اپل گروه موشن کپچر جنگ ستارگان را خریداری کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پرچم فروشگاه اپل

اپل شرکتی را با تخصص در زمینه‌ی موشن کپچر خریداری کرده که روی انیمیشن فیلم جنگ ستارگان کار کرده بود.

در حال حاضر، تعدادی از کارمندان فیس‌شیفت خارج از اروپا برای اپل کار می‌کنند.

در چند ماه گذشته اپل شرکت‌های استارت‌آپ مختلفی را خریداری کرده است. این بار به سراغ «فیس‌شیفت» (Faceshift) شرکتی با تخصص در زمینه‌ی موشن کپچر چهره رفته است. این استارت‌آپ که در زوریخ واقع شده، تکنولوژی‌هایی برای ثبت حالت‌های مختلف چهره‌ی انسان توسعه داده است. در متد فیس‌شیفت اغلب اوقات نیازی به نقطه‌های مارکر روی چهره‌ی مدل نیست.

motion capture

قبلا هم شایعاتی حاکی از این موضوع مطرح شده بود، اما هیچ مدرکی از این معامله وجود نداشت و اپل هم در این باره کاملا سکوت کرده بود. اما حالا یکی از سخنگویان اپل در همان بیانیه‌ی همیشگی تصاحب این شرکت را تایید کرده است: “اپل گاهی اوقات شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی کوچک‌تر را خریداری می‌کند و ما معمولا اهداف و برنامه‌هایمان را توضیح نمی‌دهیم.”

در حال حاضر، تعدادی از کارمندان فیس‌شیفت خارج از اروپا برای اپل کار می‌کنند. دقیقا معلوم نیست که اپل از تکنولوژی فیس‌شیفت چه استفاده‌ای خواهد کرد، اما تکنولوژی فیس‌شیفت تاکنون در زمینه‌های مختلفی به کار رفته که مهم‌ترین آنها شخصیت‌های غیر انسانی جدیدترین فیلم جنگ ستارگان است. با استفاده از فیس‌شیفت حالت‌ چهره‌ی این شخصیت‌ها شباهت بیشتری به حالت‌ چهره‌های انسانی دارد.

در زمینه‌ی بازی، گیمرها می‌توانند آواتارهایی را انتخاب کنند که چهره‌شان براساس حالت چهره‌ی بازی‌کننده تغییر می‌کند تا تجربه‌ی بازی واقع‌گرایانه‌تر باشد. در تولید فیلم، از این تکنولوژی برای بهبود پروسه‌ی پویانمایی شخصیت‌ها‌ی انیمیشنی استفاده می‌شود تا چهره‌ی بازیگر با دقت بیشتری تقلید شود. بعضی از شرکت‌ها هم ممکن است بخواهند فیس‌شیفت را برای تشخیص چهره یا اهداف امنیتی به کار گیرند.

اپل خودش هم در زمینه‌ی موشن کپچر، تشخیص چهره و واقعیت افزوده پتنت‌هایی را به ثبت رسانده است. فیس‌شیفت هم می‌تواند به گسترش تخصص و توانایی‌های اپل در این تکنولوژی کمک کند.

منبع: TechCrunch

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    میخواد بر اساس این تکنولوژی اگر بشه با حرکت اجزا صورت، گوشی ر ا کنترل کنه چون ا ین تکنو لوژی اجزا را تشخیص داده و روی صورت سه بعدی مپ میکنه. اسمش یک چیز دهن پر کن مثل Extraterrestrial face reader (خواننده صورت فضایی) میگذاره و از اونجا دنیا مسیر تاریخیش تغییر میکنه و شاید مسیر فیزیکیش، حتی ممکنه جهت حرکت زمین هم از این انقلاب متاثر بشه…. مثلا با انتقال تاچ پد حساس به فشار روی لپ تاپاش و موس که مدتها وجود داشت و توجه چندان را جلب نکرده بود و تغییر اسمش به لمس سه بعدی دیدید چه دگرگونی در کائنات ایجاد شد…. در نهایت تولید کننده های بخت برگشته دیگه برای اینکه کمتر ضرر حماقت های بازار در نتیجه نداشتن این ویژگی ویران کننده را ندند مجبور به استفاده از این تک نو لوژی روی گوشیها شون میشن. و نام اپل بعنوان ناجی بشریت بیش از پیش متلاله میشه.

    1. Avatar mojtaba

      امروزه هر کسی یه ایفون میخره از تاریخچه بلند بالا ی اپل و اینده درخشانش توضییح میده …

    2. Avatar حمید

      بعد استفاده از این تکنولوژی, شرکت های دیگه مثل سامسونگ و سونی و هواوی و شیاومی و … میان همین تکنولوژی رو استفاده میکنن.
      مثل سنسور اثر انگشت که اول اپل استفاده کرد
      یا لمس سه بعدی که اول روی اپل واچ قرار گرفت و کاربران اندروید به شدت منتظرن تا بتونن روی اندروید ازش استفاده کنن
      بعد معرفی این تکنولوژی هم سریع مدیران شرکت های گوشی اندرویدی میان میگن سال بعد ما هم استفاده میکنیم و فن هاشون بعد یک سال از تکنولوژی که وارد شدنش به دنیای گوشی رو مدیون استفاده اپل از اون تکنولوژی بودن میتونن استفاده کنن…

      1. Avatar مسعود

        کامنت آقا رضا درست بخوانید و با دقت بخون و کمتر دچار قلیان فن بازی شوید. نکانت بسیار ارزنده ای اشاره شده… باید دانست که بسیاری فن اوریها در اندروید مثل nfc و پرداخت با این مکانیزم ومالتی تسکینگ و نتوفیکیشن و پردازنده های چند هسته ای … حتی صفحات بزرگتر از ۳.۵ اینچ مطرح شد و اپل این ویژیگیها به شکل تمام و کمال از اندروید کپی برابربااصل کردو اسمشو بهبود گذاشت. این اپل هم اونقدر شریف نیست که فکرش رو میکنی. حتی میدونستی ویژگی که از سنسور مجاورت استفاده میشه و وقتی میخوای جواب تلفن را بدی و کنار گوشت موبایل را نگه میداری و صفحه خاموش میشه تا صفحه تاچ نشه متعلق به موتورلا است و اپل اونو سرقت کرده و مدتی سر این موضوع دعوا بود….حسگر اثر انگشت هم ده سال بود رو لپ تاپ وجود داشت و کسی بهش اهمیت نمیدادو اختراع اپل نیست. ولی از اونجاییکه چیزیکه اپل میزنه رو گوشیاش اونقدر به دروغ تبلیغ میکنه و مشتری را با هاش فریب میده که دیگر شرکتها را مجاب میکنه با استفاده از اون ویژگی سعی در حذف تبلیغات اپل کنند وگرنه هیچ کدوم از این به اصطلاح ویژیگها نه اساسی هستند و نه بدون جایگزین… یک نکته که فراموش داشتم میکردم اینکه آیا بودی و میدونستی اپل وقتی به بازار اومد یک چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده که اصلا نمیتونید باور کنید یک گوشی نداشته باشه را فاقدش بود…. منظورم قابلیت …copy/pasteباورش سخته ولی نمیتونستی از یک جا متنی را کپی کنی و در جای دیگه پیست کنی. از این مزحکتر چی تصور میشه کرد. اقای استیو جابز هم با اجازت یک شیاد به تمام معنی بود که گوشی به بازار داد که ادعا داشت چند سال جلوتر از تمام تکنولوژی بازاره ولی در باطن بسیاری از ویژگیها را نداشت و با تبلیغات دروغین این گوشی کپی شده از گوشی های میت و پروتوتایپ سونی و… را قالب کرد به ملت… فقط با تبلیغات…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه