استیو جابز ده سال پیش به خودروی اپل فکر می‌کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استیو جابز و تونی فادل، یکی از مدیران ارشد سابق اپل، در گذشته با هم راجع به خودروی اپل صحبت می‌کردند.

ما در سال ۲۰۰۸، چند بار با هم قدم زدیم و درباره‌ی این صحبت کردیم که اگر قرار باشد یک خودرو بسازیم، چگونه خودرویی خواهیم ساخت…”

به نظر می‌رسد استیو جابز در سال ۲۰۰۸ ایده‌هایی درباره‌ی ساخت «اپل کار» (Apple Car) داشت. «تونی فادل» (Tony Fadell)، بنیان‌گذار Nest فاش کرد که این دو در دهه‌ی گذشته‌ راجع به این موضوع گفت و گو می‌کردند. فادل نقش مهمی در ساخت آیپاد داشت و در سال ۲۰۰۸ یکی از مدیران ارشد اپل بود.

فادل در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که جابز چند بار راجع به خودروی اپل صحبت کرده و گفته بود اگر در آینده بخواهند یک خودرو بسازند، چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. “ما در سال ۲۰۰۸، چند بار با هم قدم زدیم و درباره‌ی این صحبت کردیم که اگر قرار باشد یک خودرو بسازیم، چگونه خودرویی خواهیم ساخت. داشبوردش چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ صندلی‌هایش چگونه خواهد بود؟ سوخت‌اش چه خواهد بود؟”

البته که اپل، به غیر از CarPlay، هیچ چیزی درباره‌ی ساختن یک خودرو فاش نکرده و این شرکت سرش با آیفون، iOS، اپل واچ و اپل TV شلوغ است. فادل در مصاحبه گفت: “در آخر، به این نتیجه می‌رسیدیم که سرمان خیلی شلوغ است، فشار کاری بالاست… ساخت خودرو ایده‌ی خیلی خوبی است، اما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.”

اما شاید اوضاع اپل تغییر کرده باشد. اخیرا شایعات مختلفی درباره‌ی این که اپل می‌خواهد یک خودروی الکتریکی بسازد مطرح شده است. همچنین شایعه‌ی دیگری هم وجود دارد که براساس آن، شرکت سازنده‌ی آیفون در سال ۲۰۱۹ اپل کار را عرضه خواهد کرد. این شرکت درباره‌ی این موضوع کاملا سکوت کرده است و باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا در آینده از برنامه‌هایش برای خودرو صحبت خواهد کرد یا خیر.

منبع: Bloomberg

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. سید

    تیم کوک جان لطفا تو هم مثه مدیر عامل چشم بادمی سامسونگ نشو که فقط کم مونده بود که لباس زیر سامسونگ با ۸۵ سال گارانتی تعویض بزنه !!!
    توروخدا بسه !!!
    همین ایفون خوبه دیه لازم نیست با ماشین sync ش کنیم !

  2. دانیال

    اسطوره دنیای کامپیوتر و برنامه نویسی دنیس ریچی خالق یونیکس و زبان سی
    و اسطوره تجارت در زمینه کامپیوتر بیل گیتس پولدار ترین مرد دنیا است .

    1. یونس

      بیل گیتس یکی از بهترین برنامه نویس های جهان بوده و بهترین فرد برای برندینگ و فروش جابزه

  3. آیروید

    استیو جابز == اسطوره دنیای IT. خدا رحمتش کنه 🙁

    1. mahdi

      موافقم

    2. دانیال

      مخالفم

    3. saeeed

      مخالفم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه