اپل رییس بخش هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد

۱۵ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارش سایت نیویورک تایمز، رییس سابق تحقیقات و هوش مصنوعی گوگل، جان جیاناندری به اپل پیوسته است. این خبر درست یک روز بعد از آن منتشر شد که هیات رییسه گوگل خبر دادند که جیاناندری از مقام خودش در گوگل استعفا داده است. خود این خبر یک شگفتی بزرگ بود که یک مدیر با این سمت تغییر سازمان بدهد.

جیاناندری متخصص یادگیری ماشین (Machine learning)، در سال ۲۰۱۰ به گوگل پیوسته بود. و حالا ملحق شدنش به اپل گام بزرگی برای این شرکت به حساب می‌آید. مردی که برای سال‌ها در پیشرفت زمینه‌های مهم هوش مصنوعی در حوزه پروسه یادگیری زبان طبیعی فعالیت کرده بود. قرار است جیاناندری به عنوان رییس بخش «یادگیری ماشین و استراتژی هوش مصنوعی» به صورت مستقیم به تیم کوک گزارش بدهد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل ایمیلی به کارمندان فرستاده و در آن جیاناندری را به عنوان عضو جدید شرکت معرفی کرده است: «تکنولوژی ما باید با ارزش‌هایی که برایمان مهم است پیشرفت کند. جان قرار است به تعهد ما نسبت به امنیت پایبند باشد و کمک کند تا کامپیوترهایی حتی هوشمندتر و شخصی‌تر بسازیم.»

هم فیس‌بوک و هم گوگل و در مرحله بعدی آمازون و مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی قدرتمند عمل می‌کنند. آنها صدها کارمند استخدام کرده‌اند که روی زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی کار کنند.

تا دسامبر سال ۲۰۱‍۶ اپل حتی به کارمندانش اجازه نمی‌داد که تحقیقاتشان در زمینه هوش مصنوعی را منتشر کنند. تحقیقات معمولی که در مقایسه با تحقیقات سطح بالای فیس‌بوک و گوگل به چشم نمی‌آمد. چندین ماه طول کشید تا کمپانی بتواند به کنسرسیوم تحقیقات هوش مصنوعی بپیوندد که توسط گوگل، آمازون، فیس‌بوک و آی.بی.ام بنیان گذاشته شده بود.

حالا با پیوستن جیاناندری اپل قادر خواهد بود که نیروهای بااستعدادتر در زمینه هوش مصنوعی را جلب کند و الگوریتم‌هایش را ارتقا دهد.

البته برای گوگل رفتن جیاناندری تاثیر بزرگی روی پروژه‌های هوش مصنوعی‌شان نخواهد گذاشت چون جای جیاناندری را جف دین، یکی از نیروهای کهنه‌کار گوگل گرفته است.

منبع: the verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه