با امکان جدید گوگل اپلیکیشن تشخیص چهره بسازید

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل اخیرا از ارایه‌ی نسخه‌ی ۷.۸ سرویس‌های گوگل پلی خبر داد که هدفش آسان‌تر کردن توسعه‌ی برنامه‌های موبایل است. یکی از تاثیرگذارترین جنبه‌های این نسخه یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار جدید با عنوان Nearby Messages است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که محتوای درون برنامه‌ها را در اختیار دستگاه‌ها یا آنتن‌های اطراف قرار دهند. 

گوگل رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزاری جدیدی (API) را برای توسعه‌دهندگان ارایه کرده که به آنها کمک می‌کند، راحت‌تر این قابلیت‌ها را به برنامه‌هایشان اضافه کنند.

امروزه برای تبادل اطلاعات ساده‌ به فردی که درست در کنار شماست باید چند مرحله طی کرد که می‌تواند شامل تبادل اطلاعات تماس، اسکن کردن کد QR یا جفت کردن بلوتوث‌ها شود. اما این روش‌های پیچیده‌ی تبادل اطلاعات محدودکننده هستند و در حالت ایده‌آل باید بتوانیم به راحتی داده‌ها را به فرد مورد نظر منتقل کنیم؛ درست همانطور که در دنیای واقعی این کار را انجام می‌دهیم. در حال حاضر Pocket Casts، Trello و Trulia در برنامه‌های موبایل‌شان از این رابط برنامه‌نویسی جدید استفاده می‌کنند. به کمک رابط برنامه‌نویسی Nearby Messages، کاربران می‌توانند افراد نزدیک به خود را پیدا کنند و به عنوان مثال با آنها روی موبایل بازی کنند. این سرویس می‌تواند از طریق WiFi، بلوتوث و حتی صدای ماورای صوت دستگاه‌ها را پیدا کند و به کاربران این امکان را می‌دهدکه پیام‌ها یا محتواها را به اشتراک بگذارند.
سرویس ۷.۸ همچنین فرایند به‌کارگیری قابلیت‌های تشخیص چهره و اسکن کردن بارکد را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند که به لطف رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار Mobile Vision ممکن شده است.

google-mobile-faces-2015-08-14-04

رابط Mobile Vision به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که چهره‌های انسان‌ها را در تصاویر و فیلم‌ها تشخیص دهند. این رابط جدید، چهره‌ها را در هر جهتی پیدا می‌کند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد که قسمت‌های مختلف چهره مثل چشم‌ها، بینی و دهان را پیدا کنند و علاوه بر این، چهره‌هایی را هم که لبخند می‌زنند یا چشمانشان باز است، شناسایی می‌کند.
این سرویس‌های جدید گرچه جذاب هستند و پتانسیل‌های مختلفی دربردارند، اما تاحدودی امنیت اطلاعات را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. با این اوصاف، امیدواریم که گوگل اقدامات امنیتی لازم را هم در نظر گرفته و اعمال کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه