برگزاری کارگاه آموزشی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا در پایان تابستان امسال برگزار خواهد شد. از زمستان ۱۳۹۴ که خبر برگزاری این مسابقه اعلام شد، تیم‌های شرکت‌کننده پا به عرصه‌ای تازه گذاشتند: شرکت‌کردن در رقابتی دشوار با هدف تجاری‌سازی فناوری رباتیک کشور. نخبگانی که با اتکا به توانمندی خود پذیرفتند فعالیت‌شان را از مرزهای دانشگاه‌ها فراتر ببرند و مهارت‌های خود را در میدان عمل محک بزنند. از آن روز تا حالا، مراحل بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم که خبرها و اطلاعیه‌های آن از طریق دیجی‌کالا مگ به اطلاع شما رسیده است.

با نزدیک‌شدن به این رویداد، رقابت میان برترین‌های رباتیک کشور روزبه‌روز حساس‌تر می‌شود. تیم‌ها امیدوارند توانایی‌شان را که ریشه در تلاش‌های چندین ساله دارد، به بهترین شکل ممکن ارایه کنند. هم‌زمان با فعالیت تیم‌ها، شورای علمی مسابقه برای بازدید از تیم‌های شرکت‌کننده به گوشه‌‌کنار کشورمان سفر کردند. هدف از این بازدیدها، همراهی با تیم‌ها در این مسیر جدید و اطمینان از عملکرد مناسب آن‌ها بود. پس‌ازآن، نشستی به‌منظور جمع‌بندی ارزیابی‌های صورت‌گرفته در این بازدیدها برگزار شد. حاصل این نشست، شناسایی نقاط نیازمند بهبود تیم‌های شرکت‌کننده بود. بر پایه‌ی همین نقاط، شرکت دانش‌بنیان «شزان» به‌عنوان همکار فنی و اجرایی این مسابقه، با حمایت دیجی‌کالا کارگاهی آموزشی را طراحی و آن را در پارک فناوری پردیس، برگزار کرد.

در این رویداد سه‌روزه، شرکت‌کنندگان در فضایی صمیمانه با هدف مشترکِ ارتقای دانش فنی خود گرد هم آمدند و اعضای شورای علمی مسابقه، به آموزش مفاهیم کاربردی پرداختند. در این شورا، اساتید منتخبِ هیات‌های علمی دانشگاه‌های مطرح کشور هم‌چون دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور دارند.

علاوه بر ارایه‌ی محتوای آموزشی، تیم‌ها فرصت آشنایی و گفت‌وگو درباره‌ی حوزه‌های فعالیت و چالش‌های خود را پیدا کردند. در این رویداد هم رقابت میان تیم‎ها کاملا به چشم می‌خورد؛ البته این بار در لیگ فوتبال‌دستی و پینگ‌پنگ! در روز دوم کارگاه، با فرا رسیدن شب و کامل‌شدن ماه، بهترین فرصت برای رصد آسمان شب فراهم شد. در پایان این روز هم اعضای تیم‌ها در کنار برگزارکنندگان، برای آماده‌کردن غذا با یکدیگر همکاری کردند! در پایان روز سوم، تیم‌های شرکت‌کننده و برگزارکنندگان، گفت‌وگویی شنیدنی درباره‌ی آینده‌ی تحولات فناورانه‌ی کشورمان انجام دادند و به این پرسش پاسخ دادند که آیا اساسا ارسال کالا با ربات پرنده در آینده‌ی نزدیک، امکان‌پذیر است یا خیر؟

در ادامه، مختصری از آن‌چه در این کارگاه سه‌روزه گذشت، تقدیم شما شده است:

منبع: Digikala Tech

 

Drone_Footer

Birthday_Footer

دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar صادق

    سلام چقدر باحال واقعا باید کسی که داره رو اینکار سرمایه گذاری میکنه پشتشو گرفت خالی نکرد

  2. Avatar عرفان

    من تو این کارگاه شرکت کردم، خیلی عالی بود. دست اندرکاران حرفه ای و کاردرست شزان، تیم گل و پر انرژی دیجیکالا، اساتید،…
    همه و همه عالی، من که خیلی دوست داشتم، ایشالا شاهد ایونت های بیشتری از دیجی و شزان باشیم.
    با آرزوی موفقیت هم برای دیجی و شزان و هم برای پرنده سازها

  3. Avatar فرزاد شریف زاده

    در میان همه آشفتگیهای روزگارمون، این مستند کوتاه پر بود از امید و حرکت و رویا…
    این راه اگر به دستان شما ادامه یابد، به مقصد می رسد…

  4. Avatar محمدامین ساجدی

    خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم چنین فضایی محیا شده و بچه هامون دارن کار می کنن و پیش میرن!
    موفق باشید همگی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه