سی‌گیت اولین هارد ۸ ترابایتی دنیا را معرفی کرد

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سی‌گیت (Seagate) از هارد ۸ ترابایتی خودش رونمایی کرد. در حال حاضر این محصول تنها هارد ۸ ترابایتی موجود در بازار به‌شمار می‌رود.

شرکت سی‌گیت به تازگی از هارد ۸ ترابایتی خودش رونمایی کرده است. این هارد ۳.۵ اینچی از فناوری Shingled Magnetic Recording بهره می‌برد.

 

این شرکت اعلام کرد که این هارد را در سه مدل Enterprise Capacity 3.5 HDD v5، Enterprise NAS HDD و Kinetic HDD راهی بازار می‌کند که برای کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند. مدل Enterprise Capacity 3.5 HHD برای شرکت‌های بزرگ تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل Enterprise NAS HDD برای فعالیت‌های تجاری کوچک‌تر ساخته شده و مدل Kinetic HDD هم برای انتقال اطلاعات بین سرویس‌های ابری و شبکه‌های سازمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سی‌گیت اعلام کرد که این هارد ۸ ترابایتی با قیمت ۲۶۰ دلار عرضه می‌شود. این هارد با تکنولوژی Shingled Magnetic Recording ساخته شده و به همین دلیل از ظرفیت بالایی برای ذخیره اطلاعات برخوردار است. البته سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی این محصول چندان بالا نیست و کاربران با سرعت ۱۵۰ مگابایت برثانیه اطلاعات خودشان را جابه‌جا خواهند کرد. در حالی که بازی‌های جدید حجمی نزدیک به ۲۰ تا ۵۰ گیگابایت دارند، این هارد گزینه مناسبی برای ذخیره اطلاعات به حساب می‌آید.

SeaGate-1-8TB-2

همچنین شرکت سی‌گیت امروز از یک حافظه بسیار باریک با حجم دو ترابایت هم رو نمایی کرد. این حافظه ۲.۵ اینچی تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد. این شرکت اعلام کرد که این محصول باریک‌ترین هارد ساخته شده در دنیا با این میزان فضا برای ذخیره اطلاعات است. شرکت سی‌گیت قبلا هارد ۲.۵ اینچی راهی بازار کرده بود که ۹ میلی‌متر ضخامت داشت.
SeaGate-1-8TB-3

منبع: TBreak

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه