استخدام متخصص جیل‌بریک برای بالا بردن امنیت آیفون

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید شما هم شنیده باشید که گزارش اخیر ویکی‌لیکس (Wikileaks) افشا کرده که CIA سال‌هاست یک لیست از نقطه‌ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های مختلف مثل iOS جمع‌آوری کرده و از آن‌ها استفاده می‌کند. اپل اخیرا گفته است که می‌خواهد این حفره‌های امنیتی را برطرف کند. البته نمی‌توان حس پارانویید و سوء ظن‌ را نسبت به این خبر سرزنش کرد.

اپل به دنبال راهی است تا امنیت دستگاه‌هایش را بالا ببرد؛ چرا که ظاهرا این شرکت «جاناتان جیارسکی»، متخصص جیل‌بریک (jailbreak) و پژوهشگر امنیتی را استخدام کرده است. برای کسانی که با این شغل ناآشنا هستند باید بگوییم؛ جیارسکی عضو تیم برنامه‌نویسی آیفون بوده و در انجمن جیل بریکینگ به «گاز اعصاب» معروف بود. متخصص جیل‌بریک به نوعی هکر سیستم‌عامل iOS محسوب می‌شود. کسانی که جیل‌بریک می‌کنند با دسترسی به فایل‌های سیستمی می‌توانند توییک‌هایی به‌صورت غیررسمی برای افزودن قابلیت‌های جدید به آیفون بسازند.

جاناتان جیارسکی در مصاحبه‌ای گفته است: «باعث افتخار  من است که کاری با مهندسی امنیت اپل و تیم طراحی آن پذیرفته‌ام و از این‌که با گروهی از افراد هم‌فکرم که در مورد حفاظت حریم شخصی و امنیت اطلاعات دغدغه دارند، همکاری می‌کنم هیجان‌زده هستم. این تصمیم حاصل وجدان کاری من است. زندگی دیجیتال ما می‌تواند اسرار زیادی در مورد ما را آشکار کند؛ مثل علایق ما، عمیق‌ترین افکار ما و حتی کسی که عاشقش شده‌ایم. بسیار خوشحالم با گروهی از افراد استثنایی که با علاقه در تلاش برای حفظ حریم افراد هستند، کار می‌کنم.»

البته که این مسئله به‌طور قطع نمی‌تواند همه‌ی مشکلات امنیتی آیفون را حل کند. اما این خبر خوبی است که اپل در بازی حفاظت اطلاعات و حریم شخصی یک مرحله به جلو می‌رود.

شما چقدر در مورد افشای اطلاعات شخصی از موبایل و لپ‌تاپتان نگران هستید؟

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Kiosk

    سلام.. اطلاعات توی موبایلم هیچوقت اونقد مهم نبوده که نگران باشم.. 😀
    ولی در مورد لپ تاپم مطمئن نیستم (که مهم نباشه! 😀 )
    مرسی خانوم علی نژاد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه