[اینفوگرافیک] آیا به تلفن همراهتان اعتیاد دارید؟

۳۰ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اعتیاد به تلفن همراه

اعتیاد به تلفن همراه از چیزی که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. بسیاری از ما هر روز بارها موبایلمان را چک می‌کنیم و بدون این ابزار کوچک نگرانی و استرس ما را فرا می‌گیرد. احساس در دسترس نبودن یا بی‌خبری از دنیا حتی فقط با قطع بودن اینترنت گوشی هم سراغ خیلی‌ها می‌رود. این ها نشانه‌های اعتیاد به تلفن همراه است. سندرمی که چند وقتی است که شایع شده و با آمدن گوشی های هوشمند رواج بیشتری هم یافته است.

ما به‌طور متوسط روزی ۱۱۰ بار گوشی‌مان را چک می‌کنیم. شاید باورش سخت باشد ولی ۴۰% افراد در دستشویی هم گوشی‌شان را چک می‌کنند و ۱۲% از بزرگ‌سالان (و نه نوجوانان) با موبایلشان به حمام می‌روند. بسیاری از والدین و نوجوانان هم معمولا سر استفاده از موبایل بحث و مشاجره دارند.

ما به‌طور متوسط روزی ۱۱۰ بار گوشی‌مان را چک می‌کنیم.

پیامدهای این اعتیاد تنها گریبانگیر معتادهای موبایل نمی‌شود؛ بلکه روی جامعه تاثیر دارد. می‌دانید که استفاده از تلفن همراه علت ۲۶ درصد تصادفات بوده است؟

۵۶% والدین اعتراف کرده‌اند هنگام رانندگی موبایلشان را چک می‌کنند. ۷۵% کاربران پذیرفته‌اند که حداقل یک‌بار هنگام رانندگی پیامک فرستاده‌اند. ۵۱% نوجوانان گفته‌اند تابه‌حال والدینشان را دیده‌اند که هنگام رانندگی موبایلشان را چک می‌کنند.

فکر می‌کنید همه‌ی این‌ها چه تاثیری بر زندگی ما و نسل بعدی خواهد داشت؟ توصیه می‌کنیم این اینفوگرافیک را درمورد اعتیاد به تلفن همراه ببینید.

اعتیاد به تلفن همراه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    خیلی خوب بود.

  2. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    یکی بگه من که همیشه یه لب تاپ، یه تبلت، یه گوشی، یه مودم وایرلس همرام هست و بیشتر وقتم رو هم با کامپیوتر دسکتاپ می گذرونم در چه وضعیتی هستم.
    امیدی به من هست آیا؟؟!!

    1. Avatar محمد

      نه بابا اعتیاد به تکنولوژی تویی بقیه ادات رو در میارن ????????????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه