[CES 2016] برنامه‌ی ویژه‌ی آمازون در نمایشگاه CES 2016

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

حتما در چند روز گذشته درباره‌ی نمایشگاه CES امسال که قرار است از روز چهارشنبه تا جمعه‌ی همین هفته درهای‌اش به روی بازدیدکننده‌ها از سرتاسر جهان باز کند، چیزهایی شنیده‌اید. CES که بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه‌ها‌ی IT و تکنولوژی در کشور ایالات متحده به‌شمار می‌رود، هر ساله میزبان چند ده هزار شرکت‌کننده و بازدید‌کننده از کشورهای مختلف جهان است. در جریان این نمایشگاه هم بخش زیادی از تکنولوژی‌های روز و آینده که قرار است طی یک سال بعد در اختیار عموم مصرف‌کنندگان قرار بگیرد، رونمایی می‌شود. یکی از نکات جذاب و قابل توجه نمایشگاه CES هر سال معرفی محصولات، تکنولوژی‌ها و سازوکارهایی است که شاید در لحظه‌ی رونمایی خیلی چنگی به دل نزنند، اما خیلی از آن‌ها ترندهای رایج و پرطرفدار سال‌های آتی را سروشکل می‌دهند.

آمازون قصد دارد در غرفه‌ی بزرگی که برای نمایشگاه در نظر گرفته، بخش ویژه‌ای را هم برای معرفی محصولاتی که در جریان همین نمایشگاه رونمایی شده‌اند یا برای فروش عرضه شده‌اند، در نظر بگیرد.

آمازون هم با یکی از همین ایده‌های جالب و دست اول به نمایشگاه CES 2016 آمده است. از آن‌جا که اکثر محصولاتی که در جریان نمایشگاه معرفی و رونمایی می‌شوند، در فاصله‌ی زمانی اندک در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار خواهند گرفت، نیاز به راه‌اندازی سازوکاری که شرکت‌گنندگان در نمایشگاه بتوانند همان‌جا نسبت به خرید یا پیش‌خرید محصولات اقدام کنند، به‌شدت احساس می‌شد. حالا امسال مجموعه‌ی آمازون می‌خواهد این نیاز شرکت‌کنندگان نمایشگاه CES را برطرف کند. آمازون قصد دارد در غرفه‌ی بزرگی که برای نمایشگاه در نظر گرفته، بخش ویژه‌ای را هم برای معرفی محصولاتی که در جریان همین نمایشگاه رونمایی شده‌اند یا برای فروش عرضه شده‌اند، در نظر بگیرد. به این ترتیب در غرفه‌ی آمازون اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی تمام محصولاتی که در جریان نمایشگاه CES رونمایی و معرفی شده‌اند در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌گیرد؛ اطلاعاتی که مستقیما از غرفه‌ی هر محصول بروزرسانی می‌شود و از هر نظر دست اول هستند. جالب‌‌تر این‌که بازدیدکننده‌ها از غرفه‌ی آمازون در هر لحظه می‌توانند در جریان اطلاعات جانبی هر محصول، مثل خبر‌های سایت‌های مهم تکنولوژی، نقدهای نشریات و سایت‌ها از محصولات جدید و حتی نقدهای ویدیویی آن‌ها قرار بگیرند.

001

از همه‌ی این‌ها جالب‌تر این‌که غرفه‌ی آمازون نخستین جایی خواهد بود که بازدیدکننده‌ها می‌توانند نسبت به پیش‌خرید محصولاتی که چشم‌شان را گرفته، اقدام کنند و به این ترتیب مطمئن باشند جزو اولین کسانی خواهند بود که از این محصولات انقلابی استفاده خواهند کرد.

سازوکار فروش محصولات، خصوصا گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی، بلافاصله پس از رونمایی‌شان سنت جدیدی نیست و پیش از این در نمایشگاه‌های مختلفی از آن استفاده شده است. مثلا مایکروسافت هر بار که از مدل‌های جدید کنسول‌های ایکس‌باکس رونمایی کرده، بلافاصله در خارج از سالن برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مدل جدید را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده. اما عملیات متمرکزی که آمازون قصد انجام‌اش را دارد مطمئنا به هر چه بیش‌تر جا افتادن این سنت کمک خواهد کرد. در نهایت هم تمام این برنامه‌ریزی‌ها به سود مصرف‌کننده‌هایی خواهد بود که علاقه دارند پیش از همه به محصولات جدید دسترسی پیدا کنند.

منبع: DigitalTrends

CES_2016_Slider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه