اولین دوربین دنیا با ۱۶ دوربین بزودی راهی بازار می‌شود

۲۸ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که بازار ساخت گوشی با دو دوربین پشت داغ است، تا چند وقت دیگر اولین دوربین دنیا با ۱۶ دوربین مجزا هم راهی بازار خواهد شد. این دوربین که L16 نام دارد به ۱۶ دوربین مجهز شده که هر کدام آن‌ها سنسورهای مختلفی دارند. البته این تعداد دوربین باعث شده که اندازه دوربین به گوشی‌های هوشمند نزدیک شود. دوربین L16 با این تعداد دوربین می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۵۲ مگاپیکسل ثبت کند و همچنین زوم ۵x به همراه عمق میدان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

روند ساخت دوربین ۴ سال پیش شروع شده بود و حالا در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که این محصول را ۱۸ ماه قبل پیش خرید کرده بودند. سازندگان این محصول ادعا کرده‌اند که به وسیله آن می‌توان عکس‌هایی با کیفیت عکس‌های دوربین‌های DSLR گرفت.

سازندگان L16 به این موضوع اشاره کردند که ساخت چنین دوربینی نیاز به بلند پروازی‌های زیاد دارد. باید از نظر طراحی، ماژول دوربین‌ها و تراشه کارهای مختلفی صورت می گرفت. همچنین نیاز بود که از نظر نرم‌افزاری هم به سطح قابل قبولی برسیم تا بتوانیم این ۱۶ دوربین با در کنار هم قرار دهیم. از طرف دیگر باید همه این سنسورها را در محصولی قرار میدادیم که بتوان آن را به راجتی حرکت داد.

منبع: dpreview
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه