از نیم قرن از تولد موستانگ می‌گذرد و در طول این مدت ۶ نسل از آن معرفی و با چهره‌های مختلف به بازار عرضه شده، این خودرو هنوز برای بسیاری از ما جذبه‌ی بی حد و مرزی دارد. با این که مدل ۲۰۱۸ این خودرو هنوز نیامده ولی اطلاعاتی از آن به دستمان رسیده است.

تصویر سمت چپ مربوط به مدل ۲۰۱۸ و تصویر سمت راست مربوط به مدل ۲۰۱۷ فورد ماستنگ است

مدل ۲۰۱۸ فورد موستانگ جی‌تی یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر با ۵ لیتر حجم دارد. با حداکثر قدرت ۴۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتون‌متری برای همه‌ی رقبا خط و نشان می‌کشد. تصور صدای دور موتور ۷۵۰۰ دور بر دقیقه می‌تواند هر ماشین بازی را وسوسه به راندنش کند. موستانگ جی‌تی جدید قرار است در دو مدل گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته و دستی ۶ سرعته عرضه شود. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده تا با این خودرو بتواند زیر ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت برسد؛ این یعنی از پورشه ۹۱۱ کررا هم سریع‌تر.

از رقبای وطنی این خودرو می‌توانیم به شورولت کامارو اس‌اس، کوروت و دوج هل‌کت اشاره کنیم. قرار است فورد موستانگ ۲۰۱۸ اکو بوست هم  با قدرت و گشتاور مطلوب ۳۱۰ اسب‌بخار و ۴۷۴ نیوتون‌متر عرضه شود. این یعنی با موتور ۴ سیلندر این خودرو بتوان ظرف ۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

تا امروز ۶ نسل از خانواده‌ی موستانگ معرفی شده و هر کدام دنیای خودشان را دارند. در ادامه می‌توانید تصاویر این ۶ نسل را به ترتیب ببینید. شما طرفدار کدامیک هستید؟

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar amin

    نسل پنج جفتشون عالی بودن الان نسلا جدیدشون زدن جاده خاکی هیبتشون کم شده سوسول شدن،شبی طراحی ماشینا کره ای شدن اصالت ندارن دیگ

  2. Avatar علی

    فقط کامارو مخصوصا نسل پنجمش

  3. Avatar امید

    ماستینگ.

  4. Avatar مهندس

    اوج طراحی هر دو تصویر پنجم!

  5. Avatar ///mahdispd

    از قدیم گفتم الانم میگم که ماستنگ عشقه
    نسل دوم و سوم و چهارم نمیدونم چرا خوشم نمیاد شاید شبیه یه موستانگ نیس ولی من محو نسل پنجمم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه