اپل با سرمایه‌اش چه شرکت‌هایی را می‌تواند بخرد؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس اطلاعات منتشر شده فروش بالای آیفون باعث شده که شرکت اپل درآمد ۲۰۳ میلیارد دلاری داشته باشد.

شرکت اپل با درآمد فوق‌العاده‌ای که داشته به یک شرکت بسیار پول‌دار تبدیل شده است. اکنون این سوال پیش می‌آید که این شرکت با پولی که دارد می‌تواند چه شرکت‌هایی را خریداری کند؟

این مبلغ سود خالص شرکت اپل است و برای اولین‌بار است که این شرکت به سود بالای ۲۰۰ میلیارد دلار دست پیدا می‌کند. چنین مبلغی باعث شده که اپل به عنوان پولدارترین شرکت جهان شناخته شود. با این پول می‌توان کارهای زیادی انجام داد. فکر کرده‌اید که اپل با این پول می‌تواند چه شرکت‌هایی را خریداری کند؟

Apple-money

وارد شدن به دنیای فست‌فودها همیشه سود سرشاری داشته است و به‌نظر می‌رسد که این صنعت در آمریکا و سایر نقاط دنیا به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. اپل می‌تواند با پولی که دارد شرکت‌هایی مانند استارباکس را با قیمت ۸۴ میلیارد دلار خریداری کند. حتی می‌تواند مک‌دونالد را با قیمت ۹۳ میلیارد دلار بخرد. درکنار این شرکت‌ها، اپل توانایی خرید Dunking Donuts با قیمت ۵.۳ میلیارد دلار و Krispy Kreme با قیمت ۱.۱۵ میلیارد دلار را دارد. بعد از تمام این خریدها، این شرکت همچنان ۲۰ میلیارد دلار اضافه خواهد داشت.

از طرف دیگر با پولی که اپل دراختیار دارد، می‌شود شرکت‌هایی مانند کوکاکولا با قیمت ۱۷۹ میلیارد دلار، دیزنی با قیمت ۲۰۲.۴ میلیارد دلار، سونی با قیمت ۳۳.۳ میلیارد دلار و یا نایکی را با قیمت ۹۷.۱ میلیارد دلار خریداری کرد.

شایعات زیادی از اینکه شرکت اپل قصد دارد وارد صنعت خودروسازی شود، وجود دارد. این شرکت با پولی که در اختیار دارد می‌تواند شرکت تسلا موتوز با قیمت ۳۵.۷ میلیارد دلار و شرکت فورد را با قیمت ۵۷.۷ میلیارد دلار خریداری کند.

موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید اپل با این پول می‌تواند شهر و حتی کشور هم خریداری کند. به‌طور مثال تولید ناخالص ملی شهر ابوظبی ۱۷۸.۳ میلیارد دلار است. در حقیقت ۱۴۵ کشور در دنیا وجود دارند که درآمد ناخالص ملی آن‌ها کمتر از درآمد شرکت اپل است. کشوری مانند نیوزیلند ۱۸۵.۸ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی داشته است.

البته می‌توانیم به این موضوع هم اشاره کنیم که اپل می‌تواند با این پول ۱ میلیارد آیفون را به‌صورت خیریه در اختیار مردم قرار دهد که شامل یک هفتم جمعیت دنیا می‌شود.

منبع: Cnet

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه