ال‌جی با جدیت روی نسل بعدی پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری می‌کند

۷ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ال‌جی در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای عریض OLED معروف هست و حالا اعلام کرده که در حال سرمایه‌گذاری ویژه روی تولید و گسترش این تکنولوژی روی محصولات‌ خود است.

این شرکت ۱٫۵۹ میلیارد دلار هزینه کرده خط تولید جدیدی را در شهر «پاژو» (Paju) در استان «گیونگی» (Gyeonggi) کره‌ی جنوبی راه‌اندازی کند. اعلام شده که اولین محصول آن در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

اعلام شده که اولین محصول این خط تولید در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

این خط تولید جدید P10 plant نام‌ دارد و مساحت آن معادل ۱۴ زمین فوتبال و ارتفاع‌اش ۱۰۰ متر است.

در این‌جا تعداد کثیری از پنل‌ها با ابعاد مختلف ساخته خواهد شد و گفته می‌شود که هم پنل‌های عریض OLED برای تلویزیون‌های ال‌جی و هم OLEDهای قابل انعطاف برای ساعت‌های هوشمند و سایر ابزار اتوماتیو هم در همین‌جا تولید می‌شوند.

قابل ذکر است که این ۱٫۵۹ میلیارد دلار فقط هزینه‌ی ساخت این مرکز جدید ال‌جی هست و با سرمایه‌گذاری روی پروسه‌ی تولید، تخمین زده می‌شود که این رقم به ۸٫۷۱ میلیارد دلار برسد.

LG OLED panel

به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ی پنل OLED برای ال‌جی خیلی حیاتی باشد. در حال حاضر این شرکت به‌شدت دنبال راه‌های طراحی و ساخت محصولاتی است که هم از نظر ویژگی و هم قیمت بتوانند با شرکت‌های رقیب و تکنولوژی LCD مقابله کنند.

مزیت نمایشگر LED به LCD  آن‌جا مشخص می‌شود که به ویژگی‌های وسعت رنگ روی صفحه‌ی نمایش و میزان مصرف انرژی توسط دستگاه توجه کنیم. اساسا به خاطر همین دو ویژگی  هم بوده که پنل OLED توانسته در این سال‌های اخیر نظر کاربران را جلب کند؛ به ویژه حالا که مساله مصرف انرژی جزو اولویت‌ شهروندان محسوب می‌شود.

قابل ذکر است که این ۱٫۵۹ میلیارد دلار فقط هزینه‌ی ساخت این مرکز تولید جدید ال‌جی هست و با سرمایه‌گذاری روی پروسه‌ی تولید، تخمین زده می‌شود که این رقم به ۸٫۷۱ میلیارد دلار برسد.

طبق آمار تحقیقاتی که از سوی IHS صورت گرفته، تخمین زده می‌شود که ارزش بازار پنل OLED در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۹٫۱ میلیارد دلار برسد.

IHS یک شرکت تحقیقات تحلیلی و آماری است که در کلورادوی آمریکا واقع شده است. نتایجی که این شرکت منتشر می‌کند برای پیش‌برد کارهای تجاری، دولتی و صنعتی بسیار مفید و کاربردی است.

ال‌جی قبلا هم درباره‌ی سرمایه‌گذاری‌های کلان‌اش روی قابلیت خط تولید OLED صحبت کرده و از ۱٫۰۵ میلیارد دلاری که برای نسل نمایشگرهای OLED قابل انعطاف هزینه کرده بود، خبرهایی منتشر کرده بود. پروژه‌ی خط تولید مذکور تحت عنوان Gumi plant در همان استان گیونگی در کره قرار دارد.

از سوی دیگر سامسونگ هم به عنوان یک مهره‌ی اصلی برای تولید OLED قد علم کرده و می‌خواهد امسال روی این پروژه تمرکز خاصی داشته باشد. به همین دلیل هم بوده که تمامی ابزار تولید LCD را از سر خود باز کرده تا جا برای تجهیزات و ابزار تولید OLED باز شود.

منبع: AndroidAuthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه