نقد و بررسی گلکسی S7 Edge در دیجی‌کالا مگ + ویدیو

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه

هرسال شرکت‌های بزرگ، تمام تجربیات و نوآوری‌های‌شان را در قالب یک گوشی جدید به رخ رقبا می‌کشند. این مراسم معرفی، تبدیل به سنتی شده تا طرفداران، مشتاقانه منتظر محصول جدید شرکت محبوب‌شان بمانند.

امسال هم مثل سال‌ گذشته، سامسونگ، دو گوشی را به‌صورت هم‌زمان معرفی کرد. یکی از این گوشی‌ها معرف نسلی بود که سامسونگ ۵ سال است، تولیدش را شروع کرده. اما گوشی دیگر نماینده‌ی جدید گوشی‌هایی است که فقط سامسونگ از پس تولید آن‌ها برمی‌آید؛ گوشی‌هایی که نمایشگر‌ی با لبه‌های خمیده دارند و فقط دو سال از حضورشان در بازار می‌گذرد. از ویژگی‌های متفاوت گوشی «سامسونگ گلکسی اس۷ اج» (Samsung Galaxy S7 Edge) با سایر گوشی‌ها می‌توان به نمایشگر‌ی با لبه‌های خمیده اشاره کرد. البته سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند که هیچ‌چیز جلودارش نیست و دوربینی که با استفاده از فناوری جدیدی در کسری از ثانیه، روی سوژه فوکوس می‌کند، موارد دیگری هستند که S7 Edge را خواستنی‌تر ‌کنند. سامسونگ همه‌ی این ویژگی‌های خوب را در قابی زیبا و خوش‌تراش جمع کرده که در برابر آب هم مقاومت بالایی دارد. با دیجی‌کالا مگ در نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S7 Edge همراه شوید.

تکامل یک طراحی ناقص

پیشرفت‌هایی که در طراحی S7 Edge جلب‌توجه می‌کنند، مشخص می‌کند سامسونگ با تجربه‌هایی که از طراحی S6 Edge و +S6 Edge کسب کرده، به سراغ طراحی گوشی جدیدش رفته است.

این گوشی ازنظر اندازه بین دو گوشی قبلی قرار دارد؛ همین موضوع باعث می‌شود تا در دست گرفتنش ساده‌تر شود. با اینکه S7 Edge ازنظر طراحی بهبود‌های بسیار کوچکی در مقایسه با نسل قبلی‌اش داشته است؛ اما همین بهبود‌ها با تیزبینی خاصی در طراحی به کار گرفته‌شده‌اند تا طراحی ناقص سری قبل را به بلوغ برسانند. نمایشگر تا حد ممکن به لبه‌های چپ و راست گوشی نزدیک‌تر شده‌، این امر باعث شده تا هنگام در دست گرفتن گوشی حس کنید؛ نمایشگر، خود را روی تمام قاب جلویی گوشی پهن کرده است.

Samsung_Galaxy_S7_Review_06

قاب پشتی و جلویی با شیشه‌های ضدخش Gorilla Glass 4 پوشانده شده‌اند و محل اتصال‌‌شان با قاب اصلی گوشی، آن‌قدر ماهرانه تراش خورده‌اند که اصلا تیزی یا پستی‌وبلندی در آن‌ها مشخص نیست. همان بار اول با در دست گرفتن گوشی، احساس می‌کنید که برای جا گرفتن در دست‌های‌تان ساخته‌شده است. این حس خوب می‌تواند بابت لبه‌های منحنی روی قاب پشتی گوشی باشد که هم در دست گرفتن‌اش را ساده‌تر می‌کنند و هم کمک بزرگی برای برداشتن S7 Edge از روی سطوح صاف است. از طرفی دوربین در مقایسه با نسل قبلی به‌اندازه‌ی کمتری از قاب پشتی بیرون زده، این بیرون زدن در حدود یک میلی‌متر است و دیگر مانع قرارگیری صحیح S7 Edge روی سطوح صاف نمی‌شود. البته این مورد ربطی به بیرون زدن دوربین ندارد و دلیل اصلی آن بیشتر شدن ضخامت گوشی است. سامسونگ، از لبه‌های خمیده و ضخامت بیشتر برای جا دادن باتری بزرگ‌تری در گوشی بهره برده است.

Samsung_Galaxy_S7_Edge_Review (8)

کلید‌های S7 Edge در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها ساده‌تر از قبل شده، گفتنی است پوششی شبیه به پلاستیک انعطاف‌پذیر و نسبتا سخت از سمت داخل تمام درگاه‌های ارتباطی S7 Edge، مثل جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، پورت microUSB و حتی شیار سیم‌کارت را پوشانده است. وقتی گوشی را زیرآب نگه می‌دارید، آب روی این پلاستیک‌ها و نزدیک درگاه گوشی انباشته می‌شود و به داخل گوشی نفوذ نمی‌کند.

Samsung_Galaxy_S7_Edge_Review (9)

اجزای گوشی دقیقا در جای مناسبی قرار دارند و هیچ مورد اضافی در طراحی S7 Edge به چشم نمی‌خورد. بااینکه این طراحی بی‌نقص به اوج رسیده و تکامل سامسونگ را نشان می‌دهد، اما می‌توان بابت یکسان ماندن ۶ ساله‌ی چهره‌ی ظاهری گوشی‌های سری گلکسی S به این شرکت پرآوازه خرده گرفت!

با توجه به باتری، شیشه و فلزی که در ساخت گوشی به‌کاررفته بودند، S7 Edge در حدود ۱۵۷ گرم وزن و ۷٫۷ ضخامت دارد. درست است که ضخامت این گوشی روی کاغذ در مقایسه با نسل قبلی بیشتر شده، اما در عمل این مورد اصلا محسوس نیست.

شاهکاری در دوربین به نام Dual Pixel Auto Focus

این اولین بار است که یک گوشی موبایل می‌تواند از «تمام پیکسل‌های تصویر برای فوکوس خودکار» (Dual Pixel Auto Focus) دقیق و سریع‌ بهره ببرد. این فناوری قبل‌تر فقط در یکی از دوربین‌‌های حرفه‌ای شرکت کانن مورداستفاده قرارگرفته بود. نمی‌خواهیم زیاد در مورد این فناوری صحبت کنیم، اما اگر بدانیم گوشی‌های دیگر فقط از پنج درصد پیکسل‌های تصویر برای فوکوس خودکار استفاده می‌کنند، توجیه می‌شویم چرا این گوشی در کسری از ثانیه و با نهایت دقت روی سوژه‌های موردنظرمان برای عکاسی فوکوس می‌کند.

Samsung_Galaxy_S7_Edge_Review (10)

استفاده از سنسور جدید سونی با شماره مدل IMX260 و لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/۱٫۷ می‌تواند نور را ۹۵٪ بیشتر در مقایسه با دوربین S6 Edge، جذب کند. همچنین پیکسل‌های حسگر S7 Edge در مقایسه با S6 Edge، بزرگ‌ترند.

برای این دوربین تنها یک فلش از نوع LED در نظر گرفته‌شده است که نور زرد دارد. البته این زیاد دور از انتظار نیست، چرا که دوربین S7 Edge با توجه به دریچه‌ی دیافراگم‌اش در هر شرایط نوری، می‌تواند تصاویر روشن و شفافی ثبت کند. باید گفت سرعت فوکوس هم فوق‌العاده بالاست. درمجموع می‌توانید به دوربین این گوشی برای ثبت لحظات‌تان به بهترین نحو ممکن اعتماد کنید.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با قبل پیشرفت چشم‌گیری داشته است. در منویی که حالت‌های مختلف دوربین در آن جا داده شده‌اند، روش‌های جدیدی برای عکاسی و فیلم‌برداری اضافه شده‌اند و حتی روش‌های بیشتری هم قابل دانلود هستند. حالت‌های عکاسی پیشرفته (Pro)، عکاسی با فوکوس انتخابی (Selective Focus)، پاناروما، عکاسی از غذا (Food)، ویدیو‌های مختلط (Video Collage)، فیلم‌برداری آهسته و فیلم‌برداری با سرعت زیاد در رابط کاربری به چشم می‌خورند که هر یک با نهایت دقت به وجود آمده‌اند و کارایی مطلوبی هم دارند. برای مثال در حالت عکاسی پیشرفته تمام تنظیمات دوربین‌های حرفه‌ای، از تنظیم دریچه‌ی دیافراگم گرفته تا طول فوکوس به‌صورت دستی، قابل تنظیم هستند.

کیفیت تصاویر S7 Edge با در نظر گرفتن اینکه تصاویر با یک گوشی ثبت شده‌اند فوق‌العاده عالی است و مطلوب به نظر می‌رسند. به جرات می‌توان گفت هیچ کم‌وکاستی در این تصاویر مشاهده نمی‌شود، رنگ‌ها به واقعیت نزدیک هستند، نه از بافت نویز در تصاویر خبری است و نه رنگ‌پریدگی در آن‌ها دیده می‌شود.

دوربین اصلی S7 Edge در حالت HD ویدیو‌هایی با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند، البته امکان تهیه‌ی ویدیو‌هایی با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه با صدای استریو هم وجود دارد.

دوربین سلفی در مگاپیکسل تفاوتی در مقایسه با S6 Edge ندارد. در این دوربین از سنسور ساخت سامسونگ و لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/۱٫۷ استفاده‌شده است. روشنایی تصاویر دوربین سلفی هم با توجه به جذب نور بیشتر، در مقایسه با S6 Edge بهتر شده‌اند.

همیشه روشن

برشمردن و کنار هم قرار دادن مشخصات فنی نمایشگرها به امری عادی تبدیل‌شده است. پنل اولد با اندازه‌ی ۵٫۵ اینچ که فناوری امولد دارد و می‌تواند تراکم ۵۳۴ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد؛ تمام اطلاعات سخت‌افزاری نمایشگر S7 Edge هستند. اما این تمام‌کار نیست. این نمایشگر ۷۶٪ از قاب جلویی گوشی را پر کرده، همچنین لبه‌های آن به‌صورت منحنی هستند که سامسونگ از آن‌ها نهایت استفاده را برده است.

Samsung_Galaxy_S7_Edge_Review (4)

نمایش اعلان‌ها، دسترسی ساده‌تر به میان‌برها و فراخوانی برنامه‌های دم‌دستی، از مواردی هستند که برای دسترسی ساده‌تر در این لبه‌ها قرار داده شده‌اند. نمایش اطلاعات تماس افراد منتخب شما، نمایش خلاصه خبرها، خط‌کش، دسترسی ساده‌تر به چراغ‌قوه و موقعیت جغرافیایی، وب‌سایت‌های موردعلاقه، اطلاعات مربوط به قرار ملاقات‌ها، وضعیت آب‌وهوا و البته میان‌بر برنامه‌هایی که زیاد با آن‌ها سروکار دارید؛ از مواردی هستند که می‌توانند روی لبه‌های S7 Edge به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Samsung_Galaxy_S7_Review_01

البته وضعیت و مکان قرارگیری، همچنین وضوح نمایش کلید فراخوانی این اطلاعات روی لبه‌های گوشی قابل‌تغییر دادن است. همچنین اگر نمایشگر گوشی رو به پایین باشد، لبه‌ی نمایشگر با استفاده از رنگ‌های متنوع شما را از اعلان‌های احتمالی یا تماس‌های ورودی با‌خبر می‌کند.

قابلیت‌ جدیدی که به این نمایشگر اضافه‌شده و شدیدا جلب‌توجه می‌کند، قابلیت همیشه روشن ماندن نمایشگر S7 Edge است. این نمایشگر در تمام طول شبانه‌روز روشن است و شما را از اعلان‌ها، ساعت و تاریخ آگاه می‌سازد. سامسونگ ادعا کرده، این روشن ماندن باتری بسیار کمی مصرف می‌کند.

Samsung_Galaxy_S7_Review_03

نمایشگر S7 Edge شفاف، با کیفیت و کم‌نظیر به نظر می‌رسد و روشنایی بیشتر در مقایسه با گوشی‌های نسل قبلش دارد. درمجموع می‌توان گفت استفاده مناسب از لبه‌‌ی خمیده‌ی نمایشگر هم در S7 Edge به بلوغ رسیده است.

دو مجموعه‌ی سخت‌افزاری برای کشور‌های مختلف

ضدآب بودن و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تنها مواردی نیستند که سری S7 از S5 به ارث برده‌اند؛ بلکه استفاده از دو مجموعه‌ی سخت‌افزاری مختلف برای گوشی‌های سامسونگ سنتی بود که در سری S6 فراموش‌شده بود، اما مجددا در سری S7، استفاده‌شده است.

Samsung_Galaxy_S7_Review_05

بعضی از S7 Edge‌ها، از مجموعه‌ی سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ ساخت شرکت کوالکام بهره می‌برند. اما بعضی دیگر، که در دفتر کارمان میزبان یکی از آن‌ها هستیم، مجموعه‌ای سخت‌افزاری بنا شده بر پایه‌ی تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ یعنی «اگزینوس ۸۸۹۰» (Exynos 8890) دارند. این تراشه برخلاف ساختار اسنپ‌دارگون ۸۲۰ از دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای قدرتمند و معمولی (big.LITTLE) استفاده می‌‌کند. هر هسته از پردازند‌ه‌ی مرکزی قدرتمند‌ می‌تواند با فرکانس حداکثر ۲٫۶ گیگاهرتز عمل کند. همچنین این گوشی ۴ گیگابایت رم دارد. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu نمره‌ی عالی ۱۱۲ هزار را کسب کرد که بالاترین نمره برای گوشی‌های اندرویدی، البته تابه‌حال است.

این گوشی در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده که امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی هم  برای کاربرانشان فراهم شده است. از دیگر مواردی که این گوشی را با نسل قبل متفاوت می‌کند، سرعت اتصال آن به شبکه‌های ۴G است که حالا با تراشه‌ی جدید، S7 Edge می‌تواند سرعت دانلود حداکثر ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه داشته باشد. البته این مورد هنوز برای کشورمان آن‌قدر ملموس نیست! مثل تمام گوشی‌های دیگر امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث، NFC و OTG در این گوشی هم وجود دارند.

Samsung_Galaxy_S7_Edge_Review (5)

با توجه به بزرگ شدن ابعاد و ضخامت S7 Edge، ظرفیت باتری این گوشی هم در مقایسه با S6 Edge در حدود هزار میلی‌آمپرساعت افزایش پیدا کرده که می‌تواند برای کاربرانی که از باتری گوشی‌هایشان دل‌خوشی ندارند، خبر خوبی باشد. همچنین با توجه به تراشه‌ی گوشی، برای S7 Edge قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم در نظر گرفته شده است.

برای امنیت بیشتر کاربران S7 Edge، امکان باز کردن قفل گوشی با استفاده از حسگر بیومتریک فراهم شده است. حسگر اثرانگشت S7 Edge که با کلید خانه یکپارچه‌شده به‌صورت ۳۶۰ درجه است و می‌تواند تا چهار انگشت شما را تشخیص دهد. با استفاده از این حسگر و اثرانگشتتان می‌توانید قفل گوشی‌تان را باز کنید، به وب‌سایت‌های مختلف وارد شوید و حتی تایید اکانت سامسونگ خود را انجام دهید.

Samsung_Galaxy_S7_Review_04

ظاهر جدید «تاچ‌ویز» (TouchWiz) سامسونگ، تغییر زیادی را در مقایسه با قبل تجربه نکرده اما می‌توان گفت بهترین رابط کاربری سامسونگ تا به امروز است. همچنین ترکیب آن با اندروید نسخه‌ی ۶.۰ مارشمالو امکانات کارآمد و مناسبی را به اندروید پیش‌فرض افزوده است. به‌غیراز مواردی که در لبه‌‌های نمایشگر اضافه شده‌اند مورد قابل‌توجه دیگری به این رابط کاربری در مقایسه با S6 Edge افزوده نشده است.

جمع‌بندی

گوشی S7 Edge همان چیزی است که کاربران با خرید گوشی S6 Edge انتظارش را داشتند. تمام کم‌و‌کاستی S6 Edge در این گوشی به‌طور قابل‌توجهی پوشش داده شده‌اند. اگر گوشی اندرویدی ندارید و می‌خواهید یک گوشی جدید بخرید، در خرید S7 Edge شک نکنید، اما اگر از یکی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S سامسونگ استفاده می‌کنید، به جرات می‌توان گفت به‌جز چند قابلیت و تغییر کوچک، S7 Edge هیچ جذابیت دیگری برای‌تان نخواهد داشت.

Samsung_Galaxy_S7_Edge_Review (6)

ضدآب بودن و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی، قابلیت‌های جدیدی هستند که در کنار دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سخت‌افزاری قدرتمند، نمایشگر ۵٫۵ اینچی با لبه‌های منحنی، با خرید S7 Edge نصیب‌تان خواهند شد.

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸۰ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام من ۶ ماهه این گوشی روداری واقعا عالیه.
    فقط یه سوال داشتم لطفا بفرمایید که به تلویزیون وصل میشه یا نه. گوشی اس ۷ اچ. خواهشا راهنمایی بفرمایید. ممنون میشم

  2. Avatar بهرام

    سلام بچه ها.من گوشی گلکسی s7edgeرو۴ماهه که خریدم .انصافا تابه حالا هیچ مشکلی توی این گوشی تابه حال ندیدم.نه تاحالاهنگ کرده ونه سرعتش پایین بوده.خیلی آهنگ توش دارم وبرنامه های زیادی هم برام اجراکرده.درهرحال من راضیم.

  3. Avatar Abolfazl

    بازم سلام من اس۷ اج دارم یه هفتس خریدمش رنگ آبی مرجانیه امروز صبح متوجه یه چیزی شدم دکمه هومش قسمت سمت چپش به فشار بیشتری نسبت به قسمت سمت راستش نیاز داره تا کار کنه میخوام بدونم آیا مشکلی داره یا نه

  4. Avatar Abolfazl

    سلام با عرضه اس۸ قیمت اس۷ چقدر میاد پایین

  5. Avatar یلدا

    سلام
    چندروزی هست چرخش خودکار گوشیم اس۷ اج از کار افتاده لطفا راهنماییم کنید

  6. Avatar علیرضا

    سلام.لطفا راهنمایی کنید،من s7edge بگیرم یا blackberry prove?لطفا نظر بدین.ممنون

  7. Avatar fatemeh

    سلام میشه منو راهنمایی کنید که گوشی سامسونگ اس ۷ بگیرم یا سامسونگ اس ۶؟

    1. Avatar علی

      دوست عزیز اس ۷ اج رو من دارم فوقالعاده است.بخر ضرر نمیکنی.

  8. Avatar Nasser

    سلام من حدود دو ماهه گوشی s7 گرفتم نمیدونم چرا وقتی گوشی رو تکون میدم از پشت گوشی صدای لق لق میاد از پشت دوربین دقیقا این صدا میاد ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. Avatar مهراد

      به خاطر لرزشگیره

  9. Avatar aliji

    عالی

  10. Avatar علیرضاسروش

    سلام دوستان لطفا کمکم کنید.میخوام گوشی بخرم بین s7edg و not5 شک دارم .لطفا راهنماییم کنید کدام یک بهتر است؟؟؟؟؟

    1. Avatar Ramin

      یه کَلِه s7 edge

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه