افزایش مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های آیفون

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مشخصا، ثبات سیستم عامل یک جنبه‌ی مهم در انتخاب پلتفورم مورد استفاده است. واضح است یک سیستم عامل بی‌ثبات نمی‌تواند کارا باشد. حتی اگر با به‌روزترین ویژگی‌ها و جدیدترین تکنولوژی مجهز شده باشد. متاسفانه این چیزی است که بر اساس تحقیقات اخیر ، در مورد «اپل» (Apple) صدق می‌کند.

بر اساس گزارش اخیر «موسسه بالنکو» (Blanco Technology Group) از سلامت و عملکرد دستگاه‌های موبایل، به‌نظر می‌رسد مشکلات نرم‌افزاری و یا همان «نرخ خرابی» گوشی‌های «آیفون» (iPhone) رو به افزایش است. در حالی که پلتفورم‌ اندروید تا حدقابل قبولی موفق عمل کرده است. طبق این مطالعه، مشکلات نرم‌افزاری اپل در سه ‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ به  ۶۲درصد رسیده در حالی که در زمان مشابه سال قبل (سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵) این نرخ به صورت چشمگیری پایین بود  و تنها ۱۵درصد بود.

بالنکو نشان می‌دهد اپلیکیشن‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت که پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی هستند، بیشترین مشکل را روی گوشی‌های آیفون پیدا می‌کنند. اطلاعات بالنکو از تست تشخیصی روی میلیون‎‌ها گوشی‌ هوشمند با سیستم عامل iOS و اندروید جمع‌آوری شده است.

در کنار آن، اندروید، پلتفورم گوگل در حال پیشرفت است. بررسی‌ها نشان داده که نرخ مشکلات نرم افزاری در پلتفورم اندروید ۸۵درصد در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵، ۴۴درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۱۶،  و ۳۵درصد در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ بوده است. با این که این مقدار همچنان زیاد است ولی کاهش مشکلات نرم‌افزاری این پلتفورم بسیار دلگرم کننده است. این مسئله برای کسانی که قصد خرید گوشی جدید دارند می تواند اهمیت داشته باشد.

منبع: blancco

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. مسعود

    اپل واقعا نوآوری های بی نظیری داشت اما متاسفانه بعد از استیو جابز روز به روز در حال پسرفته. اپل یک مدیر خلاق و توانمندنیاز داره وگرنه به مشکلات بزرگی بر میخوره. اپل تو آیپد پرو ۱۳ اینچی نشون داد که داره از مسیر منحرف میشه و صرفا برای رقابت با سرفیس این تبلت رو داد درحالیکه سیستم عامل آی او اس کارایی لازم رو برای تبلت ۱۳ اینچی نداشت.

    من به عنوان یک کاربر iOS واقعا تعجب میکنم از اینکه درحالیکه اندروید روز به روز روان تر میشه iOS روز به روز کند تر و لگ دار تر میشه. واقعا با این سخت افزار غول چرا باید اینطور باشه ؟ اپل کی میخواد سیستم عامل مک رو با تاچ اسکرین سازگار کنه ؟ موقعی که همه سرفیس پرو خریدن ؟!

  2. هادی برزگر خاوری

    روزگاری اپل با نو آوری ها و پیشرفت های خودش در این عرصه به یک اشباع زود هنگام رسید که دیگران هیچکدام در این حد نبودند. اما حالا اگرچه کمی دیرتر، اما همه به همین درجه از تکامل رسیده یا نزدیک شده یا حتی جلوتر هم رفته اند. اپل باید سرمایه گذاری هنگفتی روی نوآوری و تکنولوژی های جدید بکنه وگرنه در میدان رقابت نهایتا می تونه یه گوشی خوب بین چندید گوشی خوبی دیگه باقی بمونه.

  3. سعید

    از وقتی که نوکیا رو از دور رقابت خارج کردن آیفون اسم درآورد.صبر کنید با آیفون های جدید مشکلات دیگه هم تو راهه . اپل فقط اسمش تو ایران کلاس داره و پولی که پرداخت میکنیم خیلی بیشتر از ارزش واقعیشه

    1. محمدرضا

      نوکیا خودش خارج شد از رده !.. با سو استفاده از مشتری ها و عدم خلاقیت و نوآوری داشت همه رو میچاپید .. و فکرشم نمیکرد یکدفعه رودست بوخوره و سیستم عامل هایی با این قدرت بیان .. دیگه هرچقدر هم زور زد نرسید و حقش هم بود ..

      درمورد یه حرف دیگتون باید بگم تا حدودی موافقم باهاتون .. ولی هنوز به جرات میتونم بگم گوشی به کیفیت ساخت آیفون ها دست نگرفتم .. البته موتورولا و بلک بری با کیفیت ساخت فوق العاده دیدم واقعا ..

      ولی به شخصه میتونم بگم از ۹۰درصد کارایی گوشی آیفونم که تو ایران کارایی داره دارم استفاده میکنم و کاملا راضی ه هستم .. ولی در اکثر مواقع .. مردم حتی چیزای ساده هم از آیفون نمیدونن و میرن میخرن .

  4. amirali

    اینم از شانس گند ماست تا آیفون خریدیم مشکلاتش بیشتر شد
    من ازترس مشکل باتری تو ios10 هنوز اپدیت نکردم

  5. محمدرضا

    بدون هیچ تعصبی .. کاربری هستم که سالهاس از هر دو سیستم عامل استفاده میگنم .. در حال حاضر آیفون ۷پلاس و هواوی میت۸ ..

    آی او اس واقعا واقعا ناامید کننده شده .. ! باورم نمیشه .. سیستم عاملی که تا یکی دو سال پیش با اختلاف بسیار زیادی به نظرم از اندروید ثبات بالاتر بود .. به این روز افتاده باشه !..
    پر از باگ و …

    واقعا امیدوارم مدیرای اپل یه فکری بکنن .. چون بسیار این سیستم عامل رو دوست دارم .. البته که پیشرفت اندروید واقعا چشمگیره و …

    یادش بخیر سیستم عامل فرویو اندروید .. الان لالی پاپ و … خیلی خوب پیشرفت کرده فوق العادست .. در عوض سیستم عامل اپل واقعا بعد از فوت استیو جابز بزرگ هیچ موفقیت چشمگیری نداشته و به نظرم پسرفت هم کرده ..

  6. عظیم

    بعد از درگذشت خالقش اول مشکل تنوع و نوآوری و بعد مشکل سخت افزاری و حالا هم مشکلات نرم افزاری…با سرعت خیره کننده رقبایی مثل سامسونگ و هواووی و htc و سونی و نام قدرتمند و با اعتباری مثل نوکیای دوباره به صحنه برگشته خیلی داره کارش سخت میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه