برترین‌های گیم فستیوال تهران: Quiz of Kings

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

یکی از مشخصه‌های مهم بازی‌های موبایل، استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه در طراحی آن‌ها است. در بسیاری از موارد، بعضی از بازی‌سازان کامپیوترهای خانگی یا کنسول‌های ویدیویی را برای پیاده‌سازی ایده‌های خود مناسب نمی‌بینند و از تلفن‌های همراه که دسترسی به آن‌ها برای کاربران ساده‌تر از پلتفرم‌های یاد شده است، استفاده می‌کنند.

بازی Quiz Of Kings با الگوبرداری از سایر عناوین مشابه‌ای که در سبک رقابتی آنلاین برای بقیه زبان‌ها در سطح جهانی عرضه شده بود، به طور انحصاری و بر اساس دانش و اطلاعات عمومی متناسب با مردم ایران طراحی شده است. این بازی حاصل ایده‌پردازی تعدادی از جوانان خوش ذوق دانشگاه امیرکبیر است. در Quiz of Kings پس از انتخاب و طراحی آواتار خودتان که به سبک ساده اما جالبی انجام می‌شود، وارد بازی می‌شوید و به سرعت به صورت انفرادی یا گروهی به رقابت با سایر افراد می پردازید.

در سطح‌های پایین در صورت بازی کردن مداوم، بعضی از سوالات تکراری می‌شوند و جذابیت رقابت را برای مخاطبان خود از بین می‌برند.

Quiz of Kings که با الهام گرفتن از بازی‌های مشابه‌ای چون (QuizUp) و (Trivia Track) ساخته شده، تفاوت زیادی از با این بازی‌ها ندارد؛ اما در وظیفه‌ی اصلی خود که سرگرم کردن مخاطب است، موفق عمل می‌کند. در این بازی شما امکان دعوت از دوستان خود و به چالش کشیدن اطلاعات عمومی آن‌ها را دارید. جدا از رقابت‌های دو نفره، بازی به شما امکان رقابت در دسته‌های مشخصی با افراد هم سطح خودتان را می‌دهد و بر اساس توانایی در پاسخ به سوالات و شکست رقیبان، سطح شما را تعیین می‌کند.

بخش‌بندی سوال‌های بازی که در دسته‌هایی مثل ورزش، هنر، سینما و جغرافیا قرار می‌گیرد، Quiz of Kings را به یکی از متنوع‌ترین بازی‌های در دسترس کاربران ایرانی در مارکت‌های اندروید و اپل‌استور تبدیل می‌کند. باهوشی سازندگان در استفاده از کاربران بازی برای طراحی سوال و طراحی به جا و درست پرداخت درون برنامه‌ای که ضربه‌ای به تجربه‌ی لذت بردن شما از بازی نمی‌زند، همگی از نکات مثبت Quiz Of Kings هستند.

QuizofKings

البته بازی مشکلاتی فنی دارد و چندان هم یک بازی بی نقص نیست. حالت Refresh خودکار بازی به خوبی عمل نمی‌کند و کار خود را آن طور که برایش تعریف شده، انجام نمی‌دهد. در سطح‌های پایین در صورت بازی کردن مداوم، بعضی از سوالات تکراری می‌شوند و جذابیت رقابت را برای مخاطبان خود از بین می‌برند. طراحی هنری محیط منوها نیز کمی یک نواخت است و بعد از مدتی شما را خسته می‌کند.

بازی Quiz of Kings شاید در ابتدا سرگرم‌کننده به نظر برسد، اما پس از مدتی که با سوال‌های ارسال شده‌ی دیگر بازی‌کننده‌ها برخورد می‌کنید، ممکن است بازی خسته‌تان کند و دیگر به ادامه‌ی آن رغبتی نداشته باشید.

نام بازی Quiz of Kings
سبک پازل
پلتفرم اندروید، iOS

نقد و بررسی بازی Quiz of Kings در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین

    وضعیت سوالات واقعا اسفناکه
    به فرض کسی که شاخه موسیقی یا … رو انتخاب میکنه انتظار سوالات معقول مثل تئوری یا…. رو داره و در کمال تعجب با بدو ورود متوجه میشه در حالی که شاخه تخصصی موسیقی رو انتخاب کرده با این ذهنیت که خب احتمالا در این زمینه از بقیه شاخه ها بیشتر بدونه و بتونه امتیاز بیشتری کسب کنه ،برای کسب امتیاز باید اسم البوم های خوانندگان پاپ داخلی یا اشعارشون رو حفظ باشه این فقط یه مثال بود
    در مورد شاخه های دیگه هم دقیقا همین مورد صدق میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه