برای ثبت این تصویر ۷ ساعت صبر نیاز بود

۱۶ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

“صبر” می‌تواند به دستاوردهای بزرگی در حرفه عکاسی منتهی شود. برای برخی حتی می‌تواند بزرگ‌ترین اثر زندگی‌شان را رقم بزند. این دقیقا اتفاقی است که برای «ژوهان جیئورگت» (Johan Georget)یکی از عکاسان حیات‌وحش افتاده است.

“صبر” می‌تواند به دستاوردهای بزرگی در حرفه عکاسی منتهی شود. برای برخی حتی می‌تواند بزرگ‌ترین اثر زندگی‌شان را رقم بزند.

در نوامبر سال قبل، ژوهان سفری شش‌ماهه را به چند کشور آفریقایی آغاز کرد. در ماه دسامبر بود که در پارک ملی «اتوشا» در شمال غرب کشور نامبیا برای عکس‌برداری توقف کرد. پس از چند روز گشت‌وگذار در منطقه، نهایتا تصمیم گرفت کنار یک برکه آب در پارک کمپ بزند و تصاویری ثبت کند.

او توضیح می‌دهد: “آسمان ابری بود و فعالیت حیات‌وحش نیز بسیار کم و مجموعا روز خسته کننده ای بود. فقط چند ایمپالا آمدند و آبی خوردند و رفتند.”

pic1

حول و حوش ساعت ۶ بعد از ظهر و پس از زل‌زدنی طولانی به برکه، ژوهان در حال جمع‌کردن وسایلش برای ترک منطقه بود، اما تصمیم گرفت کمی بیشتر بماند. حدود ۷ بعد از ظهر و زمانی که رنگ قرمز زیبایی آسمان را در خود می‌گرفت، چیزی که تمام روز او را در انتظار نگه داشته بود، جلوی چشم ژوهان ظاهر شد: یک کرگدن نژاد سیاه از بوته‌ها بیرون آمد و مشغول نوشیدن آب شد.

تصویر زیبا و کم‌نظیری که می‌بینید حاصل این صبر است.

pic2
تصویر اصلی را از اینجا ببینید

ژوهان می‌گوید: “این تصویر را برترین تصویر حرفه‌ام میدانم.” از زمان انتشار، این تصویر چه در وسایت خود عکاس و چه در شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit با استقبال فوق‌العاده ‌ای روبرو بوده است.

کرگدن‌ها از جمله حیواناتی هستند که در خطر انقراض قرار دارند. ژوهان که در حال فروش نسخه‌های پرینت‌شده این عکس است، گفته که ۵۰ درصد از درآمد حاصل از فروشش را به کمپین Save the Rhino می‌دهد. شاید همین واقعیت، بر تصویر ثبت‌شده ارزش بیشتری بیافزاید.

این تصویر به وسیله یک دوربین پنتاکس K-5 II S و یک لنز ۱۶-۵۰mm f/2.8 و در ایزوی ۴۰۰ گرفته شده است.

منبع: PetaPixel

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه