اپل احتمالا سرویس پخش برنامه‌ی ویدیویی تاسیس می‌کند

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس خبری که در وب‌سایت مجله‌ی Variety منتشر شده، اپل مشغول زمینه‌سازی برای برای تولید، پخش و استریم برنامه‌های ویدیویی است تا با شبکه‌هایی مثل «نتفلیکس» (Netflix)، «هولو» (Hulu)، آمازون و بسیاری دیگر از شرکت‌های دیگر که فیلم‌ و سریال تولید می‌کنند، به رقابت بپردازد.

مجله‌ی سینمایی Variety خبر داده است که اپل قصد دارد به عرصه‌ی تولید محتوا و برنامه‌های ویدیویی راه یابد.

 البته، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که این محتوا برای معرفی در هفته‌ی آینده (در جریان مراسم اپل) آماده باشد. مجله‌ی Variety گزارش می‌دهد که اپل در این مرحله گفت و گوهای اولیه را با شرکت‌های بزرگ هالیوودی انجام می‌دهد. ظاهرا «ادی کیو» (Eddy Cue) مدیر محتوای این شرکت، تلاش‌های لازم را به عهده گرفته است.

هنوز مشخص نیست که اپل بر فیلم سینمایی، سریال یا اینکه هر دو تمرکز خواهد کرد. همچنین معلوم نیست که نحوه‌ی فروش و عرضه‌ی آن چگونه باشد. البته واضح است که این شرکت می‌تواند از پلت‌فرم آیتیونز استفاده کند، اما سازنده‌ی آیفون هنوز نگفته است که برای محتوای انحصاری‌اش یک سرویس عضویت مثل نتفلیکس ارایه می‌دهد یا اینکه همان روند قدیمی خرید یا اجاره را دنبال خواهد کرد. با راه‌اندازی سرویس اپل میوزیک، شرکت کوپرتینویی نشان‌ داده است که از سرویس عضویتی استقبال می‌کند؛ اما راه‌اندازی یک سرویس ویدیوی با مشتریانی که بخواهند هر ماه برای عضویت در آن پول دهند، کار ساده‌ای نیست. حتی با وجود پولی که اپل دارد، رقابت با شبکه‌هایی مثل نتفلیکس، و از آن گذشته، قدم گذاشتن در مسیری متفاوت با شبکه‌های تلویزیونی دولتی و خصوصی کار بسیار دشواری است. این طور که پیداست، فعلا هیچ خبر رسمی‌ای از این موضوع اعلام نخواهد شد؛ اما چیزی به مراسم اپل نمانده و احتمالا در جریان آن، به این برنامه‌ی اپل اشاره خواهد شد. براساس مجله‌ی Variety بخش محتوای انحصاری این شرکت سال آینده‌ی میلادی آغاز به عملیات خواهد کرد.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه