یک بدافزار اکانت اپل کاربران آیفون جیلبریک شده را می‌دزدد

۱۰ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جیلبریک کردن یک آیفون آزادی زیادی در اجرای برنامه‌ها و تغییر رابط کاربری دستگاه برای کاربر فراهم می‌کند. از این رو تعداد زیادی از افرادی که دوست دارند روی دستگاه آیفون خود کنترل داشته باشند، جیلبریک کردن برایشان یک امر بدیهی است.

اخیرا سر و کله‌ی یک بدافزار در یک از منبع‌های چینی دانلود برنامه پیدا شده که می‌تواند اکانت اپل کاربر را پاک کند.

اما اگر کاربری که جیلبریک کرده، به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای نباشد، ممکن است دستگاهش را در معرض خطراتی قرار دهد. جیلبریک کردن باعث می‌شود که برنامه‌ها کنترل بیشتری روی گوشی داشته باشند. و متاسفانه برخی از این کاربران اخیرا با مشکلاتی مواجه شده‌اند. محققان یک بدافزار iOS به نام KeyRaider کشف کرده‌اند که اکانت Apple ID بیش از ۲۲۵۰۰۰ کاربر را از دستگاه‌های جیلبریک شده، دزدیده‌ است. این نرم‌افزار از یک منبع دانلود برنامه‌ی چینی سوءاستفاده می‌کند. در این منبع برنامه‌ی چینی هرکسی می‌تواند برنامه‌ی خود را مستقیما آپ‌لود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر کسی به‌طور اتفاقی کد این بدافزار را دانلود کند، داده‌های اکانت اپل‌اش را از دست می‌دهد.

البته اگر سیستم عامل iOS شما جیلبریک نشده باشد، جای نگرانی نیست، زیرا در معرض خطر این حمله قرار ندارید. همچنین همیشه کاربران حرفه‌ای و آشنا با تکنولوژی راهی برای محافظت از اطلاعاتشان دارند؛ بدون اینکه مجبور شوند، جیلبریک ارزشمندشان را از دست بدهند. هرچند که حمله‌ی این بدافزار می‌تواند مشکلی اساسی برای کاربران آیفون چینی و دیگر کشورها ایجاد کند. زیرا جیلبریک کردن آیفون به ویژه در کشور چین بسیار رایج است.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه