بازسازی شنمو ۱ و ۲ روی کنسول‌های امروزی و کامپیوتر عرضه می‌شود

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

دو قسمت اول بازی «شنمو» (Shenmue) قرار است بازسازی و روی کنسول‌های مدرن عرضه شوند. این خبری است که سگا دیروز در طول مراسم Sega Fest خود منتشر کرد. شنمو ۱ و شنمو ۲ به صورت دیسکی و دیجیتال در سال جاری میلادی روی پلی‌استیشن۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر با قیمت کمتر ۳۰ دلار عرضه خواهند شد.

بازسازی شنمو رابط کاربری جدیدی دارد و سیستم کنترل آن هم بهبود پیدا کرده است.

شنمو ۱و شنمو ۲ به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ روی کنسول سگا دریم‌کست عرضه شده بودند. بازی‌های شنمو از گران‌ترین پروژه‌های بازی‌سازی زمان خود محسوب می‌شوند و سیستم‌ها و مکانیک‌های مهمی را برای اولین بار به صنعت بازی معرفی کرده‌اند. از نظر روند، بازی‌های شنمو کم و بیش شبیه به بازی‌های دیوید کیج یعنی «فارنهایت» یا «باران شدید» هستند؛ طوری که عبارت Quick Time Event یا همان مکانیک کلید زنی در بازی‌ها، برای اولین بار در شنمو استفاده شده بود.

شنمو دنیایی بزرگ و کاملا باز داشت که می‌توان در آن گشت و گذار کرد؛ دنیایی که افراد داخل آن به زندگی مشغول بودند و در روز و شب، کارهای مختلفی انجام می‌دادند؛ دنیایی پر از ساختمان‌ها، شهرها و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها که امکان ورود به تمام آن‌ها ممکن بود.

با تمام این اوصاف، خاطره انگیزترین بخش شنمو، داستان و شخصیت‌های آن بوده است؛ داستانی که در پایان شنمو ۲ نصفه و نیمه رها می‌شود.

پس از نزدیک به بیست سال قرار است شنمو ۳ عرضه شود و داستان این سه گانه را پایان دهد. به همین دلیل هم شاهد عرضه‌ی بازسازی شنمو ۱ و ۲ هستیم.

بازسازی شنمو رابط کاربری جدیدی دارد، سیستم کنترل آن بهبود پیدا کرده است و امکان انتخاب دوبله‌ی ژاپنی و انگلیسی هم در آن وجود دارد. از نظر گرافیکی شاهد تغییر بزرگی نیستیم و فقط وضوح تصویر بازی بالا رفته است.

می‌توانید در ادامه تریلر و تصاویری از بازسازی شنمو ۱ و شنمو ۲ ببینید.

منبع: Gematsu

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه