اینستاگرام می‌خواهد اعتیاد کاربرانش را کنترل کند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اینستاگرام

اینستاگرام مشغول توسعه‌ی قابلیتی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از میزان وقت صرف شده بر این شبکه‌ی اجتماعی باخبر شوند. مدیرعامل اینستاگرام، «کوین سیستورم» (Kevin Systrom)، در یک توییت خبر توسعه‌ی این ابزارها را اعلام کرد.

ابزارهایی که «سیستروم» به آن اشاره کرده، احتمالا شامل منوی Usage Insights هم خواهد بود. این قابلیت که مدتی پیش هم صحبت‌هایی در مورد آن مطرح شده بود، احتمالا می‌تواند میزان وقتی که کاربر برای استفاده از این اپلیکیشن صرف می‌کند، نمایش دهد. هنوز در مورد امکانات این ابزارها (یا تاریخ عرضه‌ی آن‌ها) اطلاع دقیقی نداریم، اما احتمالا چنین ابزاری قادر به شناسایی نوع استفاده‌ی کاربران هم خواهد بود. به عنوان مثال گاهی اوقات کاربران فقط این اپلیکیشن را باز می‌کنند و سریع آن را می‌بندند، اما گاهی بعد از باز کردن اینستاگرام، مشغول گشت‌وگذار در محتواهای آن می‌شوند.

اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و در کل اینترنت روزبه‌روز بیشتر از گذشته می‌شود و اینستاگرام در زمینه‌ی کنترل عادات کاربران خود تنها نیست. در هفته‌ی گذشته، گوگل اعلام کرد که برنامه‌هایی را برای کنترل مصرف کاربران خود در نظر گرفته است. کمی بعد از این اعلام، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن یوتیوب منتشر شد که کاربران می‌توانند مقدار وقت صرف شده در آن را کنترل کنند.

همچنین نسخه‌ی جدید اندروید قرار است از قابلیت Android Dashboard بهره ببرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از میزان وقت صرف شده بر روی گوشی و اپلیکیشن‌های خود باخبر شوند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه