اندروید نوقا یا iOS 10؛ آنچه شما گفتید

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اصلی - اندروید نوقا یا iOS 10

طبق معمول پنجشنبه‌های دیجی‌کالا مگ امروز باید به جمع‌بندی نظرات ارائه شده از سوی کاربران برای مطلب «شما بگویید» این هفته بپردازیم. مطلب شما بگویید این هفته‌ی ما در مورد مقایسه‌ی قابلیت‌ها و تغییرات آخرین نسخه‌ی دو سیستم‌عامل موبایل محبوب یعنی iOS 10 و اندروید نوقا بود. در مقاله‌ی اصلی که شنبه‌ی این هفته با عنوان «شما بگویید: اندروید نوقا یا iOS 10؟» منتشر شد تلاش کردیم جهت‌گیری اپل و گوگل را در آخرین نسخه از iOS و اندروید در چند زمینه‌ی مهم از جمله رابط کاربری، دستیار هوشمند، مدیریت تصاویر و… با هم مقایسه کنیم تا در نهایت از کاربران بخواهیم با توجه به این تغییرات به سوالاتی در مورد آینده‌ی این پلتفرم‌ها پاسخ دهند. سوالاتی نظیر این که قابلیت‌های جدید کدام سیستم‌عامل هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد؟ یا کدام سیستم‌عامل در مسیر بهتری قدم برمی‌دارد؟

از همان ابتدا که ایده‌ی انتخاب کردن چنین مقایسه‌ای برای مطلب شما بگویید به ذهنمان رسید انتظار داشتیم که لزوما تمام نظرات بی‌طرفانه و واقع‌بینانه نخواهد بود. ولی حداقل امیدوار بودیم اگر هم افراد با شور و شوق بیش از حد از یک طرف مقایسه حمایت می‌کنند، حداقل واقعا به موضوع مورد بحث و آینده‌ی این پلتفرم‌ها بپردازند. ولی متاسفانه اکثریت کاربران موضوع اصلی را رها کرده و با نگاهی رو به عقب همچنان به دعوای بی‌نتیجه‌ی فقط اندروید و فقط iOS پرداختند. گویی برخی تا نام اندروید یا iOS به گوششان خورده حتی انقدر تحمل نکرده‌اند که چند خطی از مقاله را بخوانند. به نظر می‌رسد عده‌ای هنوز در گذشته باقی مانده‌اند و هنوز فقط درگیر بازی نام‌ها هستند. در حالی که در واقعیت هر دو سیستم‌عامل روز به روز پخته‌تر می‌شوند و به عاشقان دنیای تکنولوژی فرصت‌های بهتری را برای انتخاب و تجربه می‌دهند.

البته از حق نباید گذشت که در میان خیل نظراتی که جز سرگیجه چیزی به همراه نداشت به نظراتی هم برخورد کردیم که به شکلی صحیح به موضوع پرداخته بودند و ما را امیدوار می‌کردند. با این حال ترجیح می‌دهیم ضمن تشکر از تمام کاربران عزیزی که وقت گذاشته و نظرات خود را برای ما ارسال کردند، در جمع‌بندی این هفته ابتدا به یک نظر اشاره کنیم که حداقل به نظر از همه بی‌طرفانه‌تر بوده است:

Alireza:

هیچکدوم خوب نیستن فقط سیمبیان نوکیا

در ادامه با هم برخی از نظرات خوبی را که به موضوع مورد بحث ما پرداخته بودند با هم می‌خوانیم:

  • برخی نظرات برای خوانایی بیشتر ویرایش شده‌اند. برای خواندن تمام نظرات به صورت دست‌نخورده می‌توانید به مطلب «شما بگویید: اندروید نوقا یا iOS 10؟» مراجعه کنید.
  • نظراتی که در این نوشته می‌آید از سوی مخاطبان دیجی‌کالا مگ منتشر شده و لزوما بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

 

محمدامین سادات:

من از ایفون ۶ استفاده می‌کنم و نسخه‌ی بتای iOS 10 روش نصب کردم. واقعا پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای رو می‌بینم. مثلا برنامه مسجیز واقعا متحول شده و بی‌رقیبه. ولی اندروید نوقا از نظر من تغییرات اساسی نداشته. البته iOS 10 هم اشکالات خاصی داره. مثلا دو قسمتی کردن صفحه‌نمایش که اندروید تو این قسمت برتره و کاش اپل این قابلیت رو به ایفون هم اضافه می‌کرد.

فرید مومنی:

بستگی به نفری که استفاده می‌کنه داره. iOS خوب کار کرده و اندرویدم پیشرفت‌های بزرگی داشته … من iOS 10 رو ترجیح می‌دم.

مهدی:

باید واقع‌بین بود. نباید گفت فقط iOS خوبه یا اندروید. هر سیستم‌عاملی خوبی‌هاى خودش رو داره. به نظرم اندروید پلتفرمی بازتره و امکان شخصی‌سازى زیادى داره ولی iOS سیستم‌عاملی منظم‌تر و از همه مهم‌تر یکپارچه‌تره؛ چه از نظر نرم‌افزارهاش و چه از نظر هماهنگی با سخت‌افزار و از نظر آپدیت‌هاى منظم. به نظرم توى نسخه‌هاى جدید هم چیزى عوض نشده و فقط کمی از هم الهام گرفته‌اند.

امیرمحمد:

من اندروید نوقا رو انتخاب میکنم … سیستم‌عامل iOS از همون اول توی امنیت خیلی خوب بوده ولی اندروید توی نسخه‌ی نوقا قابلیت‌های خوبی رو اضافه کرده مثل تشخیص منبع نصب … از نظر دستیار صوتی و سرویس مپ و اپلیکیشن مدیریت عکس و سرویس کلود گوگل و اندروید بهتره …

محمدعلی بهرامیان:

هر دو تغییرات و رشد بسیار خوبی رو برامون رقم می‌زنن. باز هم اندروید تغییرات جدیدی رو داره توخودش جا می‌ده ولی iOS خیلی وقته اون تغییرات رو تو خودش جا داده. می‌شه اینطوری بهش نگاه کرد: بلوغ اندروید و پخته‌تر شدن iOS.

محسن جاوری:

فکر می‌کنم iOS پخته‌تر و کامل‌تر از هر زمان شده. این در حالیه که هنوز سیستم مالتی‌تسکینگ توی اندروید به مراتب بهتره. اپلیکیشن پیام‌رسان اپل به بهترین نحو باز طراحی شده. ظاهر سیستم‌عامل‌ها با این که تغییر نکرده ولی هر دو به نظرم خوبن. البته iOS رو ترجیح می‌دم. در آخر به نظرم اگه هر دو کمپانی تمام تمرکز خود رو برای یک سال به‌جای اضافه کردن این قابلیت‌ها روی هرچه پایدارتر شدن و بر طرف کردن باگ‌های سیستم‌عامل می‌گذاشتن خیلی بهتر می‌شد.

Saber:

به نظرم جفتشون عالی هستن. باید هر دوی این سیستم‌عامل‌ها رو تجربه کرد…

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علي

    ایفون هایی که از اینده بیاد قانونیه نه اینایی که قبل از طرح ریجستری وارد شده بودند

  2. Avatar یوسف

    همین؟! صد و خورده ای نفر نظر دادن پون چا نداشتین همه رو بزارین یا حوصله نداشتین میگین نظرا بد بوده!

  3. Avatar امید

    نظر من شاید مستقیم به سوالتون ربطی نداشته باشه اما دقت کردین که هواوی داره توی رابط کاربری ایموشن خودش اندروید رو اپلی می کنه ؟ یعنی شخصی سازی اندروید رو داره در حالی که ظاهرش هر روز داره شبیه تر میشه به اپل .

    در مورد سوالتون خیلی ساده بخوام بگم :

    ۱- اپل ثبات بیشتری داره سیستم عامل
    ۲- پشتیبانی اش محشره چون آپدیت دایمی میاد .
    ۳- کیفیت ساختش بالاست که البته قیمت هم بالا می بره .

    ۱- اندروید قابلیت شخصی سازی اش بالاست . خیلی بهتر از اپل
    ۲- به همین دلیل و اینکه کاربر می تونه دست کاری اش کنه ثباتش کم میشه تبعا .
    ۳- پشتیبانی اش قدر اپل نیست و آپدیت ها برای همه گوشی ها نمیاد .
    ۴- کیفیت ساختش همیشه و در همه مدل ها بالا نیست . قیمتش در نتیجه انعطاف پذیره و می تونه طیف بیشتری رو پوشش بده .

    پنج تا بخش هست که اندروید باید روش کار کنه :
    ۱- باید قابلیت تلفنی رو جدا کنه از سیستم عامل اندروید ، این خیلی مسخره است که اگر رم گوشی کم باشه یا پر باشه گوشی کند میشه و وقتی می خوای زنگ بزنی یا کسی زنگ بزنه ممکنه نتونی جواب بدی . الان در اندروید تماس گرفتن هم با یک اپ انجام میشه . این واقعا از بنیاد مسخره است . باید یه بخش جدا و یه رم جدا بزارن برای تماس گرفتن . گوشی بودن دستگاه باید جدا از سایر اپ ها باشه .
    ۲- مصرف باطری در اندروید بالا هست . برنامه های اندروید انگار پرمصرف تر هستن . البته جدیدا بهتر شده انگار
    ۳- مصرف رم کاربردی در اندروید بالاست . من در آیپدم اگر ۳۰۶ تا اپلیکیشن روش رو همزمان اجرا کنم سرعت هیچ تغییری نمی کنه در حالی که در اندروید اینطور نیست اصلا .
    ۴- خیلی متکی هست به حافظه داخلی گوشی ( همون فون مموری ) ، شاید گفته میشه که میشه کارت اس دی گذاشت و … جبران کرد اما حافظه داخلی در اندروید نقش کلیدی داره . مثلا میری داخلی ۱۶ گیگ می گیری . ۱۰ گیگ در دسترسه و بقیه اش برای سیستم عامل هست . چهار تا اپ نصب می کنی می بینی داخلی پر شد . با اپلیکیشن می خوای ببری روی اس دی می بینی همه نمیرن . خلاصه که این بخش هم باید به نوعی بهتر بشه .
    ۵- نصب برنامه ها رد پا میزاره تو حافظه داخلی و اس دی کارد ، ببین مثلا ۲۵ تا برنامه نصب می کنی . بعد ۱۱ تاش رو پاک می کنی . با این که پاک کردی می بینی بعد پاک کردن پوشه برنامه های پاک شده هنوز توی گوشی هست . این خوب نیست . این آدرس ها هر بار که خونده میشن سی پی یوی گوشی رو درگیر می کنن و در نهایت سرعت رو پایین میارن .

    سن اندروید به این صورت جدیدش ( از وقتی گوگل خریدش ) کمتر از ای او اس هست و هنوز به اون حد بلوغ نرسیده ، اگر مشکل باطری اش و رم خور بودنش و همینطور مشکل رد پا گذاشتن در حافظه گوشی توسط برنامه های نصب شده رو حل کنه واقعا عالی تر میشه .

    به نظر من بسته به کاربر هست که چی رو دوست داره .
    من هم اپل دارم هم اندروید . با اندروید بیشتر حال می کنم چون بیشتر می تونم دست کاری اش کنم . اپل بهم اجازه نمیده ، در اپل دسترسی ام خیلی محدوده .

    اپل گوشی بهتری هست ، اما اندروید واقعا گجت بهتری بهت میده ، من با اندرویدم خیلی کارها می تونم بکنم که با اپلم اصلا نمی تونم .

  4. Avatar حسین

    دیجی
    مجوز قانونی ورود گوشی اپل صادر شد
    موجود کنید لطفا

    1. Avatar fb

      واقعا؟؟
      یعنی بخری یا از هر جا بیاری قانونی هست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه