مدیر عامل سابق مایکروسافت می‌گوید کسی نمی‌خواهد در آمازون کار کند

۴ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استیو بالمر مایکروسافت

استیو بالمر، مدیر عامل سابق مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ می‌گوید کسانی که از مایکروسافت به آمازون رفتند، همیشه می‌خواستند برگردند.

“فرهنگ مایکروسافت بسیار غنی و پرمایه است.”

«استیو بالمر» (Steve Ballmer)، مدیر عامل سابق مایکروسافت، در جریان مصاحبه‌ای با بلومبرگ احساسات‌اش را درباره‌ی آمازون ابراز کرده است. از او پرسیده شد نظرش راجع به این که جف بزوس، مدیر عامل آمازون، مایکروسافت را یک مکان تفریحی توصیف کرده بود چیست. بالمر پاسخ داد: “فرهنگ مایکروسافت بسیار غنی و پرمایه است.” او با اشاره به این که هر دو شرکت در سیاتل واقع هستند گفت: “باید به این موضوع دقت کنید که رقابت میان مایکروسافت و آمازون بسیار شدید است.” اما سپس یک حالت پرحرارت به خود گرفت: “من فکر می‌کنم هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در آمازون کار کند.”

این گفته‌ی او به احتمال زیاد براساس مقاله‌ی نیویورک تایمز درباره‌ی شرایط کاری آمازون بود که در آن عنوان شده بود که کارمندان آمازون خیلی گریه می‌کنند و تحت فشار هستند؛ و در فرهنگ آنجا بی‌تفاوتی نسبت به شرایط روحی و جسمی کارمندان رواج دارد. بالمر ادامه داد: “هر کسی که از مایکروسافت به آمازون رفته، ظرف یک تا دو سال برگشته است، زیرا آمازون مکان مناسبی برای انجام کارهای خلاقانه به عنوان یک مهندس نیست.”

از بالمر درباره‌ی اپل هم سوال شد، او اعتراف کرد که شرکت کوپرتینویی واقعا عالی کار می‌کند. اما معتقد است که تنها رقیبی که برای اپل باقی مانده، مایکروسافت است. او گفت: “دیگر هیچ‌کس سعی نمی‌کند در سخت‌افزار با آنها رقابت کند. چه کسی واقعا می‌خواهد با مک رقابت کند؟ چه کسی می‌خواهد با آیپد رقابت کند؟” او سرفیس بوک جدید را رقیب مک نمی‌داند، بلکه آن را یک محصول جدید معرفی می‌کند. از نظر بالمر تنها شرکت‌هایی که می‌توانند سخت‌افزار و نرم‌افزار واقعا قدرتمندی طراحی کنند، مایکروسافت و اپل هستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Bloomberg

دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar ali

    استاد گرامی کمی بی طرف و با مطالعه هم باشیم بد نیست.!مهم این که افیس سال ۸۹ برای مک یا ۹۰ برای ویندوز امده نیست..اولین اولین کردن مال کودکانه /مهم اینه که چندیدن عکس از داخل شرکت اپل لوو رفته که با ویندوز طراحی و کار میکردن ….کمی به واقعیت و کاربرد فکر کن ۹۰اندی مردم دنیا حتمااا یه چی میدونن که از ویندوز استفده میکنن.

  2. Avatar ali

    سرفیس بوک و سرفیس پرو انقلابی بودن.واقعا دود از کنده بلند میشه یاد اون جمله معروف خودم افتادم:)اینکه کسانی که سیستم عامل های اپل و گوگل رو طراحی کردن بی شک پای یه دستگاه با سیستم عامل ویندوز نشسته بودن…شک نکنید دنیای گوشیها با معرفی لومیای جدید عوض میشه

    1. Avatar احسان

      با تمام احترامی که برای شرکت بزرگی مثل مایکروسافت و همینطور شما قاِئلم باید خدمتتون عرض کنم که قبل از بوجود آمدن مکینتاش سیستم عامل ویندوز وجود نداشت و مایکروسافت در حال ساخت مجموعه آفیس برای مک بود

    2. Avatar وهاب

      چند ساله دارن میگن دنیای گوشیها با لومیا ی جدید عوض میشه . اما هیچ وقت هیچ اتفاقی نیفتاد .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه