اپل؛ دست پشت‌پرده ماجرای خرید کوالکام

۲۰ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

شرکت‌های گوگل و مایکروسافت در میان شرکت‌هایی قرار دارند که از پیشنهاد خرید کوالکام توسط برودکام چندان رضایت ندارند.

همانطور که احتمالا در جریان هستید شرکت برودکام قصد دارد شرکت تراشه‌ساز کوالکام را به قیمت ۷۰ دلار برای هر سهم (مبلغی معادل ۱۰۵ میلیون دلار) بخرد. کوالکام در حال حاضر با این پیشنهاد مخالفت کرده اما بعضی از کارشناسان این حوزه معتقدند در صورت دریافت پیشنهادی با مبلغ بالاتر (۸۰ دلار برای هر سهم) ممکن است کوالکام این پیشنهاد را بپذیرد.

فعلا شرکت برودکام قصد دارد با نفوذ روی سهام‌داران، هیات مدیره کوالکام را تغییر دهد و همین پیشنهاد فعلی را به کرسی بنشاند.

شرکت برودکام رابطه بسیار خوبی با اپل دارد و در عین حال گوگل و مایکروسافت معتقدند این شرکت تمایل زیادی به کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف دارد و خریدن کوالکام توسط این شرکت باعث کاهش خلاقیت و نوآوری در این صنعت خواهد شد.

در این میان شرکت‌هایی چون گوگل و مایکروسافت چندان از این پیشنهاد رضایت ندارند و معتقدند اپل به شکلی پشت پرده این معامله قرار دارد. اپل و کوالکام مدتی است که سر ماجرای اسناد ثبت اختراع دچار مشکلات جدی شده‌اند و قرار است دادگاه در میان آن‌ها حکم کند. اپل پیش از این از مودم‌های شرکت کوالکام در آیفون‌ استفاده می‎کرد اما حال اعلام کرده که قصد دارد این قطعات را از شرکت دیگری تامین کند.

مایکروسافت به عنوان یکی از رقبای اپل لپ‌تاپ‌های هیبریدی سرفیس را در صف محصولاتش دارد که از تراشه‌های کوالکام بهره می‌برد و گوگل هم به عنوان بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده سیستم عامل اندروید به وجود شرکتی مثل کوالکام که تراشه‌های همه گوشی‌های اندرویدی را می‌سازد نیاز دارد.

شرکت برودکام رابطه بسیار خوبی با اپل دارد و خرید کوالکام توسط این شرکت می‌تواند به اپل کمک‌های قابل‌توجهی بکند. در عین حال گوگل و مایکروسافت معتقدند این شرکت تمایل زیادی به کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف دارد و خریدن کوالکام توسط این شرکت باعث کاهش خلاقیت و نوآوری در این صنعت خواهد شد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا خردمند

    واقعا برای اپل انحصارطلب متاسفم…
    تمام مدیرهای بزرگ جهان می دونن که بدون رقابت سالم؛ شرکت ها به مرور زمان شکست می خورند.چون شرکت دچار غرور کاذب می شود و کم کم از نوآوری دور می شود و در نتیجه؛ فروپاشی و ورشکستگی.

    نمونه واضحش همین شرکت جنرال موتورز آمریکاست که الان به این وضع فاجعه بار رسیده که پونتیاک و هامر و الدزموبیل و … را کاملا منحل کرد و اپل را هم که به گروه پژو-سیتروین فروخت و الان هم شورولت و کادیلاک در بحران قرار دارند.
    اپل باید از سرنوشت جنرال موتورز درس بگیره که فقط به فکر خریدن رقبا بود و ….

  2. Avatar Keiser

    اولا اون ۱۰۵ میلیون دلار نیست بلکه ۱۰۵ میلیارد دلاره! مگه می خواد بازیکن بخره که ۱۰۵ میلیون بده؟!
    دارن یه کمپانی رو می خرن آقای نویسنده!

    دوما انگار اپل می خواد با یه سیاستی دنیای اندروید رو فلج کنه! خیلی زرنگن لامصبا!!!

  3. Avatar مهمان

    سلام مطمئن هستید که ۱۰۵ میلیون دلار فقط ؟!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه