استرالیا رانندگان گوشی‌باز را با دوربین جریمه خواهد کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جریمه
استرالیا با نصب دوربین‌های هوشمند، از تخلف افراد حین رانندگی جلوگیری می‌کند. رانندگان در صورت استفاده از گوشی بطور خودکار توسط این دوربین‌ها جریمه می‌شوند.

استرالیا قصد دارد دوربین‌های های‌تک جدیدی را نصب کند تا شهروندانی که حین رانندگی از گوشی استفاده می‌کنند، بطور خودکار جریمه شوند. این دوربین‌ها قرار است بصورت دوربرد و روی کلاه ایمنی موتورسواران پلیس استفاده شود.

استفاده از گوشی حین رانندگی به عادت بسیاری از افراد تبدیل شده است. با آمدن برنامه‌های مسیریاب و داغ شدن مسنجر و شبکه‌های اجتماعی، خیلی از رانندگان در ترافیک یا حتی خیابان‌ها از گوشی خود استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا خطر تصادفات به شدت زیاد شود.

در همین راستا، استرالیا درصدد آن است که با نصب دوربین‌های هوشمند جدید، رانندگان متخلف را شناسایی و به‌طور خودکار جریمه کند. این اقدام می‌تواند باعث کاهش تخلف و درنتیجه، پایین آمدن آمار تصادفات شود. این اقدام استرالیا از این جهت جالب است که بجای هزینه برای استخدام پلیس در جای جای خیابان‌ها و احتمال ضعیف جهت مشاهده تخلف راننده، می‌توان سیستم هوشمندی را تعبیه کرد تا احتمال تشخیص تخلف راننده بیشتر شود.

راننده می‌داند که خطای این سیستم بسیار کم است و برای جریمه هم که شده، از قانون سرپیچی نمی‌کند! نصب این دوربین‌های هوشمند شاید هزینه‌بر باشد و باعث کاهش تخلفات و درآمدزایی از طریق جریمه شود، اما نکته جالب همین داستان این است که چنین اقدامی باعث فرهنگ‌سازی صحیح و جلوگیری از تصادف می‌شود.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه