اپل حسگرهای تشخیص میزان قند خون می‌سازد

۳۰ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارشی که خبرگزاری CNBC منتشر کرده است، اپل خیلی بی سر و صدا مشغول کار روی سنسورهایی است که سطح قند خون را برای افراد دیابتی محاسبه می‌کنند. اپل تیمی از مهندسان بیومکانیکی را استخدام کرده است تا روی این پروژه کار کنند و آن‌ها هم نمونه‌ی اولیه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند بدون نیاز به تست خون و سیستم‌های این چنین و فقط با تماس پوستی، سطح گلوکز را اندازه‌گیری می‌کند.

اپل تیم مهندسانی که استخدام کرده است را در دفتری جداگانه در «پالو آلتو» مستقر کرده. به نظر می‌رسد که این گروه مهندسان، حداقل پنج سال روی سیستم‌شان کار کرده باشند و این سیستم آن‌قدر کامل است که اپل آزمایش آن را در کلینک‌های منطقه‌ای کالیفرنیا آغاز کرده است.

گروهی که سیستم تشخیص قند خون رت برتی اپل می‌سازد، ظاهرا توسط «جانی سروجی» رهبری می‌شود. سروجی معاون بخش تکنولوژی‌های شرکت اپل است. طبق گزارش CNBC، تیم سازنده‌ی این سنسورها از ۳۰ نفر تشکیل شده است.

ایده‌ی ساخت گجت‌های پوشیدنی که می‌توانند وضعیت بیماری‌هایی مثل دیابت را تشخیص دهند، در زمان استیو جابز در اپل مطرح شده بود.

گوگل هم به دنبال ساخت حسگرهای وضعیت گلوکز است، اما سیستم گوگل از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند تا میزان قند خون را از تماس با چشم تشخیص دهند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar I

    سلام با تشکر از مطالب با کیفیتتون ، بار ها دیدم که دوستان در باره این مشکل که فونت ها در آیفون بهم ریختست کامنت گذاشتن اما این مشکل تا امروز هنوز برطرف نشده من آیفون ۶S و آخرین نسخه از iOS 10 دارم یکی از دوستان با اپل تماس گرفته و گفته شده مقصر وب سایت ها هستن و میتونن این مشکل رو حل کنند! گفته شده این مشکل فقط برای زبان های از راست به چپ هست و بخاطر تغییراتی که اپل ایجاد کرده این اتفاق افتاده اما شما میتونین این مشکل رو حل کنید! با تشکر و امیدوارم با اپل قهر نکرده باشید ! 🙂

  2. Avatar علی

    خخخ این کارش دیگه کپی از جی ال ایکس عنکبوتیه ????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه