با اینا زمستونو سر می‌کنم

۱۹ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

وقتی می‌توان یک خانه را با موبایل کنترل کرد، چرا نتوانیم وظیفه‌ی ساده‌ای مثل گرم شدن‌مان را بر عهده‌ی‌شان قرار دهیم؟

ظاهرا امسال پلتفرم آب و هوا دچار مشکلات نرم‌افزاری شده. هنوز به وسط پاییز نرسیده، مجبور شدیم گرم‌ترین لباس‌هایمان را از کمد خارج کرده و شوفاژها رو روشن کنیم. احتمالا برای جبران گرمای شدید تابستان، رونمایی از زمستان، زودتر از تاریخ همیشگی انجام شده است. به هر صورت، زمان آن فرا رسیده تا فکری جدی به حال گرم نگه داشتن بدن‌مان بکنیم.

خوب، راه‌های استاندارد همیشگی که مشخص است؛ سری به دیجی‌کالا زده و در بخش‌های لوازم گرمایشی/سرمایشی یا تجهیزات سفر، چرخی بزنیم. از هیتر‌های قابل حمل‌ونقل گرفته تا بخاری‌های جیبی، لوازم زیادی وجود دارند که در کنار پوشیدن لباس‌های گرم، می‌توانند از سرما خوردن‌مان جلوگیری کنند.

ولی در عصر جدید که همه چیز پیرامون گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ‌ها می‌چرخد، دلیلی ندارد که از این ابزار بدوی استفاده کنیم! وقتی می‌توان یک خانه را با این دستگاه‌ها کنترل کرد، چرا نتوانیم وظیفه‌ی ساده‌ای مثل گرم شدن‌مان را بر عهده‌ی‌شان قرار دهیم؟

خوشبختانه دوستان طراح صنعتی‌مان در شرکت‌های سازنده‌ی پردازنده، این موضوع را حل کرده‌اند. تنها کافیست هنگام خرید گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ، کمی به مدل پردازنده و نوع سیستم خنک‌کننده دقت کنیم، تا بتوانیم یک زمستان سرد را به‌راحتی سپری کنیم.

پیشنهادهایم را با چند مدل از گوشی‌های رده‌بالا آغاز می‌کنم. گوشی‌هایی که مفهوم دستکش را از زندگی شما خارج خواهند کرد! گوشی شخصی خودم، HTC One M9 در کنار چند مدل دیگر که از تراشه‌ی اسنپدارگون ۸۱۰ استفاده می‌کنند (مثل سونی اکسپریا Z3 پلاس) هنگام انجام پردازش‌های مختلف، به‌خصوص اجرای بازی‌های سه بعدی، به حدی گرم می‌شوند که می‌توانند به‌راحتی با بخاری‌های جیبی رقابت کنند. دیگر به جای اینکه دستانم را در جیبم بکنم، بازی آسفالت ۸ را اجرا و از گرمای تولید شده لذت می‌برم.

HTC_One_M9_Heat_Vision

گرم کردن پاها کمی پرهزینه‌تر است؛ باید به سراغ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی بروید. به‌خصوص لپ‌تاپ‌هایی که کارت گرافیک قدرتمند و بدنه‌ی باریکی دارند. به‌عنوان مثال، لپ‌تاپ‌های سری GS60 و GS70 شرکت MSI، به لطف بدنه‌ی تماما فلزی، کل گرمای تولید شده‌ی پردازنده و کارت گرافیک را به بیرون انتقال می‌دهند. پس کافیست، بر روی صندلی نشسته، لپ‌تاپ را روی پاهای خود قرار دهید و Crysis 3 را اجرا کنید. در کمتر از ۱۰ دقیقه، گرمای مورد نظرتان را احساس خواهید کرد. البته، چون سطح استراحتگاه دست و کیبورد هم تحت تاثیر این افزایش حرارت قرار خواهند گرفت، کل بدن‌تان این تجربه‌ی لذت‌بخش را لمس می‌کند.

در سطح آخر، به گرم کردن اتاق و منزل می‌رسیم. کاری که به‌راحتی از پس لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی DTR (به معنی Desktop Replacement یعنی جایگزین کامپیوتر رومیزی) برمی‌آید. سری لپ‌تاپ‌های G شرکت ایسوس و GT شرکت MSI، هوای گرم تولید شده توسط قطعات داخلی را با فشار زیادی از اگزوزهای پشتی خارج می‌کنند و خیلی راحت می‌توانند جایگزین بخاری‌های برقی شوند.

واقعا در زمانه‌ی پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم. گجت‌های الکتریکی به حدی کاربردی شده‌اند که نیاز ما را به تهیه‌ی لوازم روزمره‌ی زندگی کاهش داده‌اند. ابتدا دوربین عکاسی، سپس پخش‌کننده‌های موسیقی و حالا هم لوازم گرمایشی. اگر بتوانند فکری هم به فکر سیر کردن شکم‌مان بکنند، دیگر به چیزی به جز یک موبایل نیاز نخواهیم داشت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. نادیا نادیا

    چقدر متفاوتِ خوبی بود!
    ممنون

  2. Avatar mohammarzsd

    شارژر لپ تاپ رو یادتون رفت

  3. Avatar حامد

    ۴۵۲۰ hp ! تمام زمستون رو با این سر میکنم! ، هوای اتاق کاملا مطبوع میشه بعد از ۱۰ دقیقه بازی کردن :دی

  4. Avatar پیوند

    فرهنگ جان عالی بود این پستت ولی خداییش ی چی میگم نارحت نشی ابلفضلی:وات د فاز؟؟؟؟؟؟؟؟
    همیشه موفق باشی…

  5. Avatar تهرانی

    مطلبت را خیلی دوست داشتم فرهنگ. واقعاً زمانۀ پیشرفته ای شده، این پیشرفتگی خیلی مزیتها به زندگی ما داده. کاشکی می شد با این گجتها و موبایلها یک فکری به حال ترافیک کرد. زندگی تو تهران غیرممکن شده واقعاً. ترافیک خیلی بده.

  6. Avatar ققنوس

    آقای حشمتی بسیار لذت بردیم از یادداشت طنازانتون. امیدوارم دیجی کالا از استعداد شما نهایت استفاده رو ببره.

  7. Avatar سعیده

    خیلی خوب بود. یکی از بهترین یادداشت های دیجی مگ.

  8. Avatar رضا حمزه

    راستش عالی بود من که لذت بردم. ادبیات جالبی به کار رفته بود و در یک فضای جالب اطلاعات جالبتری نیز به کاربر داده شد.
    ممنون جناب فرهنگ عزیز.

  9. Avatar امیر اسدی

    بعد جالبه طرفدارهای MSI توی دیجیکالا میگن لبتاب های MSI از همه لبتابها بهتره!

  10. Avatar حسین

    دست شما درد نکنه
    یه پیشنهاد هم داشتم
    کاش سایت قسمت کاربری هم داشت و میتونستیم اکانت بسازیم

  11. Avatar شایان

    فکر خوبیه. برای من یه GT80 titan بزارید کنار. اگه از گرمای تولیدیش ناراضی هستید من میسازم باهاش مشکلی ندارم. فقط به قیمت بخاری جیبی لطفا P:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه