اپل به فکر ساخت صفحه نمایش OLED‌ افتاد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در طول ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره می‌کردند که اپل می‌خواهد برای آیفون ۸ از صفحه نمایش OLED استفاده کند. برای تامین این صفحه‌های نمایش هم به شرکتی مثل سامسونگ بسیار وابسته بود. حتی این دو شرکت قرار دادی به ارزش ۹ میلیارد دلار با هم امضا کردند که به واسطه آن سامسونگ باید صفحه‌ نمایش OLED برای آیفون ۸ می‌ساخت.

حالا در گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره شده که اپل قصد دارد در کشور تایوان خط تولید صفحه نمایش OLED راه اندازی کند و حتی آزمایش‌هایی هم در این زمینه انجام داده است. البته در این گزارش گفته شده که در حال حاضر شرکت اپل تا سال ۲۰۱۸ هم از صفحه‌های نمایش سامسونگ برای گوشی‌های جدید خودش استفاده خواهد کرد. در این گزارش گفته شده که اپل با تاسیس خط تولید صفحه نمایش OLED قصد دارد وابستگی خودش را به سامسونگ کمتر کند. در حال حاضر اپل از دو شرکت ال‌جی و سامسونگ برای تولید صفحه نمایش OLED کمک می‌گیرد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که ال‌جی تامین کننده این مدل صفحه‌های نمایش برای شرکت چینی شیائومی هم به حساب می‌آید. البته ال‌جی به تازگی اعلام کرده که صفحه نمایش OLED گوشی‌های جدید گوگل را هم می‌سازد.

منبع: ۹to5mac
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar آرش

    سلام … اپل برای ساخت صفحه نمایش گوشیهای خودش تا مدل ۷ از ال جی کمک می گرفت و بعد از آن برای ساخت صفحه نمایش گوشیهای ۸و ۱۰ از سامسونگ کمک می گیره… و قرار بود با ال جی تا سال ۲۰۱۹ قرارداد ساخت صفحه نمایش ببنده که ال جی به دلیل سرکایه گذاری گسترده روی ساخت گوشیهای جدید قبول نکرده … کلا سامسونگ و ال جی دو ابر قدرت دنیای دیجیتال هستند که اپل قسمتی ازموفقیتش رو مدیون این دو ابرشرکت هست… در واقع میشه گفت به نام اپل و به کام الجی و سامسونگ…

  2. Avatar محمد قاسمی

    خوبه عالیه از سامسونگ نگیره خیلی بهتره سامسونگ وجهی نیس

    1. Avatar mehdi

      سامسونگ بزرگ ترین تولید کننده OLED تو دنیاست تازه سامسونگ میخواد برای اپل چیپست هم بزنه اپل هیچی از خودش نداره بر عکس حرف شما اپل وجهی نیست

      1. Avatar آرش

        سامسونگ بزرگترین تولید کننده صفحات led هست نه oled …. تکنولوژی ساخت صفحات Oled در ابعاد بزرگ با قیمت نسبتا مناسب فعلا دست ال جی هست…. اونی که سامسونگ در ابعاد بزرگ داره میزنه Qled هست….Qledسامسونگ رو با Oled الجی اشتباه نگیر…. Qled ذاتا یک lcd اصلاح شده است…. بله …. در صفحات نمایش گوشی سامسونگ Oled تولید میکنه… و صفحه نمایش آیفون ایکس رو که از نوع Oledهست سامسونگ تولید میکنه که در حال حاضر با کیفیت ترین صفحه نمایشه…. البته بازهم در مقایسه با v40 الجی بازنده است.بهترین صفحه نمایش Oled جهان رو الجی در گوشی V40 استفاده خواهد کرد.

    2. Avatar علی جوادی

      دنیای الکترونیک محتاج سامسونگه…معلومه خودت میدونی و از روی تعصب حرف میزنی

      1. Avatar آرش

        جملت رو اصلاح می کنم ….. دنیای الکترونیک در دنیا محتاج سامسونگ و الجی هست….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه