با ربات بوستون داینامیکس در نیافتید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر قرار باشد روزی ربات‌ها شورش کنند، بدون شک آغاز آن از آزمایشگاه‌های شرکت تحقیقاتی «بوستون داینامیکس» (Boston Dynamics) خواهد بود. ویدیوی جدیدی از ربات SpotMini شرکت بوستون داینامیکس منتشر شده است که نشان می‌دهد از همین حالا هم باید از ربات‌ها بترسیم.

این بار هم SpotMini به سمت یک در می‌رود تا آن را باز کند، ولی با موانعی مواجه می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، هفته‌ی گذشته بوستون داینامیکس ویدیویی منتشر کرده بود که در آن، یک ربات SpotMini که یک عضو بیشتر از دوست خود دارد، در را برای ربات دیگری باز می‌کند؛ اتفاقی که بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسید.

ویدیوی جدیدی دوباره از این ربات منتشر شده است. این بار هم SpotMini به سمت یک در می‌رود تا آن را باز کند، ولی با موانعی مواجه می‌شود. مانع مقابل او فردی است که ربات را اذیت می‌کند و نمی‌گذارد در را باز کند. این فرد با تکه‌ای چوب جلوی کار ربات را می‌گیرد و حتی او را با یک طناب به عقب می‌کشد. با این حال، ربات SpotMini با این موانع به خوبی دست و پنجه نرم و از در عبور می‌کند. موانعی که جلوی ربات گذاشته می‌شود، بیشتر شبیه به اذیت کردن است، طوری که انتظار داشتیم ربات به سمت فرد حمله کند.

پس از عبور ربات از در، ویدیو تمام می‌شود و متوجه نمی‌شویم که این ربات مصمم، چه بلایی به سر افراد داخل آن اتاق می‌آورد.

می‌توانید در ادامه این ویدیوی جدید را ببینید.

منبع: YouTube

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    برگام ریخت!!!!!! چقدر هوشمند این ربات!!!! این بوستون داینامیک خیلی شرکت عجیب غریبیه، من نمیدونم دانشمنداشون خوب توی شرکتای دیگه هم میشه دانشمند های خیلی خوبی پیدا کرد ولی هیچ کدومشون با بوستون داینامیک قابل مقایسه نیستند از نظر تکنولوژی ساخت ربات چیکار میکنن خدایی من موندم!!!

  2. Avatar جابر

    خدا آخر عاقبت همه ی ما رو با این هوش مصنوعی بخیر کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه