اینستاگرام بالاخره به رزولوشن HD روی خوش نشان داد!

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینستاگرامی‌ها احتمالا با شنیدن این خبر ذوق‌زده خواهند شد… اینستاگرام برای سال‌هاست که تصاویر آپلودشده بر روی سرورهایش را فشرده می‌کند و و با کاهش رزولوشن، بارگذاری آنها را در وضع خراب اینترنت آسان‌تر می‌کند.

اینستاگرام رسما تایید کرده که این شبکه اجتماعی از امروز تصاویر آپلودی را با کیفیت ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش خواهد داد.

اما به نظر می‌رسد که همزمان با بهبود سرعت اینترنت ما، کیفیت دوربین‌ها و رزولوشن نمایشگرهای موبایل دیگر نیازی به این فشرده‌سازی نباشد.

اینستاگرام رسما تایید کرده که این شبکه اجتماعی از امروز تصاویر آپلودی را با کیفیت ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش خواهد داد. این ویژگی مدتی است که برای تعدادی از کاربران اندرویدی و iOS فعال شده و به مرور برای دیگران نیز فعال خواهد شد.

تا پیش از این، رزولوشن تصاویر اینستاگرام به ۶۴۰×۶۴۰ پیکسل فشرده می‌شد.

instagram

امکان جدید به این معنی خواهد بود که اگر گوشی شما توانایی پشتیبانی از رزولوشن‌های Full HD را داشته باشد، تصاویر اینستاگرام را زیبایی و اندازه بزرگ‌تری مشاهده خواهید کرد.
این امکان هنوز برای نسخه وب اینستاگرام فعال نشده است.

بر اساس آخرین پیشبینی‌ها، اینستاگرام به سرعت در حال افزایش درآمدهای خود است. این شرکت در سال جاری به درآمدی ۱۱۲ میلیون دلاری خواهد رسید و در سال بعد با جهشی بزرگ ۳۰۰ میلیون دلار به خزانه‌های صاحب خود، فیس‌بوک روانه خواهد کرد. گفته می‌شود که درآمدهای این شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۳.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، همین چند روز پیش مقاله‌ای نوشتیم و از رزولوشن‌ تاریخ مصرف گذشته‌ی اینستاگرام و عدم تمایل این مجموعه به تعریف استانداردهای جدید تصویری، گلایه کردیم. انگار صدای ما رو به گوش مسوولان اینستا رسانده‌اند!

منبع: Mashable

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه