اپل، گوگل و آمازون؛ مشتریان بخش چیپ‌ست سازی توشیبا

۱۴ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تعدادی از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی، مثل اپل، گوگل و آمازون، برای خرید بخش چیپ‌ست سازی توشیبا اعلام آمادگی کرده‌اند. توشیبا بزرگ‌ترین سازنده‌ی چیپ‌ست‌های حافظه‌ی موبایل و کامپیوتر پس از سامسونگ است. بخش ساخت چیپ‌های حافظه‌ی توشیبا، ۲۵ درصد درآمد ۵۰.۹ میلیاد دلاری این شرکت در سال مالی گذشته را شامل شده بود.

البته توشیبا در حال حاضر وضعیت مالی خوبی ندارد و به دلیل مشکلاتی که هیچ ربطی به بخش ساخت چیپ‌های حافظه ندارند، ۹ میلیاد دلار ضرر کرده است. فروش این بخش می‌تواند بخشی از ضررهای اخیر توشیبا را جبران کند.

ToshibaRAM

طبق گزارش‌های منتشر شده، توشیبا ظاهرا مرحله‌ی اول مذاکرات را انجام داده است. روزنامه‌ی ژاپنی «یومیوری شیمبون» گفته است که شرکت تایوانی «هون های» برای خرید بخش ساخت چیپ‌ست توشیبا، پیشنهادی ۱۸ میلیارد دلاری داده است. شرکت هون های را به اسم «فاکس‌کان» می‌شناسیم. فاکس‌کان سازنده‌ی محصولات الکترونیکی زیادی در دنیا است و گوشی‌های آیفون هم در کارخانه‌های فاکس‌کان ساخته می‌شوند. هون های سال گذشته شارپ را به قیمت ۳.۸ میلیارد دلار خرید.

سهامداران توشیبا اخیرا تصمیم گرفتند تا بخش ساخت حافظه‌های این شرکت را از دیگر قسمت‌های توشیبا جدا کنند تا راحت‌تر بتوانند این بخش را بفروشند. به غیر از شرکت‌های گفته شده، ظاهرا «وسترن دیجیتال» و «میکرون تکنولوژی» هم می‌خواهند کارخانه‌های ساخت چیپ‌ست توشیبا را بخرند.

تمام اطلاعات درباره‌ی این معاملات در ماه جاری میلادی مشخص خواهد شد.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه